မဂၤလာပါ

လႈိက္လွဲစြာ ႏႈတ္ခြန္းဆက္သပါတယ္။ ဒီဘေလာ႔ဂ္က ကၽြန္မရဲ့ ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈ၊ အေတြ႔အၾကံဳ၊ ခံစားမႈအေတြးအျမင္၊ ဗဟုသုတ၊ က်န္းမာေရးပညာေပး စတာေတြကို ကၽြန္မ ေရးတတ္သလို ေရးၿပီး အမ်ားသိေအာင္ ျပန္လည္မွ်ေ၀ရင္းနဲ႔ မွတ္တမ္းအျဖစ္ သိမ္းဆည္းထားရာ ေနရာတခုသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တျခားဆိုက္ေတြက ႏွစ္သက္သေဘာက်တဲ့ ပို႔စ္တခ်ိဳ႔ကို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖၚျပထားတဲ့ပို႔စ္ အနည္းငယ္လည္း ရွိပါတယ္။ C-Box ေဘးမွာ ကပ္လွ်က္ ဆိုက္ဘားမွာ က႑အလိုက္ Labels ေတြ ခြဲထားတဲ့အထဲမွာလည္း ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာကို ေရြးဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ လာလည္သူ အားလံုးကို ေက်းဇူးအထူး တင္ရွိပါတယ္။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ..


ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေမတၱာတရား

ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေမတၱာတရား
(ေအာက္က ေမတၱာပို႔သီခ်င္းနဲ႔ စာသား ပါဠိ၊ အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ ကို ပိုမိုျပည့္စံုစြာ ေလ့လာခ်င္သူမ်ားအတြက္ ပို႔စ္ကိုဒီေနရာမွာ Click ၿပီး ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။

ကရင့္ရိုးရာ လက္ခ်ည္ပြဲ (ဆစၵနီ၊ ၾသစေၾကးလ်ား)

ကရင္လူငယ္ ေမာင္မယ္မ်ားမွ ကရင့္ရိုးရာ
၀ါးညွပ္အကို စတင္ ကျပရန္ ျပင္ဆင္ေနစဥ္ႏွင္႔


ဆစၵနီၿမိဳ႔ရွိ Villawood Senior Citizen Hall ၌ ၾသစေၾတလ်ား ကရင္ ယဥ္ေက်းမႈ အဖြဲ႔မွ ႀကီးမွဴး၍ ကရင္ရိုးရာ လက္ခ်ည္ပြဲ အခမ္းအခနား တခုကို ၂၀၀၉ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၂) ရက္ေန႔၊ နံနက္ ၁၀ နာရီမွ ေန႔လည္ ၂ နာရီအထိ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပခဲ့ရာ ဆစၵနီၿမိဳ႔တြင္ ေနထိုင္ၾကေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ တိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ ၾသစေၾတးလ်ား လူမ်ိဳးမ်ား အပါအ၀င္ လူဦးေရ စုစုေပါင္း၂၀၀ ခန္႔ တက္ေရာက္ခဲ့ပါသည္။
သားသားအား ကရင့္ရိုးရာ အမွတ္တရ လက္ခ်ည္ေပးေနစဥ္
အခမ္းအနားကို အပိုင္းႏွစ္ပိုင္းျဖင့္ စီစဥ္တင္ဆက္၍ သဘာပတိအျဖစ္ ေစာတေကာ၀ါးက ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး အခမ္းအနားမွဴးအျဖစ္ ေစာေလးေလးကေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။ အခမ္းအနား အစီစဥ္ကို ကရင္အမ်ိဳးသား အလံေတာ္ႏွင့္ ၾသစေၾတးလ်ား အလံေတာ္ကို အေလးျပဳျခင္းျဖင့္ အခမ္းအနားမွဴး ေစာေလးေလးက စတင္ဖြင့္လွစ္ၿပီး ပထမဦးစြာ သဘာပတိ ေစာတေကာ၀ါးမွ အဖြင့္အမွာစကား ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ အဖြင့္အမွာစကား ေျပာၾကားရာ၌ ေစာတေကာ၀ါးက ကရင္လူမ်ားမ်ား၏ ျမန္မာႏိုင္တြင္ ျပန္႔ႏွ႔ံေနထိုင္ပံုႏွင့္ ကရင္ရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈစတင္ခဲ့သည့္ သမိုင္းအက်ဥ္းကို ေျပာၿပီး မိမိတို႔ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ား အေနျဖင့္ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈ မတိမ္ေကာေစရန္ ေရာက္ရာအရပ္၌ မိမိလူမ်ိဳးမ်ား၏ ထိန္းသိမ္းသင့္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားကို ထိန္းသိမ္းသြားရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသြားခဲ့ပါသည္။

