မဂၤလာပါ

လႈိက္လွဲစြာ ႏႈတ္ခြန္းဆက္သပါတယ္။ ဒီဘေလာ႔ဂ္က ကၽြန္မရဲ့ ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈ၊ အေတြ႔အၾကံဳ၊ ခံစားမႈအေတြးအျမင္၊ ဗဟုသုတ၊ က်န္းမာေရးပညာေပး စတာေတြကို ကၽြန္မ ေရးတတ္သလို ေရးၿပီး အမ်ားသိေအာင္ ျပန္လည္မွ်ေ၀ရင္းနဲ႔ မွတ္တမ္းအျဖစ္ သိမ္းဆည္းထားရာ ေနရာတခုသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တျခားဆိုက္ေတြက ႏွစ္သက္သေဘာက်တဲ့ ပို႔စ္တခ်ိဳ႔ကို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖၚျပထားတဲ့ပို႔စ္ အနည္းငယ္လည္း ရွိပါတယ္။ C-Box ေဘးမွာ ကပ္လွ်က္ ဆိုက္ဘားမွာ က႑အလိုက္ Labels ေတြ ခြဲထားတဲ့အထဲမွာလည္း ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာကို ေရြးဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ လာလည္သူ အားလံုးကို ေက်းဇူးအထူး တင္ရွိပါတယ္။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ..


ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေမတၱာတရား

ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေမတၱာတရား
(ေအာက္က ေမတၱာပို႔သီခ်င္းနဲ႔ စာသား ပါဠိ၊ အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ ကို ပိုမိုျပည့္စံုစြာ ေလ့လာခ်င္သူမ်ားအတြက္ ပို႔စ္ကိုဒီေနရာမွာ Click ၿပီး ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။

ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးေန႔ အမွတ္တရ

ကရင္အမ်ိဳးသမီးငယ္ တဦးမွ သီခ်ိဳေဖ်ာ္ေျဖေနစဥ္ (ဗြီဒယို)
ဆစ္ဒနီၿမိဳ႔ Senior Citinzen Hall မွာ 6/02/10 က က်င္းပသြားတဲ့ ၆၂ ႏွစ္ေျမွာက္ ကရင္႔ေတာ္လွန္ေရးေန႔ႏွင့္ ၆၃ ႏွစ္ေျမွာက္KNU ဖြဲ႔စည္းသည့္ ႏွစ္ပတ္လည္ေန႔ကို ပူးတြဲ က်င္းပသြားတဲ့ အထိမ္းအမွတ္ အခမ္းအနားကို ေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အခမ္းအနား ပထမပိုင္းမွာ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရး ေခါင္းေဆာင္ ေစာဘဦးႀကီး ဦးေဆာင္တဲ့ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရး သမိုင္းႏွင့္ ကရင္လူမ်ိဳးေတြရဲ့ လက္ရွိအေျခအေန၊ နယ္စပ္ေဒသ တေလွ်ာက္ရွိ ကရင္ဒုကၡသည္ေတြရဲ့ အခက္အခဲ စသည္တုိ႔ကို အခမ္းအနား ျဖစ္ေျမာက္ေရးမွာ ပါ၀င္တဲ့ ဆစ္ဒနီေရာက္ ကရင္အဖြဲ႔အစည္း အသီးသီးမွ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ေျပာၾကားၿပီး ဒုတိယပိုင္းကိုေတာ့ ေဖ်ာ္ေျဖေရးအစီစဥ္နဲ႔ အဆံုးသတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒုတိယပိုင္းကို ရိုးရာ အကႏွင့္ စတင္ဖြင့္လွစ္ၿပီး ဆက္လက္ ေဖ်ာ္ေျဖမႈေတြကို ေခတ္ေပၚ တီးဂီတအစီစဥ္ႏွင့္ ေတာက္ေလွ်ာက္ ေဖ်ာ္ေျဖၿပီး အဆံုးသတ္ခဲ့တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ရိုးရာ အကာမ်ားကို ယခင္ပို႔စ္ေတြမွာ အေတာ္မ်ားမ်ား တင္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္လို႔ ဒီပို႔စ္မွာေတာ့ ကရင္ ေခတ္ေပၚေတးဂီတမွာ ကျပသီဆိုခဲ့တာေတြကို အဓိကထားၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာ တင္ေပးထားတာကို ဆက္လက္ ၾကည့္ရႈ ႏုိင္ပါတယ္။ ဗီဒယိုေတြ၊ ဓါတ္ပံုေတြမွာ အသံမရွင္းလင္းမႈ၊ ပံုမၾကည္လင္မႈေတြ ေတြ႔ရပါက ကၽြန္မရဲ့ ကင္မရာေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါတယ္။


ဒီအခမ္းအနားကို တက္ေနစဥ္ႏွင့္ တက္ၿပီး အျပန္မွာေတာ့ ကၽြန္မက အနာဂတ္ကို မေတြးပဲ အတိတ္က အျဖစ္အျပစ္ေတြကိုပဲ ပိုၿပီး ျပန္ေတြးေနမိတယ္။ ပထမဦးဆံုး ႀကံဳဖူးတဲ့ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးေန႔ အခမ္းအနားကို သြားသတိရမိတာက ၈၈ မွာ ကၽြန္မတို႔ ေတာတြင္းေရာက္ၿပီးေနာက္ ၈၉ ဇန္န၀ါရီမွာ KNU တပ္မဟာ (၄) မွာ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရး အႏွစ္ ၄၀ အခမ္းအနားကို စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပစဥ္က အေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီပြဲေတာ္မွာ ကၽြန္မတို႔ ABSDF က အႏုပညာ ၀ါသနာပါသူေတြကလည္း ေအာင္ပြဲနဲ႔အတူ ျပန္ခဲ့မယ္ ဆိုတဲ့ ျပဇာတ္ေလးတခုကို ပါ၀င္ကျပခဲ့တာကို သြားၿပီး သတိရတယ္။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ကရင္ေတြ ေတာ္လွန္ေရး အႏွစ္ (၄၀) ေတာင္ ၾကာခဲ့ၿပီဆိုတာကို အံ့ၾသခဲ့ၾကတယ္။ ေတာ္လွန္ေရးကို ဒီေလာက္ၾကာေအာင္ လုပ္တာေတာင္ မေအာင္ဘူးဆိုၿပီး အျပစ္တင္ခ်င္သလိုလို၊ အားမလို အားမရ ျဖစ္မိခဲ့တယ္။ ကရင္ေတြ သူတို႔ဖါသာသူတို႔ လုပ္ေနတာ နည္းလမ္းမမွန္လို႔ ဒီေလာက္ၾကတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ အခုေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ အားျဖည့္လာၿပီဆိုေတာ့ အတူတူ တိုက္ၾကရင္ေတာ့ မၾကာခင္ ေအာင္မွာပဲလို႔ယံုၾကည္ၿပီး ေက်ာင္းသားေတြက ေသနတ္ရတာနဲ႔ ေရွ႕တန္းျပန္ဆင္းၿပီး ေအာင္ပြဲ အရယူဖို႔ စိတ္ေလာေနခ်ိန္ျဖစ္တယ္။ ေအာင္ပြဲကို မၾကာခင္ပဲ အရယူေတာ့မယ္ ဆိုၿပီး လက္နက္မရခင္ စိတ္ကူးယဥ္မႈက ရန္သူကို မေတာ္လွန္ခင္ ခုခံေတာ္လွန္ေနရတဲ့ ငွက္ဖ်ားေရာဂါ၊ စားေနရတဲ့ ငွက္ေပ်ာအူျပဳတ္၊ ပဲဟင္းရည္က်ဲနဲ႔ ငါးပိေရက်ဲကိုမွ အားမနားဘဲ ေအာင္ပြဲကို မၾကာခင္ပဲ အရယူဖို႔ေတာ့မယ္ ဆိုၿပီး သိပ္တက္ၾကြေနတဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္တယ္။

