မဂၤလာပါ

လႈိက္လွဲစြာ ႏႈတ္ခြန္းဆက္သပါတယ္။ ဒီဘေလာ႔ဂ္က ကၽြန္မရဲ့ ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈ၊ အေတြ႔အၾကံဳ၊ ခံစားမႈအေတြးအျမင္၊ ဗဟုသုတ၊ က်န္းမာေရးပညာေပး စတာေတြကို ကၽြန္မ ေရးတတ္သလို ေရးၿပီး အမ်ားသိေအာင္ ျပန္လည္မွ်ေ၀ရင္းနဲ႔ မွတ္တမ္းအျဖစ္ သိမ္းဆည္းထားရာ ေနရာတခုသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တျခားဆိုက္ေတြက ႏွစ္သက္သေဘာက်တဲ့ ပို႔စ္တခ်ိဳ႔ကို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖၚျပထားတဲ့ပို႔စ္ အနည္းငယ္လည္း ရွိပါတယ္။ C-Box ေဘးမွာ ကပ္လွ်က္ ဆိုက္ဘားမွာ က႑အလိုက္ Labels ေတြ ခြဲထားတဲ့အထဲမွာလည္း ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာကို ေရြးဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ လာလည္သူ အားလံုးကို ေက်းဇူးအထူး တင္ရွိပါတယ္။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ..


ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေမတၱာတရား

ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေမတၱာတရား
(ေအာက္က ေမတၱာပို႔သီခ်င္းနဲ႔ စာသား ပါဠိ၊ အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ ကို ပိုမိုျပည့္စံုစြာ ေလ့လာခ်င္သူမ်ားအတြက္ ပို႔စ္ကိုဒီေနရာမွာ Click ၿပီး ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။

သူမရဲ့ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ (၂)