ထို႔ေနာက္ ကရင့္လက္ခ်ည္ပြဲ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ေနာက္ခံသမိုင္းေၾကာင္းကို ေစာနီေကာလပ္က ေျပာၾကားခဲ့ရာတြင္ လက္ခ်ည္ပြဲသည္ ေရွးကရင္လူမ်ိဳးမ်ားက ၎တို႔၏ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဖူးထိုမဲပါကို ယံုၾကည္အားကိုးၾကၿပီး ၀ါေခါင္လ ကာလ၌ ရာသီဥတု ေဖါက္ျပန္မႈႏွင့္ ရန္သူမ်ား၏ တိုက္ခိုက္မႈကို ခံရေသာအခါ ၎၏ေနာက္လိုက္ငယ္သားမ်ားအား ေဘးအႏၱရယ္မွ ကင္းရွင္းေစရန္ႏွင့္ တဦးႏွင့္တဦး လြယ္ကူစြာ မွတ္မိႏိုင္ေစရန္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဖူးထိုမဲပါက ၇ ရက္သားသမီးမ်ားအတြက္ ၇ ရက္ ၇ နံ ၇ မ်ိဳးပါေသာ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ အဓိဌါန္ျပဳၿပီး လက္ေကာက္၀တ္တြင္ ခ်ည္ေပးခဲ့ရာမွ လက္ခ်ည္ျခင္း ဓေလ့ကို စတင္ခဲ့သည္ဟု ဆိုပါသည္။

လက္ခ်ည္ေပးသည့္ ပုဂၢိဳလ္သည္ သီလ၊ သမာဓိ ပညာႏွင့္ ရိုးသားတည္ၾကည္ ေျဖာင့္မတ္ၿပီး တရားမွ်တမႈ ရွိရမည္ျဖစ္ၿပီး လက္အခ်ည္ခံရသူမွာလည္း ကိုယ္ကာယ သန္မာထြားၾကိဳင္း၍ က်န္းမာျခင္း၊ အေပါင္းအသင္းဆ့ံျခင္း၊ ဥဏ္ရည္ထက္ျမက္ျခင္း၊ ပစၥည္းဥစၥာ ေပါမ်ား၍ ေဘးရန္ကင္းရွင္းျခင္း စသည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား ခံစားရသည္ဟု ေရွးကရင္မ်ားက ယံုၾကည္ၿပီး အစဥ္ဆက္ ျပဳလုပ္လာသည့္ ဓေလ့တခု ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသြားခဲ့ပါသည္။ လက္ခ်ည္ပြဲတြင္ ပါ၀င္ေသာ ပစၥည္း ခုႏွစ္မ်ိဳး ျဖစ္သည့္ ခ်ည္ျဖဴ၊ ေရ၊ ထမင္းဆုပ္၊ ၾကံ၊ ငွက္ေပ်ာသီး၊ ပန္းႏွင့္ ေကာက္ညွင္းထုပ္ စသည့္ပစၥည္း တခုစီ၏ ပါ၀င္သည့္ အဓိပၸာယ္ကို ေစာနီေကာလပ္က ဆက္လက္ရွင္းျပခဲ့ပါသည္။

ကရင့္ရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ အဖြဲ႔မွ လူငယ္အဖြဲ႔၀င္တဦး ျဖစ္သူ ေစာအယ္စိုးမွ လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းႏွင့္ နယ္စပ္ေဒသ တေလွ်ာက္တြင္ ေနထိုင္လ်က္ရွိေသာ ကရင့္အမ်ိဳးသားမ်ားအား နအဖ၏ ညွင္းပမ္းႏွိပ္စက္မႈ အမ်ိဳးမ်ိဳးခံေနရၿပီး ဒုကၡေရာက္ရသည့္ လက္ရွိအေျခအေနမ်ားကို ရွင္းျပသြားခဲ့ပါသည္။

အခမ္းအနားတြင္တက္ေရာက္လာေသာ ပရိတ္သတ္မ်ားအား မၿငီးေငြ႔ေစရန္အတြက္ ကရင္ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈ အကမ်ား ျဖစ္သည့္ ကရင္ဒံုးရိမ္း၊ ၀ါးညွပ္အကမ်ားျဖင့္ ကျပျခင္း ကရင္ ရုိးရာ သီခ်င္းမ်ားကို အုပ္စုအလိုက္ႏွင့္ တေယာက္ခ်င္း သီဆိုေျဖေဖ်ာ္ျခင္း၊ ကရင္ရိုးရာ အ၀တ္အစားမ်ားျဖင့္ ကေလးႏွင့္ လူငယ္မ်ားမွ သရုပ္ျပျခင္း၊ လက္ခ်ည္ပံုခ်ည္နည္း သရုပ္ျပျခင္း စသည္တို႔ကို ၾကားအစီစဥ္မ်ားတြင္ ထည့္သြင္း ဧည့္ခံ ေျဖေဖ်ာ္ခဲ့ပါသည္။

ထို႔ေနာက္ ေစာနီေကာလပ္ႏွင့္ အဖြဲ႔က လက္ခ်ည္ေပးျခင္း အစီစဥ္ကုိ စတင္ခဲ့ရာ တက္ေရာက္လာၾကေသာ ပရိတ္သတ္မ်ားထဲမွ ကေလးမ်ားႏွင့္ စိတ္ပါ၀င္စားသည့္ ကေလးလူႀကီးမ်ား သြားေရာက္ လက္အခ်ည္ခံခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ မန္းေက်ာ္ဆန္းက တက္ေရာက္လာေသာ ပရိတ္သတ္မ်ားအား ေက်းဇူးတင္စကားႏွင့္ အပိတ္အမွာစကား ေျပာၾကားၿပီး အခမ္းအနား ပထမိုင္းကို ၾသစေၾကးလ်ားႏိုင္ငံေတာ္ သီခ်င္းႏွင့္ ကရင္အမ်ိဳးသားေရးသီခ်င္း ျဖင့္အဆံုးသတ္ခဲ့ပါသည္။ ၿပီးေနာက္ တက္ေရာက္လာေသာ ပရိတ္သတ္မ်ားအား မုန္႔ဟင္းခါး၊ မုန္႔ကၽြဲသဲ၊ မုန္႔ဦးေႏွာက္တို႔ျဖင့္ ဧည့္ခံေကၽြးေမြးၿပီး အခမ္းအနား ဒုတိယပိုင္းကို ေစာတာမလာထူး ဦးေဆာင္သည့္အဖြဲ႔မွ ေခတ္ေပၚေတးဂီတမ်ားျဖင့္ သီဆိုတီးမႈတ္ ေျဖေဖ်ာ္ခဲ့ပါသည္။

အခမ္းအနားမွဴး ေစာေလးေလးမွ အခမ္းအနားအစီစဥ္မ်ားကို ဖတ္ၾကားစဥ္
သဘာပတိ ေစာတေကာ၀ါးမွ အဖြင့္အမွာစကား ေျပာၾကားစဥ္
ေစာနီေကာလပ္မွ ကရင့္လက္ခ်ည္ပြဲ ေနာက္ခံသမိုင္းေၾကာင္းအား ေျပာၾကားစဥ္
ရိုးးရာ လက္ခ်ည္ သရုပ္ျပစဥ္
အခမ္းအနား ဒုတိယအပိုင္းတြင္ ကရင္လူငယ္မ်ားမွ ေခတ္ေပၚ ေတးဂီတျဖင့္ ေဖ်ာ္ေျဖစဥ္




အခမ္းအနား ဒုတိယပိုင္းတြင္ ၾကြေရာက္လာေသာ ပရိတ္သတ္မ်ား ထဲမွ ကေလး လူႀကီးမ်ားအား ေစာနီေကာလပ္နဲ႔ အဖြဲ႔မွ ရိုးရာ လက္ခ်ည္ ေပးေနစဥ္။







ကရင့္ရိုးရာ ၀ါးညွပ္အကကို ဆက္လက္ ၾကည့္ရႈၾကပါရန္


16 comments:

ဓါတ္ပုံေတြ လာၾကည့္ပါ တယ္ မငယ္ႏိုင္ေရ
ေရျခားေျမျခားမွာရွိေနေပမဲ့ ရိုးရာဓေလ့ေတြ ထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေရွာင္ခ်င္သူေတြ ရွိတဲ့အတြက္
ေတာ္ေသးတာေပါ့ေနာ္..

