၈.၈.၈၈ မွာ ရန္ကုန္နဲ႔ ၿမိဳ႔ႀကီးေတြမွာ စတင္ဆႏၵျပၿပီး ရွစ္ေလးလံုး အေရးခင္းႀကီးကို စတင္ခဲ့ၾကၿပီး ေက်ာင္းသား၊ ျပည္သူေတြ ေသြးေျမက်ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီလို ေသြးေျမက်ခဲ့လို႔ လႈပ္ရွားမႈေတြက မရပ္သြားတဲ့အျပင္ ပိုလို႔ေတာင္ တိုးလာၿပီး တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာနဲ႔ ၿဗိတိသွ်ကို ေတာ္လွန္အံုၾကြတဲ့ ၁၃၀၀ ျပည့္ အေရးေတာ္ပံုလို လူထုအံုၾကြမႈႀကီးကိုပါ ျဖစ္လာေစခဲ့ပါတယ္။ ရွစ္ေလးလံုးဟာ ရန္ကုန္နဲ႔ ၿမိဳ႔ႀကီးတခ်ိဳ႔မွာပဲ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး တျခားနယ္ေတြမွာ ဘာမွ မျဖစ္ခဲ့ဘူးဆိုရင္ တပါတီအာဏာရွင္စနစ္ အဆံုးသတ္ပါ့မလား ဆိုတာကို ကၽြန္မ မၾကာခဏ ျပန္ေတြးမိပါတယ္။ ဒီလိုျပန္ေတြးရင္း အေရးေတာ္ပံုႀကီးကို ကၽြန္မတို႔ေနတဲ့ ေတာစြန္အံုဖ်ားပါမက်န္ တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာနဲ႔ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ လႈံေဆာ္ခဲ့တဲ့ ကိုမင္းကိုႏိုင္ ဦးေဆာင္တဲ့ ဗကသရဲ့ စြမ္းေဆာင္မႈကိုလည္း အံ့မခန္း ျဖစ္မိပါတယ္။ အေရးေတာ္ပံုႀကီး တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာနဲ႔ ျဖစ္လာပံုကို ျပန္ေတြးရင္း ေက်းလက္ေတာၿမိဳ႔ေလးမွာ ရွိတဲ့ ကၽြန္မတုိ႔ေက်ာင္းက စတင္ၿပီး ကၽြန္္မတို႔ ၿမိဳ႔နယ္မွာ အေရးေတာ္ပံု ျဖစ္လာပံုကို ျပန္သတိရေနမိတယ္။
ေခြးအိုဆင္းလို႔ ေခြးရူးတက္ ျမန္မာႏိုင္ငံပ်က္” ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ကိုမင္းကိုႏိုင္ လက္ေရးမူနဲ႔ ေကာ္ပီဆြဲထားတဲ့ ဗကသမ်ား အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က လံႈ႔ေဆာ္စာတေစာင္ကို ကၽြန္မတို႔ အတန္းက ေယာက္်ားေလးေတြၾကားထဲမွာ ရွစ္ရက္ေန႔ မတိုင္ခင္ ေန႔ရက္ေတြကတည္းက ေရာက္ေနရာကေန ကၽြန္မတို႔ မိန္းကေလးေတြ ဆီအထိ ျပန္႔ႏွ႔႔ံလာခဲ့ပါတယ္။ စာထဲမွာ ပါတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကေတာ့ ၆၂ အာဏာသိမ္းတဲ့ေန႔ ကေန ၈၈ တံတားနီအေရးခင္းမွာ ေက်ာင္းသူေတြကို စိန္လြင္လက္ပါးေစေတြက အင္းယားကန္မွာ ေရနစ္သတ္တာ၊ အခ်ဳပ္ခန္းအတြင္း မုဒိန္းက်င့္ခဲ့အေရးအခင္းထိနဲ႔၊ အခုခ်ိန္မွာ မဆလေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ကမာၻမွာ အဆင္းရဲဆံုးႏိုင္ငံ စာရင္း၀င္ ျဖစ္သြားၿပီဆိုတာအထိ မဆလ တပါတီအာဏာရွင္ေတြရဲ့ စံျပလုပ္ရပ္ေတြနဲ႔ ဖံုးကြယ္ထားတဲ့ သမိုင္းေတြကို ေဖၚျပထားပါတယ္။ စာရဲ့ အဆံုးပိုင္းမွာေတာ့ ဒီမေကာင္းတဲ့ မစာၦအယုတ္မာေတြကို ျဖဳတ္ခ်ဖို႔ သမိုင္းေပးတာ၀န္ဟာ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ ပုခံုးေပၚမွာ ေရာက္ေနၿပီ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း၊ ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ စနစ္တခုကို ေျပာင္းခ်င္ရင္ ေက်ာင္းသားေတြကပဲ အႏွစ္နာခံၿပီး ေရွ႔ကအေသခံ ဦးေဆာင္ခဲ့လို႔သာ ေျပာင္းခဲ့ေၾကာင္း ဒါေၾကာင့္မို႔ ၈.၈.၈၈ မွာ ျမန္မာ တႏိုင္ငံလံုးမွာ ရွိတဲ့ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ား အားလံုးလမ္းမေပၚထြက္ ဆႏၵျပၿပီး ျပည္သူေတြကို ေရွ႔ကလမ္းျပဖို႔ ေရးထားပါတယ္။
ဒီစာကို ဖတ္ၿပီး ကိုယ့္တိုင္းျပည္နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ အစိုးရက ကိုယ္ထင္ထားတာနဲ႔ တျခားစီ ျဖစ္ေနတာကို အခုမွ သိရတာကို ယူက်ံဳးမရ ခံစားရၿပီး ကၽြန္မတို႔ အထက္တန္း ေက်ာင္းသားေတြၾကားမွာ အစိုးရကို မုန္းတီးရြံရွာတဲ့စိတ္ကို ထိန္းမႏိုင္သိမ္းမရ ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။ ဒီစာကို ဖတ္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ကၽြန္မတို႔ ေက်ာင္းသားေတြ မလုပ္ရင္ေတာ့ ဘာမွ ျဖစ္လာေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို ကၽြန္မတို႔ တကယ္ပဲ ယံုၾကည္သြားခဲ့ပါတယ္။ ရွစ္ရက္ေန႔မွာ ဆႏၵထြက္ျပဖို႔ စီစဥ္ခဲ့ပါတယ္ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေန႔က တမနက္လံုးနီးပါး ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးက ကိုးတန္းနဲ႔ ၁၀ တန္း ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္မတို႔ ေက်ာင္းသားႀကီးႀကီးေတြရဲ့ အခန္းေတြေရွ႔မွာ ေခါက္တုန္႔ေခါက္ျဖန္႔ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး မၾကာခဏ ေရာက္ရွိေနပါတယ္။ မနက္ပိုင္းမွာ မျဖစ္ေတာ့ ေန႔လည္ေက်ာင္းဆင္းတာနဲ႔ ေက်ာင္းျပန္မတက္ေတာ့ပဲ ဆႏၵျပဖို႔ အစီစဥ္ခဲ့ျပန္ေတာ့လည္း ၿမိဳ႔ေပၚက ေက်ာင္းသားေတြက အိမ္ျပန္ ထမင္းျပန္စားၾကၿပီး ေက်ာင္းမွာ က်န္ေနတာက ေက်းရြာေတြက လာတက္တဲ့သူေတြပဲ က်န္ၿပီး စတင္ဖို႔ အခ်ိတ္အဆက္မရ၊ ဆရာေတြကလည္း တခ်က္မွ မ်က္စိအလစ္မေပးဆိုေတာ့ ကၽြန္္မတို႔ ၿမိဳ႔မွာ အေရးအခင္းကို ရွစ္ရက္ေန႔မွာ မစႏိုင္ခဲ့ဘူး။
