မဂၤလာပါ

လႈိက္လွဲစြာ ႏႈတ္ခြန္းဆက္သပါတယ္။ ဒီဘေလာ႔ဂ္က ကၽြန္မရဲ့ ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈ၊ အေတြ႔အၾကံဳ၊ ခံစားမႈအေတြးအျမင္၊ ဗဟုသုတ၊ က်န္းမာေရးပညာေပး စတာေတြကို ကၽြန္မ ေရးတတ္သလို ေရးၿပီး အမ်ားသိေအာင္ ျပန္လည္မွ်ေ၀ရင္းနဲ႔ မွတ္တမ္းအျဖစ္ သိမ္းဆည္းထားရာ ေနရာတခုသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တျခားဆိုက္ေတြက ႏွစ္သက္သေဘာက်တဲ့ ပို႔စ္တခ်ိဳ႔ကို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖၚျပထားတဲ့ပို႔စ္ အနည္းငယ္လည္း ရွိပါတယ္။ C-Box ေဘးမွာ ကပ္လွ်က္ ဆိုက္ဘားမွာ က႑အလိုက္ Labels ေတြ ခြဲထားတဲ့အထဲမွာလည္း ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာကို ေရြးဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ လာလည္သူ အားလံုးကို ေက်းဇူးအထူး တင္ရွိပါတယ္။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ..


ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေမတၱာတရား

ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေမတၱာတရား
(ေအာက္က ေမတၱာပို႔သီခ်င္းနဲ႔ စာသား ပါဠိ၊ အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ ကို ပိုမိုျပည့္စံုစြာ ေလ့လာခ်င္သူမ်ားအတြက္ ပို႔စ္ကိုဒီေနရာမွာ Click ၿပီး ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။

မွတ္ခ်က္တခ်ို႔ ဖ်က္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္း

တေန႔က ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးေန႔နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပို႔စ္မွာ လာေပးတဲ့ မွတ္ခ်က္တခ်ိဳ႔ကို ဖ်က္ခဲ့ရပါတယ္၊ ဘေလာ့ဂ္သက္တမ္း ၆ လ ကာလမွာ ဒီလိုလုပ္ရတာ ဒါဟာ ပထမဦးဆံုး အႀကိမ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုေန႔က်ရင္လည္း ပို႔စ္တခု တင္စရာ ရွိၿပီး ေနာက္လည္း အလားတူပို႔စ္ေတြ တင္စရာ ရွိတဲ့အတြက္ ေနာက္ထပ္ ဒီလို မျဖစ္ေစခ်င္လို႔ ဒီပို႔စ္ကို ကၽြန္မ ရွင္းလင္းခ်က္ အေနနဲ႔ တင္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္္မ ေရးထားတဲ့ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးေန႔ အမွတ္တရ ပို႔စ္မွာ ၄၇ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကို ေ၀ဖန္လို႔ ဆိုၿပီး မေက်နပ္သူ သူ႔ကိုယ္သူ ABSDF လက္ရွိတပ္ဖြဲ႔၀င္လိုလိုနဲ႔ တိုင္းရင္းသားေတြကို မေက်နပ္တဲ့ ဗမာတေယာက္က ကၽြန္မဆီကို မွတ္ခ်က္လာေပးရင္း Complaints တက္လာခဲ့ပါတယ္။ သူက ကၽြန္မ လိုခ်င္ေနတဲ့ ၄၇ ဖြဲ႔စည္းပံု ျမန္မာလို ရွိတဲ့ Link သူပို႔ေပးမယ္ဆိုလို႔ အဲဒါကို ေတာင္းရင္း၊ သူေျပာတာကို ျပန္ေဆြးေႏြးရင္းနဲ႔ သူက မဆိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေရး တိုက္ခိုက္မႈဘက္ကို ဦးတည္လာခဲ့ပါတယ္။