အဲဒီတုန္းက ေက်ာင္းသားေတြ တင္ဆက္ခဲ့တဲ့ ျပဇာတ္ကလည္း အဲဒီစိတ္ကူးယဥ္မႈကို အတိအက် ပံုေဖၚထားတဲ့ ဇာတ္လမ္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဇာတ္လမ္းရဲ့ အတိုခ်ဳပ္က ျပည္တြင္းမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပတာကို လက္နက္နဲ႔ ၿဖိဳခြင္းခံရလို႔ ဓါးဓါးခ်င္း၊ လွံလွံခ်င္း ေတာ္လွန္ဖို႔ ကရင္နယ္ေျမကို ေရာက္လာတယ္။ ေက်ာင္းသား ရဲေဘာ္ထဲက တေယာက္က ကရင္မေလးတေယာက္နဲ႔ ခ်စ္ႀကိဳက္ၿပီး ကရင္မေလးမွာ ကိုယ္၀န္ရခဲ့တယ္။ ကရင္မေလးက သူ႔ခ်စ္သူကို လြမ္းဆြတ္ေနခ်ိန္မွာ အဲဒီရဲေဘာ္က ကရင္လက္နက္ကိုင္ တပ္ေတြနဲ႔အတူ လက္နက္ကိုင္ၿပီး ျပည္တြင္းကို ျပန္၀င္တိုက္ကာ ျပည္သိမ္းတိုက္ပြဲႀကီးကို ဆင္ႏြဲေနခ်ိန္ျဖစ္တယ္။ ေတာခိုသြားတဲ့ ေက်ာင္းသားတပ္ေတြ လက္နက္နဲ႔အတူ ျပန္လာေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔ BIA ဖြဲ႔ၿပီး ျပန္လာတုန္းက ႀကိဳဆိုသလို ျပည္သူလူထုက ေသာင္းေသာင္းျဖျဖ ႀကိဳဆိုၿပီး ၿမိဳ႔ျပအံုၾကြမႈနဲ႔ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရး ေပါင္းစပ္ကာ ေတာ္လွန္ေရးႀကီးက ခ်က္ခ်င္းပဲ ေအာင္သြားတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ ၀ၿဖိဳးတဲ့ ျပည္ေထာင္စုႀကီးမွာ ကြဲကြာေနတဲ့ ဇာတ္လိုက္ ခ်စ္သူႏွစ္ဦး အပါအ၀င္ တိုက္ပြဲ၀င္သူေတြ အားလံုး ကြဲကြာေနသူေတြနဲ႔ မိဘ၊ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ၊ ခ်စ္သူေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ျပန္ဆံုၿပီး ခြပ္ေဒါင္းအလံေတာ္ႀကီးကို လႊင့္ထူလ်က္ ေအာင္ပြဲနဲ႔အတူ ျပန္လာပံုနဲ႔ ဇာတ္ေလးေလးကို အဆံုးသတ္ခဲ့ပါတယ္။

လက္ေတြ႔က်ေတာ့ ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာ ဒီေလာက္မလြယ္ဘူးဆိုတာ ျဖတ္သန္းၿပီးမွ သိလာရတယ္။ ကၽြန္မထင္တာ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရး ေခါင္းေဆာင္ ေစာဘဦးႀကီးတို႔ ေတာ္လွန္ေရး စတုန္းကလည္း ဒီေလာက္ၾကာလိမ့္မယ္လို႔ ဘယ္သူမွ ေတြးခဲ့လိမ့္မယ္ မဟုတ္ဘူး။ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးဟာ အခု ၆၁ ႏွစ္ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ဒီ ၆၁ ႏွစ္ကာလအတြင္း ကရင္လူမ်ိဳးေတြဟာ အခက္အခဲအမ်ိဳးစံု၊ ဒုကၡမ်ိဳးစံုကို ရင္ဆိုင္ခဲ့ရသလို စစ္ပြဲေတြေၾကာင့္ ႏွစ္ဘက္စလံုးကတပ္ေတြမွာ ထိခိုက္၊ ဒဏ္ရာရ ေသဆံုးသူေတြ၊ ျပည္သူလူထု ဒုကၡေရာက္ရတာေတြက ႏွစ္ဘက္စလံုးမွာ ရွိမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၈၈ မတိုင္ခင္ ကၽြန္မတို႔ ငယ္ငယ္က ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာ ဗိုခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔ အဂၤလိပ္နဲ႔ ဂ်ပန္ကို ေတာ္လွန္တဲ့ ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီလို႔ေခၚတဲ့ ဦးေန၀င္းဦးေဆာင္တဲ့ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ေျပာင္း ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာကလြဲၿပီး က်န္တာ ဘာေတာ္လွန္ေရးမွ နားမလည္ခဲ့ဘူး။

"လက္နက္ကိုင္ၿပီး ခိုးစား၊ ဓါးျမတိုက္စားတဲ့သူေတြကို သူတုိ႔မွာ ရိုးရိုးသားသား လုပ္ကိုင္စားေသာက္ရတာ အဆင္မေျပလို႔၊ ရိုးသားတဲ့ တျခားနည္းလမ္းနဲ႔ ရွာစားဖို႔ ဦးေႏွာက္ဥာဏ္မရွိ၊ ဆင္ျခင္တံုတရား မရွိလို႔ မွားတယ္ဆိုၿပီး နားလည္ေပးလို႔ ရႏုိင္ေသးတယ္၊ ဘယ္သူ႔အတြက္မွ ဘာအဓိပၸါယ္မွ မရွိ၊ ဘာအၾကာင္းမွ မရွိဘဲ ျပည္သူလူထုကို ဒုကၡေပးခ်င္လို႔၊ သတ္ျဖတ္ခ်င္လို႔သက္သက္ ေသာင္းက်န္းေနတဲ့ ေသာင္းက်န္းသူေတြကိုေတာ့ ဘယ္လိုမွ နားလည္ေပးလို႔မရဘူး" ဆိုတဲ့ ကၽြန္မအေဖမၾကာခဏ ေျပာတဲ့ စကားေတြအေပၚ ျပန္ေျပာမရဲေပမဲ့ ဒီလူေတြ ဒီလိုလုပ္ေနတာ အေၾကာင္းတခုခုေတာ့ ရွိရလိမ့္မယ္ဆိုတာေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာင္ မၾကာခဏ ေတြးမိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘာအေၾကာင္းဆိုတာ တခါမွ အေျဖရွာလို႔ မရတဲ့အဆံုး အေဖေျပာတဲ့အတိုင္း ဗမာေတြကို မုန္းလို႔ သတ္ခ်င္လို႔ လုပ္ေနတယ္ဆိုတာ ဟုတ္မွာပါ ဆိုတာနဲ႔ပဲ အေတြးကို အဆံုးသတ္ကာ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြကို ေသာင္းက်န္းသူအျဖစ္ ျမင္ခဲ့တဲ့ ကၽြန္မရဲ့ ၈၈ မတိုင္ခင္က အေတြးေတြကိုလည္း ျပန္သတိရမိပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ ကရင္ပူဆူတုန္းကလို႔ အစခ်ီၿပီး မိဘေတြ ေျပာျပဖူးတဲ့ ကရင္နဲ႔ဗမာ ေတြ႔တာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း ဦးရာလူကသတ္ၾကတဲ့ ေၾကကြဲဖြယ္ရာ အျဖစ္အျပစ္ေတြကို တအံ့တၾသ နားေထာင္ဖူးတာကိုလည္း သတိရေနမိတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ကရင္ေရာ ဗမာပါ အမ်ိဳးသမီးေတြကေလးေတြက အိမ္တံခါးပိတ္ၿပီး အျမဲ တိတ္တဆိတ္ ေနရေၾကာင္း အမ်ိဳးသားေတြက ဘယ္ပဲသြားသြား ထက္ေအာင္ ေသြးထားတဲ့ ဓါးတေခ်ာင္းကို အျမဲထမ္းၿပီး သြားရေၾကာင္း လမ္းမွာ ကရင္တေယာက္နဲ႔ ဗမာတေယာက္ေတြ႔ရင္ လက္ဦးေအာင္ အရင္ခုတ္ႏုိင္သူကသာ အသက္ခ်မ္းသာရာ ရၿပီး က်န္တဲ့တေယာက္ေတာ့ ေသဖို႔ ေသခ်ာေပါက္ ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းေတြ နားေထာင္ဖူးတာ မွတ္မိေနတယ္။ တခါေတာ့ အေဖနဲ႔ ပဋိပကၡ မတိုင္ခင္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေက်ာင္းေနဖက္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးသူ ကရင္သူငယ္ခ်င္းတေယာက္နဲ႔ လမ္းမွာ ဆံုဖူးတယ္လို႔ ေျပာျပဖူးတယ္။ ႏွစ္ေယာက္စလံုးက ဓါးကိုယ္စီ ထမ္းထားၿပီး ေတာအုပ္တခုကို အကြ႔မွာ ေတြ႔တယ္ဆိုေတာ့ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ဘြားကနဲ ရုတ္တရက္ ေတြ႔ရတာျဖစ္ၿပီး ႏွစ္ေယာက္စလံုးက ေတြ႔တာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း ဓါးကို ပုခံုးေပၚမွ ဆြဲအခ် ဓါးအိတ္ထဲက ထုတ္ဖို႔ အျပင္မွာ မ်က္ႏွာကို ေတြ႔ၾကေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြမွန္း သိသြားၿပီး ဓါးကို ႏွစ္ေယာက္စလံုးက လက္ကဓါးကို ဆြဲထုတ္ရမလိုလို ျပန္သြင္းရမလိုလိုနဲ႔ ပါးစပ္ကလည္း ဘာကိုေျပာလို႔ ေျပာရမွန္းမသိပဲနဲ႔ ျဖစ္ေနၾကတယ္လို႔ ဆိုတယ္။

ၿပီးေတာ့ ႏွစ္ေယက္စလံုးက တၿပိဳင္တည္း "ေဟ့ေကာင္ မင္းနဲ႔ငါ သူငယ္ခ်င္းေနာ့္" ဆိုတဲ့စကားကို ၿပိဳင္တူ အသံထြက္ၾကတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဒါဆို အခုဘာလုပ္မလဲ မင္းဓါးဆြဲထုတ္ရင္ေတာ့ ငါလည္း ထုတ္ရမွာပဲလို႔ အေဖက ေျပာတယ္တဲ့။ ငါလည္း မင္းလိုပဲ ဒီေတာ့ မင္းလည္းမဆြဲထုတ္နဲ႔ ငါလည္း မဆြဲထုတ္ဘူးလို႔ အေဖ့သူငယ္ခ်င္း ကရင္က ေျပာတယ္တဲ့။ ဒါနဲ႔ ငါတို႔ လာလမ္းအတိုင္း လွည့္ျပန္မယ္လို႔ ေျပာၿပီးလွည့္မျပန္ခင္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ေတြ႔တဲ့အေၾကာင္းကို ဘယ္သူ႔ကိုမွ အာေခ်ာင္ၿပီး လိုက္မေျပာၾကဖို႔ အခ်င္းခ်င္း ကတိေတာင္းၿပီး လွည့္ျပန္ခဲ့တယ္လို႔ သိရတယ္။ တကယ္လို႔ ေျပာျပခဲ့ရင္ အဲဒီအခ်ိန္က သတ္မွတ္ထားတာက ဗမာကကရင္ကို ေတြ႔ရင္ျဖစ္ေစ၊ ကရင္ကလည္း ဗမာကိုေတြ႔ရင္ သတ္ရမယ္ အေၾကာင္းျပခ်က္ တခုခုနဲ႔ မသတ္ဘဲ ျပန္လာရင္ သစၥာေဖါက္လို႔ ကရင္ေရာ ဗမာက သတ္မွတ္ထားေတာ့ အေဖကိုလည္း ကရင္တေယာက္လံုး ေတြ႔လ်က္နဲ႔ မသတ္ပဲ ျပန္လာတဲ့အေကာင္ ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို ေဖါက္တဲ့အေကာင္၊ အေဖ့သူငယ္ခ်င္းကိုလည္း ဗမာတေယာက္လံုး ေတြ႔လ်က္နက္ မသတ္ပဲ ျပန္လာတဲ့ ကရင္ကို သစၥေဖါက္တဲ့အေကာင္ ဆိုၿပီး ကရင္၊ ဗမာ အသိုင္းအ၀ိုင္းႀကီး တခုလံုးက အေဖနဲ႔ အေဖ့သူငယ္ခ်င္းကို ညွင္းဆဲခံရႏိုင္၊ အသက္အႏၱရယ္ ေပးႏိုင္တဲ့အထိ ရွိႏိုင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အေဖနဲ႔ အေဖ့သူငယ္ခ်င္းဟာ မိဘေတြ၊ ညီအစ္ကိုရင္းေတြကိုေတာင္ လံုး၀မေျပာျပဘဲ ဖံုးထားခဲ့တယ္လို႔ ကၽြန္မတို႔ကို ျပန္ေျပာျပတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ခပ္ငယ္ငယ္က အဲဒီ အတီးနဲ႔ အေဖနဲ႔ ေတြ႔တိုင္း အဲဒီတုန္းကကသာ အခ်င္းခ်င္း သတ္ခဲ့ရင္ ငါတို႔ႏွစ္ေယာက္မွာ တေယာက္မဟုတ္တေယာက္ ေသမွာပဲ၊ ငါတို႔အခ်င္းခ်င္း တေယာက္အသက္ကို တေယာက္ ကယ္ခဲ့လို႔ အခုလို ျပန္ေတြ႔ႏုိင္တာလို႔ ေတြ႔တိုင္း ေျပာျပေလ့ရွိပါတယ္။ ကၽြန္မလည္း အေဖတို႔ အဲဒီတုန္းကသာ သတ္ၾကရင္ အခုလို ဘယ္ျပန္ေျပာၿပီး စကားေျပာႏိုင္မလဲဆိုတာနဲ႔ သူ႔ဦးေလးက ဆူပူကာလတုန္းက ကရင္သတ္ၿပီး ေသသြားတာေပါ့လို႔ ေျပာတဲ့ သူေတြကို သတိရၿပီး သံေ၀ဂရမိတယ္။ အေဖတို႔လို မဟုတ္ပဲ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္လ်က္နဲ႔ လူမ်ိဳးကိုေတာ့ သစၥာမေဖါက္နိုင္ဘူး ဆိုၿပီး ေသြးဆူၿပီး သတ္ၾကသူေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့ၿပီး သတ္ၿပီးမွ ျပန္ေတြးကာ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ၾကတဲ့သူေတြလည္း ရွိတယ္လို႔ သိရတယ္။ ဗမာနဲ႔ ကရင္ အိမ္ေထာင္ က်ထားတဲ့သူေတြဆိုလည္း လင္မယားအခ်င္းခ်င္း ဘာမွ ျဖစ္ၾကတာမဟုတ္ပဲနဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္က လိုက္ရွာသတ္မွာစိုးလို႔ တိတ္တဆိတ္ ကရင္ဆိုလည္း ကရင္၊ ဗမာဆိုလည္း ဗမာေတြၾကားထဲကို တိတ္တဆိတ္ ျပန္ပို႔ေပးေပးရ၊ ပို႔ဖို႔ အခ်ိန္မရရင္ ၀ွက္ထားရတဲ့အေၾကာင္းေတြ စိတ္မခ်မ္းေျမ့စရာ အေၾကာင္းအရာေတြကို ၾကားသိဖူးလို႔ လူမ်ိဳးေရး မုန္းတီးမႈရဲ့ စက္ဆုပ္ ရႊံရွာစရာေကာာင္းတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေတြကို ကိုယ္တိုင္မႀကံဳဖူးေပမဲ့ ႀကံဳဖူးသူေတြ ေျပာျပလို႔ သိခဲ့ရသမွ်နဲ႔ ကၽြန္မ သံေ၀ဂယူလို႔ ရပါတယ္။