သူမရဲ့နာက္ဆံုးအခ်ိန္ (၁) ကိုအရင္ဖတ္ပါ။

သူမဆံုးတဲ့ေန႔က တနလၤာေန႔ျဖစ္ေတာ့ အသိမိတ္ေဆြေတြကို အေၾကာင္းၾကားခဲ့ေပမဲ့ အလုပ္ထဲေရာက္ေနၾကလို႔ ဘယ္သူမွ ေဆးရံုကို ခ်က္ခ်င္းမလာျဖစ္ဘူး ညက်မွ လာမယ္လို႔ ေျပာၾကေတာ့ သူ႔ေယာက္်ားကို အိမ္မွာပဲ ဧည့္သည္ေတြအတြက္ ေနရာထိုင္ခင္း ျပင္ၿပီး ေစာင့္ခိုင္းလိုက္တယ္။ အသက္ထြက္ဆြမ္းအတြက္ ခ်က္ျပဳတ္မည့္သူေတြ နာေရးေမးသူေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားက အရင္အခ်ိန္ေတြကလည္း ေသအံ့ဆဲဆဲ မၾကာခဏျဖစ္ခဲ့ဖူးလို႔ ေရာက္လာၾကတာ ရွိၾကေတာ့ သူတို႔အေနနဲ႔ အသက္မရွိေတာ့တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ကို လာၾကည့္ခ်င္ၾကေတာ့မွာလည္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ေမးလာတဲ့သူေတြကို အိမ္ကိုပဲ သြားၾကဖို႔ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ေဆးရံုက Staff ေတြကိုလည္း မိသားစုေတြလာၾကေတာ့မွာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ အေလာင္းကို ဆက္လက္လုပ္ဖို႔လိုအပ္တာ လုပ္ႏိုင္ေၾကာင္း အေၾကာင္းၾကားၿပီး ကၽြန္မတေယာက္ေတာ့ ေဆးရံုက Staff ေတြ အေလာင္းလာျပင္ရင္ အေလာင္းမွာ ၀တ္ေပးဖုိ႔ သူမ မဆံုးခင္ေန႔ေတြက သူမဆံုးၿပီး အေလာင္းျပင္ရင္ ၀တ္ေပးဖို႔ ဆိုၿပီး သူမကိုယ္တိုင္ ေရြးခ်ယ္ေပးထားခဲ့တဲ့ ျမန္မာရင္ဖံုးအက်ီအျဖဴနဲ႔ ခ်ိတ္ထမိန္ကို ေဘးမွာခ်ၿပီး သူမနားမွာ အၾကာႀကီးအထိ ထိုင္ေစာင့္ေနတယ္။ Staff ေတြက ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မေရာက္လာေတာ့ သူမအေလာင္းကို ၾကည့္ၿပီး ေအာ္.. ဟိုတုန္းကေတာ့ ဒီမိုကေရစီရၿပီးလို႔ ျပည္ေတာ္ျပန္ၿပီး ျမန္မာျပည္ထဲမွာပဲ မိမိကိုယ္မိမိ ေခါင္းေခါင္းခ်ရမယ္လို႔ ထင္ခဲ့မွာပဲ အခုလို တိုင္းတပါးမွာ ဘ၀ကို ဒီလိုအဆံုးသတ္ရလိမ့္မယ္လို႔ ဘယ္ထင္မလဲလို႔ ေတြးၿပီး သံေ၀ဂရေနမိတယ္။ သူမဆံုးခင္ တရားစကားေတြ အမ်ားႀကီး ေျပာခဲ့ၿပီး စုတိစိတ္ျဖစ္ရင္ သိပ္ၿပီးစိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းမွာပဲဆိုတဲ့ မသက္ဟာ အခုခ်ိန္မွာ ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးနားမွာ မကၽြတ္လႊတ္တဲ့ ဘ၀နဲ႔ ရစ္၀ဲရစ္၀ဲ လုပ္ေနေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး ေကာင္းရာမြန္ရာ ဘ၀တခုခုကို ေရာက္ေနလိမ့္မယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္မ ေသခ်ာအတတ္အပ္ ယံုပါတယ္။ အသက္ရွင္စဥ္က ဘယ္လိုပဲ ျဖည့္တင္းခဲ့ ၀တ္ဆင္ခဲ့ေပမဲ့ အခုေတာ့ ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးဟာ ဘယ္သူ႔အတြက္မွ ဘာမွသံုးစားလို႔ မရေတာ့လို႔ စြန္႔ပစ္ရေတာ့မွာပါလားလို႔ ေတြးၿပီး သူမကို စေတြ႔ဖူးတဲ့ အခ်ိန္က စၿပီးအခုလက္ရွိအခ်ိန္ထိ သူမနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္မမွာ ရွိေနတဲ့ အမွတ္တရေတြက ကၽြန္မအေတြးထဲကို တခုၿပီးတခု အစီအရီ ၀င္ေရာက္လာပါတယ္။