သူ႔ရဲ့ Link ကို ၾကည့္ေတာ့ အဲဒီလူက ဘေလာ့ဂါတေယာက္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေဆြးေႏြးရင္းနဲ႔ IP ၾကည့္ေတာ့မွ ကၽြန္မထင္ထားသလို နယ္စပ္က ABSDF တပ္ဖြဲ႔၀င္ မဟုတ္ဘဲ အျပင္ေရာက္ေနသူမွန္း သိခဲ့ရတယ္။ ေနာက္ဘယ္အထိ ျဖစ္လာလဲဆိုေတာ့ ပို႔စ္နဲ႔ဘာမွ မဆိုင္တဲ့ တျခားအေၾကာင္းအရာေတြကို ေရာက္လာတယ္။ ကၽြန္မက ရြာမွာေမြးၿပီး ေတာကတက္လာလို႔ ေအာ္စီေရာက္ေနတာ ဘ၀င္ျမင့္ေနတယ္၊ ကြန္ျပဴတာကို ေအာ္စီေရာက္မွ ျမင္ဖူးတာျဖစ္မယ္၊ သူကေတာ့ ၉၄ ကတည္းက စကိုင္ဖူးၿပီး အင္တာနက္ကိုက်ေတာ့ ၉၇ မွာ စသံုးဖူးတယ္ဆိုၿပီး ကြန္ျပဴတာ သံုးဖူးတာကိုပဲ လကမာၻတေခါက္ေရာက္ဖူးသလို ေျပာေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မ ကြန္ျပဴတာ ၉၄ ခုႏွစ္ကစၿပီး ကိုင္ဖူးတာ မယံုဘူးေတြ၊ ABDF မွာ ဘာတာ၀န္ယူလာလဲ စတဲ့ တင္ထားတဲ့ ပုိ႔စ္နဲ႔ ဘာဆို ဘာမွမဆိုင္တာေတြကို ေျပာဆိုလာ၊ ေမးျမန္းလာခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မအေနနဲ႔ ကၽြန္မကို ဘေလာ့ဂ္ မိတ္ေဆြ တေယာက္ေယာက္က ခင္မင္ၿပီး ေမးရင္ အားလံုးကို အမွန္အတိုင္း ေျပာျပေလ့ရွိၿပီး ပို႔စ္ေတြမွာလည္း အလ်ဥ္းသင့္ရင္ သင့္သလို အရင္က အေတြ႔အၾကံဳေတြကို ေရးရင္း ထည့္သြင္းေဖၚျပေလ့ ရွိေပမဲ့ ဒီလို အဓိပၸါယ္မရွိ ေက်ာၿပီး လာေမးတာကိုေတာ့ အေရးတယူ လုပ္ၿပီး ေျဖမေနခဲ့ပါဘူး။ ကၽြန္မ ဘယ္သူလဲ ဘာလုပ္ခဲ့လဲဆိုတာ ABSDF မွာ ဥကၠဌေတြ လုပ္လာခဲ့ဖူးၾကတဲ့ ဦးထြန္းေအာင္ေက်ာ္၊ ဦးမိုးသီးဇြန္၊ ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္တို႔ကေန ABSDF မွာ ၁၀ ႏွစ္အၾကာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္လာတဲ့ ကာလအတြင္း တပ္ရင္း (သို႔) ဗဟိုမွာ အတူတူ တြဲလုပ္ဖူးသူေတြ အားလံုးသၾိကပါတယ္။ ကၽြန္မ ဘေလာ့ဂ္ကို ပံုမွန္ လာဖတ္ေနသူေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ပို႔စ္ေတြကို ဖတ္ၿပီးသိၾကပါတယ္။ ကၽြန္မ ဘာတာ၀န္ပဲ ယူယူ အေၾကာင္းမဟုတ္ပါဘူး ေလာေလာဆယ္မွာ ကၽြန္မဟာ ဘေလာ့ဂါ တေယာက္ျဖစ္လို႔ ဘေလာ့ဂ္နဲ႔ ပတ္သက္တာကိုပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ခုနက ေျပာတာကို ျပန္စရရင္ အဲဒီ လူမ်ိဳးေရး အျမင္က်ဥ္းတဲ့ ဗမာနဲ႔ ကၽြန္မနဲ႔ ေျပာေနတဲ့ မွတ္ခ်က္ေတြ အေပၚ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဂ်ပန္ ေရာက္ေနတဲ့ လူမ်ိဳးေရး အျမင္က်ဥ္းတဲ့ ကရင္တေယာက္ကလည္း ၀င္လာၿပီး မဆီမဆိုင္နဲ႔ ဗမာေတြ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း သိတဲ့သူခ်င္း ေဖၚကုန္ၾကၿပီ၊ ေအာ္စီမွာ အဆီရစ္ေနတယ္ေတြ ဗမာေတြ မာနယ္ပေလာက ေဖြးေပါလူ ေဆးရံုမွာတုန္းက ဘာျဖစ္တယ္ေတြနဲ႔ ပို႔စ္နဲ႔လည္း လံုး၀ မပတ္သက္ ကၽြန္မနဲ႔လည္း လံုး၀မပတ္သက္တာေတြ ေရးၿပီး ၀င္လာျပန္တယ္။ ကၽြန္မေရးထားတဲ့ ပို႔စ္နဲ႔ ဘာမွမဆိုင္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ဦးတည္သြားေနတဲ့အျပင္ ဒီႏွစ္ေယာက္စလံုးက လူမ်ိဳးေရးအျမင္ လံုး၀က်ဥ္းေျမာင္းတာကို ေတြ႔ရၿပီး တျခား စာလာဖတ္သူေတြအတြက္ပါ လူမ်ိဳးေရး အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းမႈေတြ ကူးစက္ႏိုင္၊ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ေတြ ျဖစ္လာေစႏိုင္ခဲ့လို႔ ကၽြန္မ ျပန္ေဆြးေႏြးထားတဲ့ မွတ္ခ်က္ အပါအ၀င္ မွတ္ခ်က္တခ်ိဳ႔ကို ျပန္ဖ်က္ခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ဒီလို ဘယ္ေတာ့မွ ထပ္မျဖစ္ေစခ်င္တဲ့အတြက္ ကၽြန္မရဲ့ မွတ္ခ်က္ေရးတဲ့ ေနရာမွာ စည္းကမ္းခ်က္ေတြကို ေရးထားလိုက္ပါၿပီ။ ဒီလို လူမ်ိဳးေရး မုန္းတီးမႈ ျပင္းထန္သူေတြ ရွိေနလို႔ တိုင္းျပည္က ဒုကၡေရာက္ေနပါတယ္။ ဒီလို လူမ်ိဳးေရး မုန္းတီးတဲ့ မွတ္ခ်က္ေတြကို ကၽြန္မ ဘေလာ့ဂ္မွာ လက္မခံပါဘူး။