ဒီကရင့္ေတာ္လွန္ေရးေန႔ ႏွစ္ပတ္လည္ အခမ္းအနားမွာ ကရင္လူမ်ိဳးေတြရဲ့ တန္းတူအခြင့္အေရးနဲ႔ ကိုယ္ပုိင္လြတ္လပ္ခြင့္ေတြကို မရမခ်င္း ကရင့္ေတာ္လွန္ေရး ရွိေနလိမ့္မယ္လို႔ အေလးအနက္ ေျပာသြားတာကို ကၽြန္မ ၾကားရပါတယ္။ ကရင္ဗမာ အဓိကရုဏ္းဟာ တန္းတူအခြင့္အေရး မရရွိလို႔ တိုက္ပြဲ၀င္ရာက ရရွိခဲ့တဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာ တခု ျဖစ္ပါတယ္။ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရး ရွိေနသေရႊ႔႕ စစ္ပြဲေတြရဲ့ ဒုကၡေတြကို ျပည္သူလူထုေတြက ခံေနရဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစစ္ပြဲေတြကို ၿငိမ္းဖို႔အတြက္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ တိုင္းရင္းသားေတြအတြက္ အာမခံခ်က္ရွိတဲ့ ျပည္ေထာင္စု စစ္စစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုတခု တကယ္လို လိုအပ္ေနပါတယ္။ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီလက္ထက္မွာ ကရင္ႏွင့္ဗမာ အပါအ၀င္ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ဗမာေတြအၾကား ဒီလို ပဋိပကၡေတြ ျဖစ္ၾကတာဟာ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခအခံဥပေဒရဲ့ တျပည္ေထာင္မက ျပည္ေထာင္စု မက် ဟိုမေရာက္ ဒီမေရာက္ ေရးထားတဲ့ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္မ ေလ့လာသိရွိဖူးပါတယ္။ အခုလက္ရွိ နအဖဆြဲထားတဲ့ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒက ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စစည္းပံု အေျခခံဥပေဒထက္ အဆ ၁၀၀ မက ဆိုးရြားေနတဲ့ တျပည္ေထာင္စနစ္စစ္စစ္ ပံုစံ ျဖစ္ေနတဲ့အျပင္ စစ္အုပ္စုကို အာဏာ တရား၀င္ ေပးထားတာ ေတြ႔ရေတာ့ အနာဂတ္ အတြက္ တကယ္ပဲ ရင္ေလးမိပါတယ္။

ကရင္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္မ မမီလိုက္တဲ့အခ်ိန္က အေၾကာင္းေရာ မီခဲ့တဲ့ အခ်ိန္က အေၾကာင္းကိုပါ ေတြးမိရင္ေတာ့ လူမ်ိဳးေရး မုန္းတီးမႈဆိုတာ တကယ္ကို ေၾကာက္ရာေကာင္းပါတယ္။ လက္နက္ကိုင္သူေတြဟာ ေသာင္းက်န္းသူေတြ မဟုတ္၊ ျပည္ေထာင္စုႀကီးမွာ တန္းတူအခြင့္အေရးနဲ႔ မိမိကံၾကမၼာကို မိမိဖန္တီးႏိုင္တဲ့ ကိုယ္ပိုင္ျပဌါန္းခြင့္ ရဖို႔ တိုက္ပြဲ ၀င္ေနျခင္းသာ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို ကၽြန္မ အေဖအပါအ၀င္ မသိေသးတဲ့ ဗမာေတြ အားလံုးကို ေပးသိေစခ်င္တာ ရင္ထဲက ဆႏၵအမွန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ျမန္မာျပည္မွာ တိုင္းရင္းသား လူအနည္းစုေတြကို ဒီလို တန္းတူ အခြင့္အေရး ေပးရမွာစိုးလို႔ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ေနသေရြ႕ တိုင္းျပည္က ဒီထက္ပိုၿပီး အေျခအေနဆိုးဖို႔သာ ရွိပါတယ္၊ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ကို အျပည့္အ၀ရရွိတဲ့ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုကိုသာ တည္ေဆာင္ႏုိင္ပါက တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာလည္း ရွိစရာမလို၊ ျပည္တြင္းစစ္လည္း ျဖစ္စရာမလိုလို႔ ျပည္သူလုထုနဲ႔ တပ္မေတာ္မွာလည္း ျပည္တြင္းစစ္ရဲ့ဒုကၡေတြ ရွိစရာမလိုေတာ့ဘဲ စစ္အတြက္ ကုန္က်ခဲ့တဲ့ တိုင္းျပည္ရဲ့ အရင္းျမစ္ေတြႏွင့္ တိုင္းျပည္ကို ခဏေလးနဲ႔ တိုးတက္ေအာင္ လုပ္လို႔ ရႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဒီေန႔ ေျဖရွင္းရမယ့္ ျပႆနာဟာ ဒီမိုကေရစီအေရးနဲ႔ လူမ်ိဳးစုအေရး ႏွစ္ခုစလံုးကို အတူတကြ ေျဖရွင္းမွ အဆင္ေျပမယ္ ဆိုတာကို သံုးသပ္ရင္း ဒီႏွစ္က်ေရာက္တဲ့ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးေန႔ကို ဂုဏ္ျပဳလိုက္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္မွာ တိုင္းရင္းသားေတြ အားလံုး တန္းတူ အခြင့္အေရး အျပည့္အ၀ ရရွိတဲ့ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုႀကီးကို တည္ေဆာက္ႏုိင္ပါေစ။