အမေရ အခုလို တိုင္းတပါးေရာက္ေနေပမယ့္လည္း Ausi မွာ ရွိတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားျဖစ္တဲ့ ကရင္လူမ်ိဳးေတြ အခုလို ႐ိုးရာ အေမြအႏွစ္ကို ထိန္းသိမ္းၾကတာ ေတြ႔ရေတာ့ ၀မ္းသာပါတယ္.. Sydney မွာ ကရင္လူမ်ိဳးေတြ နည္းတယ္ေနာ္....

ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးေန႔အခမ္းအနားေတြကိုလြမ္းသြားတယ္

မမေရ....ဓာတ္ပုံေလး ေတြ ေ၀ေ၀ဆာဆာနဲ႕ ေတာ္ေတာ္ ၾကည့္ေကာင္းပါတယ္ ၊ ေက်းဇူးေနာ္..။

ငယ္ငယ္တုန္းက အိမ္နားက ကရင္ အဘြားတစ္ေယာက္က ကရင္ ရိုးရာလိပ္ျပာေခၚတယ္ဆိုလား သူေျမးေလးေတြရဲ႕ လက္ကို အပ္ခ်ည္ၾကိဳးလိုၾကိဳးေလးေတြစီးျပီး ဘာဂါထာေတြရြတ္တာလဲေတာ့မသိဘူး။အဲဒီလိုေတာ့ေတြ႔ဘူးတယ္။မငယ္ေရးသလို ရိုးရာလက္ခ်ည္မ်ားလားေတာ့မသိဘူး။

၀ါးညွပ္အကေတာ့ စိတ္၀င္စားတယ္။ စည္းခ်က္ မွားသြားခဲ့ရင္ ေျခေထာက္ေတြ အညွပ္ခံရမွာ အသည္းယားမိတယ္။

ကရင္႐ိုးရာလက္ခ်ည္ပြဲအေၾကာင္းဆိုလို႔
မကိအိမ္ကေနျမင္ျပီးေျပးလာၾကည့္တာပါ
ေသေသခ်ာခ်ာမွတ္သားသြားပါတယ္
က်ေနာ္ရဲ့ပိုစ္ေနာက္ဆက္တြဲအတြက္အေထာက္အကူ
ရေအာင္လို႔ပါ
ေက်းဇူးဗ်ိဳးးး

အေမြဆိုတာ ဒီလိုပဲ လက္ဆင့္ကမ္းယူၾကရမွာပဲေလ...

ေပ်ာ္စရာ ခ်စ္ခင္စည္းလံုးတဲ့ ပြဲမို႕ ဝင္ႏြဲခ်င္မိေသးတယ္...

မွ်ေဝေပးတာ ေက်းဇူးပါ...

အမ ေရ.. အခ်ိန္ယူ၍ လာဖတ္သြားပါတယ္။ ဇာတ္သိမ္းပိုင္းေရာ... ေနာက္ဆံုး သတင္း ပါ
ဖတ္သြားပါတယ္ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္း တဲ႔ ကရင္႐ိုးရာပြဲပါဗ်ာ။
အကိုနဲ႔ အမ၊တူေတာ္ တို႕ မိသားစု ေပ်ာ္ရႊင္ ေအးခ်မ္းလန္းဆန္းပါေစဗ်ာ။

ခင္တဲ႔
အားလံုးကိုေပ်ာ္ေစခ်င္တဲ႔

စိတ္ဝင္စားဖို ့ေကာင္းလိုက္တာ။မွတ္သားေလ့လာသြားပါတယ္။

မငယ္ႏိုင္ေရ
အင္မတန္အလုပ္မ်ားေနတာမို႔ ဘေလာဂ့္ဆက္မေရးႏိုင္တာပါ။
မငယ္ႏိုင္ဘေလာဂ့္ေလးေဝေဝဆာဆာေတြ႔ရေတာ့
ၾကည္ႏူးမိပါတယ္။
အားေပးလ်က္ပါ
ခ်စ္ခင္လ်က္

မငယ္ႏိုင္...ေ၀မွ်ေပးတာေက်းဇူးပါ။
(သားသားကလည္း အိမ္က သားေတြလိုပဲ ညိဳညိဳသြယ္သြယ္)