ကၽြန္မ ဘေလာ့ဂ္မွာ စာလာဖတ္တဲ့သူေတြကုိ ကၽြန္မေရးထားတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လက္ခံသူျဖစ္ေစ၊ လက္မခံသူ ျဖစ္ေစ အားလံုးကို ေလးစားတဲ့ သေဘာနဲ႔ ကၽြန္မ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ဆက္ဆံေလ့ ရွိပါတယ္။ အျမင္မတူမႈ သေဘာထား ကြဲလြဲမႈေတြကိုလည္း လက္ခံေပးပါတယ္။ ကၽြန္မအေနနဲ႔ စာဖတ္သူအားလံုးရဲ့ ခံစားခ်က္၊ Emotion ေတြ ကို အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မဘေလာ့ဂ္မွာ ေဆြးေႏြးခ်င္ရင္ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ အသားအေရာင္၊ အယူ၀ါဒ၊ လိင္ခြဲျခားမႈ၊ လူမ်ိုးေရးမုန္းတီးမႈ ပုဂၢိဳလ္ေရး တိုက္ခိုက္မႈေတြကို လက္မခံဘူး။ တင္ထားတဲ့ ပို႔စ္နဲ႔လည္းမဆိုင္ အမ်ားကိုလည္း အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆိုေတြ အားလံုးကို လက္မခံပါဘူး။ ေရးထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သေဘာတူ ေထာက္ခံတဲ့သူကိုမွ ဘေလာ့ဂ္မွာ ဖတ္ဖို႔ ဖိတ္ေခၚတာ မဟုတ္သလို ကိုယ့္ကို ေထာက္ခံတဲ့သူရဲ့ မွတ္ခ်က္ကိုမွ ထည့္တာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ လူတိုင္းလူတိုင္း သေဘာထားကြဲလြဲပိုင္ခြင့္ ရွိတယ္ဆိုတာကို ကၽြန္မက လံုး၀ လက္ခံသူျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မေရးထားတာေတြက စာဖတ္သူေတြရဲ့ သေဘာထား မတိုက္ဆိုင္တာေတြ၊ လက္မခံႏိုင္တာေတြ ရွိရင္ လက္မခံႏိုင္တဲ့အခ်က္ကို ဘယ္အခ်က္မွာ ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လို ကြဲလြဲေနလို႔ လက္မခံႏိုင္ဘူး၊ အမွန္က ဒါျဖစ္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳး တိတိက်က် ေထာက္ျပၿပီး အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ေလသံ (Tone) နဲ႔ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေဆြးေႏြးရင္ ကၽြန္မ ျပန္လက္ခံ ေဆြးေႏြးမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒီလိုမဟုတ္ပဲ ဦးတည္ခ်က္မရွိ ေျပာခ်င္ရာ လာေျပာဖို႔ကေတာ့ ကၽြန္မဘေလာ့ဂ္မွာ လက္ခံမွာ မဟုတ္ဘဲ အကုန္လံုး ဖ်က္ပစ္မယ္ဆိုတာ အသိေပးပါရေစ။