ဆစ္ဒနီ ကရင္ဘေလာ့ဂါတဦးမွ သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖေနစဥ္ (ဗြီဒယို)



ကရင္လူငယ္တဦးက ေခတ္ေပၚ ေတးဂီတနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖေနစဥ္

ကရင္အမ်ဳိးသမီးငယ္ႏွစ္ဦးမွ သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖေနစဥ္
ဒီအခမ္းအနားနားနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သတင္းအတိအက်ကို ကၽြန္မ ဘေလာ့ဂ္မွာ Link လုပ္ထားတဲ့ ကရင္ဘေလာ့ဂါေတြ ျဖစ္တဲ့ ေစာေက်ာ္ခြိ နဲ႔ အမိကရင္ေျမ ဘေလာ့ဂ္မွာ တင္ျပမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေစာင့္ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။

ရႊင္လန္း ခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ။



15 comments:

မငယ္ေရ...လက္ဆင္႔ကမ္းတာ၀န္ဆိုတာ ဒါပဲထင္တယ္ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္ မေန႔ကမွ ၀ါးေလ ကျပန္ေရာက္တယ္။

သမိုင္းရယ္..ႏုိင္ငံေရးရယ္နားမလည္ဘဲေရးထားတယ္
ကရင္ေတာ္လွန္ေရးကဒီထက္ေလးနက္တယ္......
ဗမာစိတ္မေပ်ာက္ဘဲလာမေရးနဲ ့နင္တို ့ဗမာေတြကထား
ဝယ္ မွာ စလူသတ္တာ...........
ခုမွသံေဝဂရသလိုလာမလုပ္နဲ ့

တရားမွ်တမႈအတြက္ ျဖစ္ပြားေနရတဲ့ စစ္မီးေတြ အားလံုး ျငိမ္းေအးေစခ်င္ပါျပီ....

လူသားတိုင္း တန္းတူအခြင့္အေရးရဖို႕... လူလူခ်င္း ေလးစားတတ္တဲ့ စိတ္ေတြ လူသားတိုင္းရဲ႕ ရင္မွာ ကိန္းဝပ္ႏိုင္ၾကေစဖို႕... ဆုေတာင္းပါတယ္ဗ်ာ...

မငယ္ႏိုင္ေရ။
ေတာ္လွန္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေရးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သတိႏွင့္ေရးေစခ်င္ပါတယ္။ မငယ္ႏိုင္သံုးသပ္ထားတာက ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒရဲ႕ ဟိုမေရာက္ ဒီမေရာက္ ေရးထားတဲ့ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လို႕ေရးထားပါတယ္။ တကယ္ဘဲ မငယ္ႏိုင္အေနနဲ႕ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒကို အမွန္တကယ္ဘဲ ဖတ္ထား၊ ေလ့လာထားတယ္ဆိုရင္ျဖင့္ ဘယ္ပုဒ္မ၊ ဘယ္အခ်က္က အမ်ားျပည္သူ၊ တိုင္းရင္းသားေတြႏွင့္ မကိုက္ညီဘူးဆိုတာကို ေထာက္ျပၿပီးေတာ့ သံုးသပ္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။ A.B.S.D.F ကိုယ္ပိုင္အမွတ္ (102113)

ေခါင္းစဥ္ေတာ့ မတပ္ေတာ့ဘူး
(ေတဇသူရ)

သူငယ္ခ်င္းေရ
ဒီအခ်ိန္မွာ ေနာက္တန္းစစ္စခန္းမွာ
ရွိေနတာဘဲ ေကာင္းပါတယ္ကြာ၊
ေရွ႕တန္းမွာ တိုက္ပြဲေတြက
ျပင္းထန္ၾကမ္းတမ္းေနေတာ့
ေနာက္တန္းစစ္စခန္းကဘဲ
သက္လံုစိတ္ခ်ရတဲ့အခ်ိန္မို႔။

သူငယ္ခ်င္းေရ
ေရွ႕တန္းတိုက္ပြဲၿပီးမွဘဲ
က်ဆံုးအေလာင္း သြားေရေတာ့မယ္၊
ရန္သူအေလာင္း ဘယ္ႏွစ္ေလာင္း
မိမိဘက္က ဘယ္ႏွစ္ေလာင္း၊
ေရွ႕တည့္တည့္က ရန္သူ႕က်ည္နဲ႕
ဘယ္ႏွစ္ေလာင္း
ေနာက္တည့္တည့္က မိမိက်ည္နဲ႕
ဘယ္ႏွစ္ေလာင္းေပါ့။

အေမရိကန္အစိုးရကလည္း
ေဒၚလာ ၃၆ သန္းေက်ာ္ ခ်ေကၽြးေတာ့မယ္ဆိုေတာ့
ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရး ႀကိဳးပမ္းသူလို႔
မိမိကိုယ္မိမိ ေခါင္းေဆာင္အမည္ခံသူေတြက၊
ေငြလုပြဲမွာ အႏိုင္ရဖို႔
ႀကိဳး၀ိုင္းထဲကို အလုအယက္တိုးေနၾကၿပီ၊
ဒါေပမဲ့ သူတို႔မသိတာက
ႀကိဳး၀ိုင္းလား ႀကိဳးစင္လားဆိုတာပါ။

သူငယ္ခ်င္းေရ
ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ ေတာ္လွန္ေရးကလည္း
အရမ္းကို ၾကမ္းေနရမ္းေနေတာ့
ဘုန္းမနိပ့္ေအာင္ ေ၀ဟင္မွာလြင့္ေနတဲ့
ထမိန္ေတြ မအုပ္မိေအာင္လည္း
ဂရုစိုက္ေနရေသး။

ေ၀ဟင္မွာထမိန္ေတြကလည္း
ရင္ေဘာင္တန္းတယ္ဆိုၿပီး ေပါမွေပါ လြင့္မွလြင့္
ထမိန္အလံေတြကလည္း ထူခ်င္ေနၾကေပါ့၊
ေခါင္းေဆာင္အေရၿခံဳၿပီး လုပ္စားေတြကလည္း
ထမိန္အုပ္ခံ ထမိန္ေအာက္
စကတ္အုပ္ခံ စကတ္ေအာက္
ေရာက္သြားတာလည္း မနည္းေတာ့ဘူး။

သူငယ္ခ်င္းေရ
ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ ေတာ္လွန္ေရးမွာ
လူအင္အားသာမရွိတာ
အဖြဲ႕အစည္းေတြကေတာ့ အမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔
စိတ္ကူးထဲရွိရာ အမည္တခုခုတာေျပာလိုက္
အဲ့ဒီအဖဲြ႕အစည္းက အဲဒီလူအဲဒီသူေတြနဲ႔ဘဲ
ဖြဲ႕စည္းၿပီးသြားၿပီ သူငယ္ခ်င္း။

သူငယ္ခ်င္းေရ
ျမန္မာျပည္ဒီမိုကေရစီ ရမရေတာ့မသိဘူး
ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ အလႊာေပါင္းစုံကလူေတြ
ေသလို႔မကုန္ဘဲ ထြက္လို႔ကုန္ၿပီ
တခ်ိဳ႕လည္းေခါင္းခ်ရမယ့္ အရြယ္ကိုေရာက္ေနၿပီး
အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပၿပီး ထြက္လာေနတုန္းဘဲ။