၉.၈.၈၈ မွာေတာ့ ေက်ာင္းတက္ေခါင္းေလာင္း ေနာက္ဆံုးႀကိမ္က်တာနဲ႔ ဆိုေနက် ျဖစ္တဲ့ လူငယ္သစၥာ အဓိဌါန္ငါးခ်က္ကို မဆိုပဲ ညေန ေက်ာင္းဆင္းမွ ဆိုရတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းကို ဆိုၾကဖို႔၊ သီခ်င္းက်တာနဲ႔ အလယ္တန္းအဆင့္ကေန ေက်ာင္းသားအားလံုး ေက်ာင္း၀င္းျပင္က လမ္းမေပၚ ထြက္ၿပီး ဆႏၵျပၾကမယ္လို႔ သူငယ္တန္းကေန ၁၀ တန္းအထိအတန္းကုန္ လိုက္ၿပီးဆရာမေတြ မသိေအာင္ ေက်ာင္းသား ႀကီးေတြက ႏိုးေဆာ္ထားလိုက္ပါတယ္။ ကလင္… ကလင္… ကလင္… ပထမဦးဆံုး အၾကိမ္ ေခါင္းေလာင္းသံ
ကလင္… ကလင္… ကလင္… ဒုတိယေခါင္းေလာင္းသံ နဲ႔အတူ အားလံုးၿငိမ္ေနၾကတယ္။ ဆရာမလည္း အတန္းထဲမွာ ေရာက္ေနၿပီ။ ကၽြန္မတို႔ အားလံုးရဲ့ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ရန္သူတပ္ကုန္းတခုကို ခ်ီတက္ေနသည့္အလား စိတ္လႈပ္ရွားေနမိတယ္။
..........ကလင္… ေနာက္ဆံုးေခါင္းေလာင္းသံ
ကမာၻမေၾက… ဗမာေျပ… တို႔အဖိုးအဖြားအေမြစစ္မို႔ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပ”... လို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ ဆရာမ မ်က္ႏွာက ျပဴးတူးျပာတာနဲ႔ ”ဘာလုပ္တာလဲ နင္တို႔ ဒုကၡေရာက္ကုန္ေတာ့မွာပဲ မလုပ္ၾကပါနဲ႔ ဆရာမေတာင္းပန္ပါတယ္” လို႔ ေျပာလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေယက္်ားေလးထဲက တေယာက္က ”ဆရာမ ကၽြန္္ေတာ္တို႔ကို တားမေနပါနဲ႔ေတာ့ ဒီလူသတ္၊ မုဒိန္းက်င့္ အစိုးရ ကို ကၽြန္္ေတာ္တို႔ ျဖဳတ္ခ်မွ ရေတာ့မယ္” ျပန္ေျပာလိုက္ေပမယ့္ က်န္တဲ့သူေတြကေတာ့ ကမာၻမေၾကကို အဆိုမပ်က္ ပဲ ဆက္ဆိုေနတယ္။ ျပည္ေထာင္စုကို အသက္ေပးလို႔… (ဒို႔ကာကြယ္မေလအထိ မဆိုလိုက္ရဘူး)