အိႏၵိယမွာလဲ (ရာခီ) လက္ခ်ည္ပြဲလုပ္ေနျပီ။ Raksha Bandhan လို႔ေခၚတယ္။ ဟိႏၵဴဘာသာအရ (ရွရာဗန္)လျပည့္ေန႔ ၾသဂုတ္လထဲမွာ လုပ္တယ္။ မိန္းကေလးမ်ားဟာ အဲဒီေန႔ေရာက္ရင္ မနက္အိပ္ရာထ၊ ေရမိုးခ်ိဳးျပီး၊ ဟိႏၵဴကိုရွိခိုးျပီးေနာက္ သူတို႔ ေမာင္-အစ္ကိုေတြဆီသြားျပီး အထြတ္အျမတ္ထားတဲ့ (ရာခီ)ၾကီဳးကို လက္ေကာက္၀တ္မွာ ခ်ည္ေပးၾကရတယ္။ အစ္ကိုေတြေမာင္ေတြကလဲ ဒီၾကိဳးကို ရက္ေတြအၾကာၾကီး မျဖဳတ္ဘဲ တန္ဘိုးထားၾကတယ္။

တင့္ေဆြ

အရင္ကၾကားဖူးနားဝ ကိုအခု ဗဟုသုတအျဖစ္ သိခြင့္ရလို႕
ေက်းဇူးအထူးပါ
တခါမွမေတြ.ဖူးပါ(အျပင္မွာ)


အပင္ပန္းခံျပီးေရးတဲ့ စာ ေသခ်ာဖတ္သြား၏
ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ

လက္ခ်ည္ပဲြအေၾကာင္း သိသြားပါတယ္
အားေပးေနမယ္ ဆက္ေရးပါဗ်ာ

ကၽြန္မ ဘေလာ့ဂ္မွာ စာလာဖတ္ၿပီး တကူးတက မွတ္ခ်က္ေပးခဲ့တဲ့ မမသီရိ၊ ေျခလွမ္းသစ္၊ Rose၊ ေမဇင္၊ ခ်မ္းလင္းေန၊ ကိုဂ်ဴလိုင္၊ သားႀကီး၊ ကိုလူေထြး၊ ကိုလတ္ (မိုးေသြးငယ္)၊ မယ္ကိုး၊ မသက္ဇင္၊ ကိုဧရာ-မသီတာ၊ ဆရာ Dr တင့္ေဆြ၊ ကိုၾကယ္ကေလး၊ သက္ပိုင္သူတို႔ကို အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ကိုုဧရာနဲ႔ မသီတာေရ- ဟုတ္ပါတယ္ ကၽြန္မသားေလးက သူကိုယ္၀န္နဲ႔တုန္းက အသားအေရာင္ ကၽြန္မနဲ႔ မတူပါေစနဲ႔ သူ႔အေဖနဲ႔ပဲ တူပါေစလို႔ ဆုေတာင္းေနတဲ့ၾကားက အေရျပားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး Dominate genes က သူ႔ေဖဆီက လံုး၀မရပဲ ကၽြန္မဆီကပဲ ရေတာ့ အဲဒီလိုပဲ ျဖစ္သြားတယ္။ သူ႔အေဖကေတာ့ ဘဂၤလား ပင္လယ္ေအာ္က ေျမာလာၿပီး ျမန္မာျပည္မွာ လာတင္ေနလုိ႔ ဗမာလာျဖစ္ေနၾကတဲ့ သားအမိဆိုၿပီး အျမဲပဲ လိုက္စတယ္။ ကၽြန္မကလည္း သူ႔အေဖလို မ်က္လံုးမ်က္ခံုး မ်က္ရစ္မရစ္မရွိပဲ ေပြးမ်က္လံုးနဲ႔ ဆံပင္လည္း ေကာက္ေကြးၿပီး မေမြးလာတာ မနည္းကံေကာင္းေသးတယ္၊ သူ႔အေဖနဲ႔သာ တူရင္ ဒီအသားေရာင္နဲ႔ဆို ေတာ္ေတာ္ရုပ္ဆိုးမွာ၊ ကၽြန္မနဲ႔ အကုန္လံုး လာတူေနတာကမွ ကုသိုလ္ကံေကာင္းေသးတယ္လို႔ ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။ တခါတေလ အသားေရာင္ခြဲျခားတာ တျခားလူမ်ိဳးေတြထက္ ျမန္မာလူမ်ိုဳးေတြမွာ ပိုဆိုးတာ ေတြ႔ရတယ္။