တခါတခါ နအဖစစ္တပ္က ေရွ႕တန္းမထြက္ရေသးဘူး
ျမန္မာျပည္တြင္းရွိ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ရြာကလူေတြက
အထုပ္အပိုးေတြသယ္ၿပီး မိသားစုလိုက္၊
စစ္သားထက္ေျခလွမ္းပိုသြက္ ေတာင္ေတြကိုေက်ာ္ၿပီး
နယ္စပ္ဒုကၡသည္စခန္းေတြဆီ ေရာက္ေနၾကၿပီ
တခ်ိဳ႕ကလည္းျမန္မာျပည္တြင္း ႏိုင္ငံေရးအံုၾကြမႈ
ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေတြကို ေစာင့္ေနၾကတယ္
ေရာင္ေတာ္ျပန္နဲ႔ပံုမွားရိုက္ၿပီး အျပင္ထြက္ဖို႔။

လာဖတ္သြားပါတယ္ရွင္
ပရင့္ထုတ္ထားပါတယ္

ကၽြန္မ ပို႔စ္တင္ၿပီးတာနဲ႔ အလုပ္နည္းနည္း မ်ားေနလို႔ ဘေလာ့ဂ္ကို ျပန္မၾကည့္ျဖစ္တာ နည္းနည္း ၾကာသြားတာ အားလံုးကို ေတာင္းပန္ပါတယ္။ အလုပ္ကေန အိမ္ျပန္အေရာက္ ခရီးေရာက္မဆိုက္ အမ်ိဳးသားက ေတာ္လွန္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္းကို နားမလည္ရင္ မေသခ်ာရင္ မေရးတာ ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာတာနဲ႔ မွတ္ခ်က္ေတြကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူဘာေၾကာင့္ ေျပာတယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္သြားပါတယ္။ စာလာဖတ္သူ၊ လာလည္သူ အမ်ားႀကီးထဲက ႀကိဳက္လို႔ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္လို႔ ျဖစ္ေစ မွတ္ခ်က္ထားခဲ့သူ အားလံုးကို ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္။ ဒီအထဲက မဲလထ၊ Always နဲ႔ ေတဇသူရတို႔ သံုးေယာက္ကို အနည္းငယ္စီ ျပန္ေဆြးေႏြးပါရေစ။ တေယက္စီကို မေျပာခင္ သံုးေယာက္စလံုးကို ပတမဦးစြာ ေျပာလိုတာက ကၽြန္မဘာပဲ ေရးေရး စာဖတ္သူေတြအတြက္ ရာႏႈန္းျပည့္ မမွန္ႏိုင္ေပမဲ့ ကၽြန္မ ေရးထားတာကို ကၽြန္မ၊ တာ၀န္ယူရဲ၊ တာ၀န္ခံရဲတယ္ဆိုတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

မဲလထ- ကၽြန္မက ႏိုင္ငံေရးကို ၿပီးျပည့္စံုစြာ နားလည္တယ္လို႔ ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မ မသတ္မွတ္ထားပါဘူး။ ဒီပုိ႔စ္ထဲမွာ ကရင့္လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေလးနက္တယ္၊ မေလးနက္ဘူးဆိုတာလည္း တခြန္းမွ ေျပာမထားပါဘူး၊ အဲဒီအခမ္းအနားကို သြားၿပီး ကၽြန္မသိထားတဲ့ အတိတ္က အေၾကာင္းေတြကို ျပန္ေတြးၿပီး ေရးထားတာပဲ ရွိပါတယ္။ ကရင့္လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အခမ္းအနားမွာ ေျပာသြားတာေတြ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေသးစိတ္သိခ်င္ရင္ ေစာေက်ာ္ခြိ ဘေလာ့ဂ္မွာ သြားဖတ္ႏိုင္ပါတယ္လို႔ ကၽြန္မ ညြန္းထားၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ လူမ်ိဳးေရး မုန္းတီးမႈနဲ႔ ကရင္ကပဲဗမာကိုသတ္သတ္၊ ဗမာကပဲ ကရင္ကိုသတ္သတ္၊ သတ္တဲ့သူက မွားတာပဲ။ ဗမာစိတ္၊ ကရင္စိတ္၊ အဂၤလိပ္စိတ္၊၊ ဂ်ပန္စိတ္ ဆိုတာ သတ္မွတ္ထားတာလည္း မရွိပါဘူး အဓိကက စိတ္ဓါတ္မွန္ကန္ဖို႔နဲ႔ အက်င့္သီလရွိဖို႔က အေရးႀကီးဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မက ေကာင္းတဲ့စိတ္ အကုန္လံုးကို လက္ခံတယ္၊ မေကာင္းတဲ့စိတ္ အကုန္လံုးကို ပယ္တယ္။ သံေ၀ဂ ရတယ္ဆိုတာ ကၽြန္္မ အမွားလုပ္ခဲ့လို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ လုပ္ခဲ့တဲ့သူေတြကို ကုသိုလ္မွန္း အကုသိုလ္မွန္း မသိရွာပဲ အလကားရတုိင္း အကုသိုလ္ေတြကို ယူေနတဲ့သူေတြကိုၾကည့္ၿပီး တရားရတယ္ဆိုတယ္ ဆိုတာကိုေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေတဇသူရ- ကဗ်ာအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ေရးထားတဲ့ တခ်ိဳ႔အပိုဒ္ေတြကို ကဗ်ာရွင္နဲ႔ ထပ္တူ ခံစားလို႔ ရပါတယ္။ တခ်ိဳ႔ပိုဒ္ေတြက်ေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္းက သံုးတန္းျမန္မာစာ စာအုပ္ထဲမွာ သင္ရဖူးတဲ့ အခ်ိန္က ေျပာေသာ ပံုျပင္လိုပဲ သေဘာထားပါတယ္။ ဆိုလိုတာက "အခုအသင္ေျပာေနေသာ စကားမ်ားသည္ တခ်ိန္က အကၽြႏု္ပ္ ေျပာခဲ့ေသာ စကားမ်ား ျဖစ္သည္" ဆိုတဲ့ စကားပံုကို ေျပာတာ ျဖစ္ပါတယ္။