အားလံုးတိတ္ၾကစမ္း မင္းတို႔ကိုယ္မင္းတို႔ ဘာထင္ေနလဲ လံုး၀ဆက္မဆိုနဲ႔ ၿငိမ္ၿငိမ္ တိတ္တိတ္ေနၾကစမ္း” ဆရာႀကီးရဲ့ အသံျဖစ္တယ္ ဆရာႀကီးကိုေတာ့ တခါမွ ရိုက္တာမေတြ႔ေပမယ့္ အရွိန္အ၀ါေၾကာင့္ ထင္တယ္ ေက်ာင္းသား အားလံုးက ေၾကာက္ၾကတယ္။ ဆရာႀကီးက အခန္းအားလံုး ၾကားေအာင္ အသံက်ယ္က်ယ္နဲ႔ ကၽြန္မတို႔အခန္းေရွ႔က ေနေအာ္ၿပီးေျပာေတာ့ အတန္းႀကီးဆံုးေတြ ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္မတို႔ အေပၚထပ္က အတန္းေတြ အားလံုးနီးပါး ၿငိမ္သြားၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေအာက္ထပ္နဲ႔ တျခားအတန္းကေတြ ဆက္ဆိုေနေတာ့ အဲဒီအတန္းေတြကို သြားထိန္းဖို႔ ဆရာႀကီးကသြားလိုက္တယ္။ ကၽြန္မတို႔ ေအာက္ဘက္က သူငယ္တန္းက ကေလးေတြရဲ့ ကမာၻမေၾက သီခ်င္းသံကို သဲသဲကြဲကြဲၾကားေနရပါတယ္။
ကၽြန္မတို႔ ေက်ာင္းက အဂၤလိပ္ အကၡရာ E ပံုသ႑န္ ရွိၿပီး E ပံုသ႑န္ရဲ့ ကန္႔လန္႔ျဖတ္ မ်ဥ္းစရာ ေနရာတိုင္းမွာ အေပၚထပ္တက္တဲ့ ေလွကားေတြ ရွိေတာ့ စုစုေပါင္း ေလွကား သံုးခု ရွိပါတယ္။ ကိုးတန္းနဲ႔ ၁၀ တန္းမွာ သိပၸံနဲ႔ ၀ိဇၨာ ႏွစ္ခန္းစီ ရွိေတာ့ တတန္းမွာ ေလးခန္းစီရွိပါတယ္။ ခုႏွစ္တန္းကေန ၁၀ တန္းအထိက အေပၚထပ္မွာ ရွိၿပီး သူငယ္တန္းကေန ၆ တန္းအထိ က ေအာက္ထပ္မွာ ရွိပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ အခန္းက ၁၀ တန္း A ဆရာမ်ားနားေနခန္းေတြ ရံုးခန္းေတြနဲ႔ အနီးဆံုးခန္း E ပံုသ႑န္ ေက်ာင္းမွာ အေရွ႔ေလွကားက တက္ရင္ ပထမဦးဆံုး ေရာက္တဲ့ စာသင္ခန္း ျဖစ္သလို ေက်ာင္းဆင္းရင္လည္း ပထမဦးဆံုး ေက်ာင္းျပင္ေရာက္တဲ့ အခန္း ျဖစ္တယ္။ ေအာက္ထပ္က ေက်ာင္းသားေတြကို ထိန္းဖို႔ ဆရာႀကီးဆင္းသြားတာ ကၽြန္မတို႔အတန္းကေန အေပၚထပ္မွာ ရွိတဲ့ အတန္းေတြ အားလံုးေရွ႔ကို ျဖတ္ၿပီးမွ အေနာက္ေလွကားက ဆင္းသြားတာ ျဖစ္တယ္။
ဆရာႀကီးေၾကာင့္ ခဏၿငိမ္သြားရာကေန ”ဆရာႀကီး ျပန္ေရာက္လာရင္ ငါတို႔ အစီစဥ္ ဘာမွ ျဖစ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပဲ မေန႔ကလိုပဲ အစီစဥ္ ပ်က္သြားႏိုင္တယ္ ကမာၻမေၾကလည္း ဆက္ဆိုေနလို႔ ထူးေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး လာအခုပဲ ထြက္ၾကရေအာင္” လုိ႔ ေျပာၿပီး ေယာက္်ားေလးထဲက တခ်ိဳ႔က အခန္းျပင္ကို စထြက္ၾကေတာ့ ဆရာမက ”မသြားၾကပါနဲ႔ နင္တို႔ဒုကၡေရာက္မွာစိုးလို႔ပါ” လို႔ ေတာင္းပန္ၿပီး ေျပာေနတာကို ကၽြန္မတို႔ မိန္းကေလးေတြက ဆရာမကိုတလွည့္ ေယာက္်ားေလးေတြကို တလွည့္ ၾကည့္ၿပီး ဘာလုပ္လို႔ လုပ္ရမွန္းမသိ ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ”မိန္းကေလးေတြ နင္တို႔က ေက်ာင္းသူေတြမဟုတ္ဘူးလား ျမန္ျမန္ထြက္လာၾကပါ အခ်ိန္မဆြဲေနၾကပါနဲ႔ ဆရာႀကီး ေရာက္လာရင္ ဘာမွလုပ္လို႔ရေတာ့မွာ မဟုတ္ပဲ အေန႔ကလိုပဲ အစီစဥ္ပ်က္သြားလိမ့္မယ္” လို႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ ဒီေန႔ေတာ့ ပ်က္လို႔ မျဖစ္ဘူးဆိုၿပီး ကၽြန္မတို႔အားလံုး ဆရာမနဲ႔ စာသင္ခန္းကို ထားခဲ့ၿပီး စတင္စြန္႔ခြာခဲ့ပါတယ္။ အခန္းျပင္ေရာက္ေတာ့ ဆရာႀကီးက အလယ္ေလွကားကေန အေပၚထပ္ ျပန္တက္လာၿပီလို႔ တေယာက္က ေျပာလိုက္တာနဲ႔ ဆရာႀကီးေရာက္ရင္ေတာ့ ပြဲပ်က္ေတာ့မွာပဲ ဆိုတဲ့အသိနဲ႔ ခ်က္ခ်က္ပဲ ေက်ာင္းေအာက္ကို အျမန္ဆံုးေရာက္ေအာင္ အေရွ႔ေလွကားကေနၿပီး ဆင္းေျပးၾကတယ္။ ထိုနည္းအတူ တျခား အလယ္ေလွကားနဲ႔ နီးတဲ့ကိုးတန္းအခန္းေတြက ေက်ာင္းသားေတြကလည္း အလယ္ေလွကားက မဆင္းပဲ အေနာက္ေလွကားက ဆင္းၾကတယ္လို႔ သိရတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ဟာ ေက်ာင္း၀င္းျပင္ကို အစုလိုက္ အျပံဳလိုက္နဲ႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါတယ္။
ဒုတိယပိုင္းကို ဤေနရာမွာ ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။
.....................။.....................
8 comments:
ရွစ္ေလးလံုးအတြက္ စြန္႔စားကာ အသက္ေတြ စေတးခဲ့ တာေတြကို ဆက္လက္႐ႈစားခ်င္ပါတယ္ ၈၈၈၈ စိတ္ဓါတ္ေတြ ျပန္လည္ထင္ဟပ္ေစရန္ ဆက္လက္ေရးဖို႔လည္း တိုက္တြန္းပါတယ္...ကမၻမေၾက တဲ့ေန႔ပါဗ်ာ..
ရာစဝင္တြင္တဲ႔ဒီသမိုင္းေၾကာင္းကို ကိုယ္ေတြ႔အၿဖစ္အပ်က္ေရးသားတာမို႔စိတ္ဝင္စားတယ္.. ဆက္ရန္ေမွ်ာ္ေနမယ္...
ၿပန္လာမွဆက္ဖတ္မယ္ဗ်ိဳ႕
ခံစားခ်က္ေတြ ထင္ဟပ္သြားတယ္။
ကိုယ္ေတြ႔ မွတ္တမ္းတခု ထပ္ဖတ္လိုက္ရတာမို႔ ေက်းဇူးပါရွင္႔...
mie nge
အမွတ္တရ ေန႕နဲ႕
အမွတ္တရ အျဖစ္အပ်က္ေတြ
အျမဲ အမွတ္ရေနမွာပါပဲ...
BTW word verification is annoying.
Just my feeling... no big deal... :)
It is the same in almost all the rural areas.(I mean 9-8-88)
လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၁ ႏွစ္ရဲ႕ မေဟာင္းေသးတဲ့ ပုံရိပ္ေတြ
တူတူ ခံစားျဖစ္ပါတယ္
Post a Comment