ျမန္မာႏိုင္ငံကို တိုးတက္ေစခ်င္ရင္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိုးေပါင္းစံု စုေပါင္းေနထိုင္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ မိမိနဲ႔ မတူတဲ့သူနဲ႔ မပတ္သက္ခ်င္ဘူးဆိုၿပီး ေနလို႔မရပါဘူး။ အခ်င္းခ်င္း မုန္းတီးမႈကို ဦးတည္တဲ့ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ က်ားမ၊ လူတန္းစား အဆင့္အတန္း ခြဲျခားမႈေတြကို ကၽြန္မ ဘေလာ့ဂ္မွာ ခြင့္မျပဳပါဘူး။ တူတာကို ဘယ္လို စနစ္တက် ေပါင္းစပ္ၿပီး မတူကြဲျပားမႈကို ဘယ္လို သဟဇာတရွိေအာင္ ျပဳမူေျပာ ဆိုေနထိုင္ရမယ္ဆိုတာ ကၽြန္မတို႔ ေလ့လာဖို႔ အက်င့္လုပ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဘယ္ေလာက္ပဲ စိတ္ႀကီးတဲ့သူ၊ မာနႀကီး အစြဲႀကီးၿပီး အဆင့္အတန္း ခြဲျခားတတ္သူ ျဖစ္ေနပါေစ၊ ကၽြန္မဘ ေလာ့ဂ္ကို ၀င္ဖတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ အတၱအစြဲေတြကို ေဘးဖယ္ထားၿပီးမွ ဖတ္ၾကဖို႔ ကၽြန္မ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။ ကၽြန္မဘေလာ့ဂ္က စိတ္ထြက္ေပါက္အျဖစ္ ခံစားခ်က္ကို ဦးစားေပးၿပီး လာေပါက္ကြဲရာေနရာမဟုတ္၊ မင္းဘာေကာင္လဲ၊ ငါဘာေကာင္လဲဆိုၿပီး အခ်င္းခ်င္း ပညာစမ္းရာ ေနရာမဟုတ္ပါ။ ကၽြန္မ ဘေလာ့ဂ္ဟာ ပုဂၢိဳလ္ေရးတိုက္ခိုက္မႈ၊ လူမ်ိဳးေရး အျမင္က်ဥ္းမႈ ကိုယ့္နဲ႔မတူသူကို ရန္သူလို သေဘာထားၿပီး ကဲ့ရဲ့ျပစ္တင္ရႈပ္ခ်လိုမႈကို လံုး၀ ဆန္႔က်င္တဲ့ေနရာ ျဖစ္ပါတယ္။ စာလာဖတ္သူမ်ား အားလံုး ယဥ္ေက်းတဲ့ အျပဳအမူနဲ႔ ကူညီၾကလို႔ ေမတၱာရပ္ခံလိုက္ပါတယ္။

Multi-cultural ကို နားလည္ႏိုင္ၾကပါေစ။

7 comments:

ေကာင္းပါေလ႔ မငယ္ေရ။ ၾကဳံဖူးပါတယ္ဗ်ာ။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုေလ။

ေအးဗ်ာ အဲဒါေတြလည္း ခက္တယ္။ က်ေနာ္ဆို တခါက DSTA အေၾကာင္း တင္လိုက္တာ ဆဲစာမ်ိဳးစံုးေရာက္လာတယ္။ ရုရွ ေရာက္ေနတဲ႔ ေကာင္ေတြေလ။ အဲဒါနဲ႔ ေနာက္ပို႔စ္တစ္ခု ေရးၿပီး တင္လိုက္တယ္။ ေအးေရာ ...
ဟုတ္ပါတယ္ အစ္မ။ မဲက IP aderess တစ္ခုမွာ တစ္ခါပဲ ေပးလို႔ရပါတယ္။
DSTA အေၾကာင္း ဖတ္ခ်င္ရင္
http://nwaysuelinkar.blogspot.com/2008/10/blog-post_6346.html ေနာက္တစ္ခုက
http://nwaysuelinkar.blogspot.com/2008/10/blog-post_22.html

ေအး..ဟုတ္ပါ့မငယ္ရယ္...မဆိုင္တာေရးေနတာေတြ ခနခနေတြ႔တယ္...blogထဲမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ေနၾကတာ ဘာလို႔ရန္ျဖစ္ခ်င္တယ္ မသိပါဘူး..

ေလာကၾကီးမွာ ဒီလိုပဲ ရွိတယ္။

ေမာင္မိုးနဲ႔ ကိုလူစ္ေရ အခုလို အသိေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ကၽြန္မက ဘေလာ့ဂ္သက္တမ္း ၆ လပဲ ရွိေသးေတာ့ အေတြ႔အၾကံဳသိပ္မရွိေသးဘူး။ ကၽြန္မထင္ထားတာ ဒီလိုမ်ိုးေတြက နအဖဆီကပဲ လာမယ္ထင္ခဲ့တာ ကိုယ့္လူကိုယ့္လူေတြပဲ ေရာက္လာၾကေတာ့ ခက္တယ္။

ေႏြဆူးလကၤာေရ သြားဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ပို႔စ္မွာ ေျပာထားတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လာတာကေတာ့ ကၽြန္မက ျပန္ေဆြးေႏြးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုက မဆိုင္တာေတြ ေၾကာင့္ပါ။

အန္ကယ္ႏိုင္က ရီစရာေတြပဲ ေရးၿပီး ကၽြန္မလို ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္းေတြ မပါေတာ့ အန္ကယ္ႏိုင္က ကၽြန္မလို ႀကံဳရဖို႔ မရွိပါဘူး။ ကၽြန္မလည္း စိတ္ညစ္စရာ ႀကံဳလို႔ ရီခ်င္ရင္ အန္ကယ္ႏိုင္ ဘေလာ့ဂ္ကို အျမဲေရာက္ၿပီး သေဘာက်တဲ့ ပို႔စ္ေတြ အျမဲျပန္ရွာဖတ္တယ္။ သေဘာက်ဆံုးက ၿဗိတိသွ်ေတြ မႏၱေလးကို သိမ္းတုန္းက မင္းလွခံတပ္မွာ ျပန္ခုခံတဲ့ အခန္းပဲ။ ေျပာရင္းနဲ႔ေတာင္ ရီရလြန္းလို႔ စိတ္ညစ္စရာေတြ ေပ်ာက္ကုန္ၿပီ။

ေရးထား တာေလး က စိတ္ခံစားခ်က္ ျပင္းလြန္း ေနတယ္ေနာ္...အေနာ္လည္း ျဖစ္ ဖူး လုိ ့ ..ကုိယ္ခ်င္းစာေသာအား ျဖင္ ့ ...အားေပးခ်င္တာပါ...ပုိ ့စ္ ကုိေသခ်ာဖတ္ ျပီး ရင္...အျပဳသေဘာနဲ ့ ေ၀ဖန္ ၾကမယ္ဆုိရင္....

အားေပးလ်က္ပါ ..မငယ္ႏုိင္..ဆက္လက္ၾကဳိးစားပါ လုိ ့ .............