မွတ္ခ်က္ ရွည္ေနလို႔ Always ကို သီးသန္႔ ေဆြးေႏြးမယ္ေနာ့္။

Always- အတြက္
၄၇ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ေလ့လာခ်င္ရင္ ကၽြန္မ Link လုပ္ထားတဲ့ ျပည္ေထာင္စုကို တို႔ခ်စ္တယ္ဘေလာ့ဂ္ က http://www.scribd.com/full/25420681?access_key=key-16ihc7fx03ya687yml83 မွာ အဂၤလိပ္လိုနဲ႔ ရွိပါတယ္။ ျမန္မာလိုကိုက်ေတာ့ ကၽြန္္မလည္း ျပန္ဖတ္ခ်င္ေပမဲ့ ဘယ္မွာ ရွာရမွန္းမသိဘူး။ ABSDF တပ္ဖြဲ႔၀င္ တဦးအေနနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ သမိုင္းမွာ သိပ္အေရးႀကီးတဲ့ ၄၇ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအေၾကာင္းကို အေၾကအညက္ ေလ့လာသင့္ပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔တုန္းက ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ ၀ါသနာပါလုိ႔လည္း ေလ့လာခဲ့ရသလို တာ၀န္အရလည္း အဖြဲ႔အစည္းက ေပးတဲ့ သင္တန္းေတြမွာ စိတ္မ၀င္စားသူေရာ၊ ၀ါစားသူပါ အကုန္လံုးက ၄၇ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒသာမက ျပည္ေထာင္စုစနစ္နဲ႔ တျပည္ေထာင္စနစ္ အပါအ၀င္ ကမာၻေပၚမွာ က်င့္သံုးေန က်င့္သံုးဆဲ ျပည္ေထာင္စု ဖြဲ႔စည္းပံုေတြျဖစ္တဲ့ ဆိုဗီယက္၊ အေမရိကန္၊ ဆြစ္ဇာလန္ႏိုင္ငံတို႔က ဖြဲ႔စည္းပံုေတြကိုပါ ႏိုင္ငံေရးနျ႔ စည္းရံုးေရး သင္တန္းတက္ဖူးသူတိုင္း တာ၀န္အရ မျဖစ္မေန ေလ့လာသင္ၾကားရၿပီး ကၽြန္မတို႔ ပတ္စဥ္က အေျခခံစစ္ပညာသင္တန္း တက္တဲ့သူတိုင္း ပင္လံုစာခ်ဳပ္နဲ႔ ၄၇ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအေၾကာင္းကို သင္ခဲ့ရဖူးတယ္။ စိတ္မ၀င္စားတဲ့သူက ေမ့ႏိုင္ေပမဲ့ ကၽြန္မက စိတ္၀င္စားတဲ့သူျဖစ္လုိ႔ ပိုမွတ္မိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဘယ္အပိုဒ္ဆိုတဲ့ ပုဒ္မနံပါတ္ အတိအက် မေျပာႏိုင္ေပမဲ့ ၄၇ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ အေၾကာင္းကို ကၽြန္မတို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြး အေျဖရွာလို႔ ရတဲ့အထဲမွာ မွတ္မိေနတဲ့ အခ်က္ေတြက အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွာ ျပည္နယ္တခုနဲ႔တခု ကိုယ္စားလွယ္ဦးေရ မတူဘူး၊ သမၼတကို ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က ခန္႔အပ္မွ ရတဲ့အတြက္ ျပည္ေထာင္စုရဲ့ ဦးေသွ်ာင္ သမၼတဟာ မဲအမ်ားစုရတဲ့ ပါတီက ႏိုင္လာလို႔ ျဖစ္လာတဲ့ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ရဲ့ ေအာက္မွာ ေရာက္ေနပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဗဟိုအစိုးရနဲ႔ ျပည္နယ္အစိုးရ တာ၀န္ကို သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ခြဲျခားထားတာ သိပ္နည္းၿပီး ျပည္နယ္ေတြကို ေပးထားတဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္က သိပ္ကို နည္းေနတယ္။ ျပည္နယ္ေတြရဲ့ အေရးမွာ ဗဟိုအစိုးရ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ႏိုင္တာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနပါတယ္။ ေနာက္တခုက ျပည္နယ္ေတြအထဲမွာ အင္အားႀကီးမားတဲ့ တျခားတိုင္းရင္းသားေတြအတြက္ သီးျခားခံစားပိုင္ခြင့္ ထည့္သြင္းေဖၚျပထားတာ မရွိဘူး။ ဥပမာ ျပည္နယ္တခုမွာ အဲဒီျပည္နယ္ရဲ့ အဓိက တိုင္းရင္းသားအျပင္ တျခားတိုင္းရင္းသားေတြ အမ်ားစု စုေ၀းေနထိုင္တဲ့သူေတြအတြက္ သီးျခားအခြင့္အေရးေတြ ထည့္သြင္းေဖၚျပထားတာ မရွိဘူး စတဲ့ ျပည္ေထာင္စု စနစ္မွာ ပါ၀င္သင့္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားသင့္တဲ့ အခ်က္ေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားကို ၄၇ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒမွာ မေတြ႔ရဘူး။ ဒီအထဲက အဓိကအက်ဆံုးက လူမ်ိဳးစု လႊတ္ေတာ္ကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္နဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္ ဘယ္ျပည္နယ္က ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ဆိုၿပီး လူဦးေရ အနည္းအမ်ားအလိုက္ သတ္မွတ္ထားတာဟာ ျပည္ေထာင္စုစနစ္နဲ႔ လံုး၀မကိုက္ညီတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ သတ္မွတ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင့္ ၄၇ ဖြဲ႔စည္းပံုကို လူမ်ိဳးစုေတြက လက္မခံဘဲ ျပည္တြင္းစစ္ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒါကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီ စနစ္နဲ႔ ဆက္က်င့္သံုးေနရင္ တိုင္းျပည္ အစိတ္စိတ္အမႊာျဖစ္သြားမယ္ဆိုၿပီး စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းၿပီး တျပည္ေထာင္စနစ္ကို ထူေထာင္ခဲ့တယ္။

မငယ္ႏိုင္ေရ။ ခင္ဗ်ားက မိန္းခေလးဆိုေတာ့ က်ေနာ္ဆက္ၿပီးေတာ့မေဆြးေႏြးခ်င္ပါဘူး။ မငယ္ႏိုင္အေနနဲ႕ ျမန္မာလိုဖတ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ့ကို မငယ္ႏိုင္ရဲ႕ e-mail ထည့္ေပးလိုက္ပါ။ က်ေနာ့ e-mail ကေတာ့ tayzathura@gmai.com ျဖစ္ပါတယ္။

Always ေရ Link ကို သိေနမွေတာ့ ကၽြန္မကို ဘာျဖစ္လို႔ လာေမးေနရတာလဲ။ ကုိယ့္ဖါသာကိုယ္ ဖတ္ၾကည့္ရင္ ကၽြန္မ ေျပာတဲ့အခ်က္ေတြကုိ ေတြ႔ရမွာပဲ။ ကၽြန္မေျပာတဲ့ အခ်က္ေတြကကၽြန္မတေယာက္တည္း ေျပာထားတာ မဟုတ္ဘူး။ ABSDF တခုလံုး NDF, DAB တခုလံုး လက္ခံထားတဲ့ အခ်က္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ မယံုရင္ မကဒတ ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ NDF, DAB ထဲမွာပါတဲ့ လူမ်ိဳးစု ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေမးၾကည့္လိုက္ပါ။ ဒါကို Always က လက္မခံဘူးဆိုရင္လည္း လူတိုင္းမွာ လြတ္လပ္စြာ ယံုၾကည္လက္ခံ ပိုင္ခြင့္ ရွိတယ္ဆိုေတာ့ Always ရဲ့ အခြင့္အေရးပဲေလ။ လူမ်ိဳးစုေတြက ဒါကို လက္မခံလို႔ ျပည္တြင္းစစ္ႀကီး ျဖစ္ေနတာကို ကၽြန္မတို႔က သြားဆုပ္ကိုင္ထားလို႔ ျဖစ္မလား။ ဒီဖြဲ႔စည္းပံုႀကီးက ေကာင္းေနရင္ NCUB က အနာဂတ္ ျပည္ေထာင္စု ဖြဲ႔စည္းပံုဆိုတာ သီးသန္႔ ဆြဲေနစရာလိုမလား။ အမ်ိဳးသမီး အမ်ိဳးသား ခြဲျခားၿပီး မေဆြးေႏြးခ်င္ရင္လည္း အစကတည္းက မွတ္ခ်က္လာထည့္ဖို႔ မသင့္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ ၄၇ ဖြဲ႔စည္းပံု ျမန္မာစာ ရွိတဲ့ Link ကို ေပးမယ္ဆိုလို႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ကၽြန္မ အီးေမလ္က ngenaing2008@gmail.com ပါ။ ကၽြန္မ C-Box က ကၽြန္မနာမည္ကို ႏွိပ္လိုက္တိုင္းမွာ ေပၚပါတယ္။ Link ကို တျခားလိုခ်င္တဲ့သူေတြလည္း ယူလို႔ရေအာင္ C-Box ထဲမွာပဲ ထည့္ေပးထားခဲ့ရင္ေတာ့ ပိုေကာင္းပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

8 Feb 10, 23:59
Always: ကဲကဲ မငယ္ႏိုင္ေရ။ မငယ္ႏိုင္က Aus မွာ ေနတယ္ဆိုေတာ့ တခ်ိန္လံုး E ဘဲ ဖတ္ေန၊မွတ္ေန၊သြားေန၊လာေန၊စားေနရတယ္ ဆိုေတာ့ ျမန္မာစာေတြနဲ႔လည္း အလွမ္းမေ၀းေအာင္ေပါ့. ျမန္မာစာအုပ္ေတြ ျမန္မာလိုဖတ္လို႕ရတဲ့ Links ေတြကိုေပးလိုက္ပါ့မယ္။ www.ebooks.mmblogs.net www.elibrary.com.mm www.naytthit.com ျမန္မာလို အဲဒါေတြကို အရင္ကုန္ေအာင္ဖတ္လိုက္ပါဦး။

ကို Always ၄၇ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျမန္မာလိုပဲ ရွိတဲ့ Link ရွိတယ္ဆိုလို႔ ကၽြန္မေတာင္းတာ ျဖစ္တယ္။ အခု C-box မွာ လာေပးထားတဲ့ Link ေတြကို ကၽြန္မ မလိုအပ္ဘူး။ ကၽြန္မမွာ အကုန္ရွိပါတယ္။ ကၽြန္မလိုတာ 47 ဖြဲ႔စည္းပံု ျမန္မာလိုပါ။ ကၽြန္မက ရွင့္ကို နယ္စပ္က ABSDF မွာ လက္ရွိ တိုက္ပြဲ၀င္ေနဆဲ တဦး ျပင္ပေရာက္ေနသူေတြကို အျမင္ေစာင္းၿပီး ေရးထားတာ မျဖစ္သင့္ဘူး ထင္လို႔ တေလးတစားနဲ႔ ျပန္ေဆြးေႏြးခဲ့ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ C-Box က IP ကိုစစ္ၾကည့္ေတာ့ ရွင္က ထိုင္းမွာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ရွင္လည္း အေ၀းေရာက္ပဲ ဆိုေတာ့ ေတဇသူရ နာမည္နဲ႔ ရွင္ေရးထားတဲ့ ရွင့္ကဗ်ာထဲက ရွင္အျပစ္တင္ထားတဲ့ လူအမ်ိဳးအစားေတြအထဲမွာ ရွင္ကိုယ္တိုင္လည္း ပါေနပါတယ္။

ေၾသာ္....ရန္ပြဲေတြ ရပ္ပစ္ !

မငယ္ႏိုင္ေရ။ IP သိရံုနဲ႕ က်ေနာ့အေၾကာင္းသိတယ္လို႔ ရမ္းမတုတ္ပါနဲ႔။ မငယ္ႏိုင္ Computer စကိုင္ဘူးတယ္ဆိုတာ Aus ေရာက္မွျဖစ္မွာပါ။ က်ေနာ္ Computer ကို ၁၉၉၄ ကတည္းကစၿပီး သံုးခဲ့တာပါ။ အင္တာနက္က ၁၉၉၇ မွအမ်ားသံုး ျဖစ္လာတာပါ။ အရင္တုန္းက Window မရွိေသးပါဘူး။

ကိုဒူကဘာေရ ရန္ပြဲထင္ရေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေနတာကို အားနာမိပါတယ္။ ေပးမယ္လို႔ ေျပာတာတခု၊ ေပးလာတာတခု၊ ကၽြန္မေျပာတာတျခား၊ ျပန္ေျပာလာတာ တျခား ၾကာေလ မဆိုင္တာေတြ ပိုေျပာလာေလ ဒီေလာက္ တလြဲစီ ျဖစ္ေနတာေတာင္ ရိပ္မမိတာ ကၽြန္မမွားပါတယ္။ ၉၄ မွာ ကြန္ျပဴတာ စကိုင္တယ္ဆိုေတာ့ ကၽြန္မတို႔ကို ၉၄ တုန္းက ေဒါင္းဂြင္မွာ ကြန္ျပဴတာ သင္တန္းေပးခဲ့တဲ့ ကြန္ျပဴတာ ဆရာႏွစ္ေယာက္ထဲက တေယက္မ်ား ျဖစ္ေနမလားလို႔ စိုးရိမ္လိုက္ေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေရးသားပံု၊ မဆိုင္တာေတြ တံု႔ျပန္ပံုေတြကို ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္မဆရာထဲကေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ အူ၀ဲဆိုတဲ့ အခ်ိန္တုန္းကေတာင္ ကြန္ျပဴတာနဲ႔ ဖက္ၿပီး ေမြးလာလို႔ ဘ၀င္ျမင့္စရာ မဟုတ္တာကို ဘ၀င္ျမင့္စရာ ထင္ေနတဲ့ ၉၉ မွာမွေမြးတဲ့ ကၽြန္္မသားေလးထက္ ေလးငါးႏွစ္ပဲ ႀကီးတဲ့ ကေလးတေယာက္ အရြယ္ပဲ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္သြားတယ္။

ပို႔စ္နဲ႔ မဆိုင္ဘဲ ေရးထားတာကို Reply ျပန္လုပ္ထားတဲ့ ကၽြန္မ မွတ္ခ်က္ေတြ အပါအ၀င္ ပို႔စ္ထဲက အေၾကာင္းအရာနဲ႔လည္း မဆိုင္ ဘယ္သူ႔အတြက္မွ အက်ိဳးမရွိ ပုဂၢိဳလ္ေရးတိုက္ခိုက္လိုမႈ၊ လူမ်ိဳးေရး မုန္းတီးမႈကို ျဖစ္ေစလိုတဲ့ မွတ္ခ်က္ေတြ အားလံုးကို ကၽြန္မ ဖ်က္လိုက္ပါတယ္။ ပို႔စ္ထဲမွာ ေရးထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လက္မခံႏိုင္တာ ရွိရင္ ဘယ္အခ်က္ဆိုတဲ့ တိတိက်က်နဲ႔ ေဆြးေႏြးလာရင္ ကၽြန္မ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေဆြးေႏြးပါမယ္။ မဆိုင္တာေတြ၊ ရိုင္းစိုင္းတာေတြ၊ ဘယ္သူ႔အတြက္မွ အက်ိဳးမရွိတာေတြ၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး တိုက္ခိုက္တာေတြကို ကၽြန္မ တုံ႔ျပန္မွာ မဟုတ္ဘဲ ဖ်က္ဖို႔ပဲ ရွိပါတယ္။