မသက္ကို စေတြ႔ဖူးတာကေတာ့ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ မင္းသမီးစခန္းမွာ က်င္းပတဲ့ ABSDF ရဲ့ ဒုတိယအႀကိမ္ ညီလာခံကာလကပါ။ ညီလာခံကို ေက်ာင္းသားစခန္းထဲမွာ က်င္းပတာ မဟုတ္ဘဲ ေက်ာင္းသားစခန္းနဲ႔ တနာရီခန္႔ လမ္းေလွ်ာက္ရတဲ့ ထီးထာေခၚ ခရိုင္ၿမိဳ႔မွာ က်င္းပေပမဲ့ တျခားညီလာခံကိုယ္စားလွယ္ေတြလို ညီလာခံက်င္းပရာကို တန္းသြားတာ မဟုတ္ဘဲ မသက္ကေတာ့ ရဲေမေတြနဲ႔ ေတြ႔ခ်င္လို႔ ဆုိၿပီး ကၽြန္မတို႔စခန္းထဲကို အရင္ေရာက္လာခဲ့တယ္။ အဲဒီေန႔က ကၽြန္မက ေဆးရံုမွာ တာ၀န္က်ေတာ့ ေန႔လည္ဘက္မွာ အေဆာင္က ေရာက္လာတဲ့ ရဲေမတဦးက တပ္ရင္း ၆၀၁ ပအို႔၀္ေျမကတဲ့ ညီလာခံကိုယ္စားလွယ္ထဲမွာ ရဲေမေတေယာက္ပါတယ္ ေယာက္်ားႀကီးလိုပဲ ဆိုၿပီးလာေျပာလို႔ သိထားတယ္။ ညေနဘက္ ေဆးရံုတာ၀န္ခ်ိန္ ၿပီးလို႔ အေဆာင္ကိုသြားေတာ့ ဆံပင္တိုတိုနဲ႔ ေယာက္်ားပံုေပါက္ေနတဲ့ မသက္ကိုစေတြ႔ဖူးပါတယ္။ ကၽြန္မေရာက္ေတာ့ အေဆာင္က မိန္းကေလးေတြနဲ႔ တ၀ါး၀ါး တဟားဟား ပြဲက်ေနတာကိုေတြ႔ရၿပီး ကၽြန္မ အေဆာင္ေပၚတက္လာေတာ့ အလွည့္က်တာ၀န္က် အေဆာင္မွဴး ရဲေမက ကၽြန္မနဲ႔ မသက္ကို မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ညည္းတို႔တပ္ရင္းမွာ ရဲေမေတြအမ်ားႀကီးနဲ႔ ေပ်ာ္စရာေကာင္းလုိက္တာ ၆၀၁ မွာေတာ ့ရဲေမဆိုလို႔ မသက္တေယာက္ပဲ ရွိတယ္လို႔ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေျပာပါတယ္။ က်န္တဲ့ အေဆာင္သူေတြအားလံုးကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့လည္း မ်က္ရည္က်ေလာက္ေအာင္ကို ရယ္ေနၾကတဲ့သူေတြလည္း ရွိေတာ့ ကၽြန္မက ဘာေတြမ်ား ဒီေလာက္ေတာင္ ပြဲက်ေနၾကလဲလို႔ ေမးေတာ့ မသက္က အလွဴမွာ ဘုန္းႀကီးက ပြဲမငွားဖုိ႔ တိုက္တြန္းတဲ့ ဇာတ္လမ္းအေၾကာင္းကို အစအဆံုး ျပန္ေျပာျပပါတယ္။ အလွဴမွာ ပြဲမငွားဖုိ႔ တိုက္တြန္းခဲ့တဲ့ ဘုန္းႀကီးက ဆိုင္းသံဗံုသံၾကားေတာ့ ေကြးေအာင္ထကေနရာကေန ငါေျပာသားပဲ မငွားနဲ႔လို႔ ေျပာလိုက္တဲ့အေၾကာင္းကို ကိုယ္အမူအယာ လက္ဟန္ေျခဟန္ေတြနဲ႔ မသက္ ေျပာျပေနတဲ့ပံုကို သေဘာက်လို႔ ကၽြန္မကလည္း ရီရသလို နားေထာင္ၿပီးသားျဖစ္တဲ့ က်န္တဲ့သူေတြ အားလံုးကလည္း ထပ္ရယ္ၾကေတာ့ အဲဒီညက အေဆာင္တခုလံုး ဆူညံေနတာပဲ။ မသက္က ရီစရာေလးေတြ သိပ္ေျပာတတ္ေတာ့ အခ်ိန္ခဏေလးအတြင္းမွာ ကၽြန္မတို႔ အားလံုးနဲ႔ ခင္မင္သြားတယ္။

မသက္ဟာ ညီလာခံကာလမွာလည္း ဘယ္လိုေတာ္ေၾကာင္း သူေဆြးေႏြးတဲ့အခ်က္ အေတာ္မ်ားမ်ားကို ညီလာခံက အတည္ျပဳခဲ့ရေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ မသက္ေတာ္ပံုထက္ျမက္ပံုကို ညီလာခံကိုယ္စားလွယ္ေတြဆီက ျပန္ၾကားသိရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က မသက္တို႔ ၆၀၁ ကလာတက္တဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြအထဲမွာ ကၽြန္မမွတ္မိသေလာက္ ကိုသန္းေက်ာ္ေဌး၊ ခြန္စံလြင္၊ ကိုတိုက္ေမာင္းနဲ႔ ေနာက္တေယာက္ပါၿပီး အဲဒီ သူတို႔တပ္ရင္းက အမ်ိဳးသား ကိုယ္စားလွယ္ေတြ အားလံုးကလည္း မသက္ကို တေလးတစား ရွိၾကာတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ညီလာခံၿပီးေတာ့ မသက္ဟာ ဒီညီလာခံမွာ ဗဟိုေကာ္အတီ၀င္အျဖစ္ အေရြးခ်ယ္ခံရလို႔ ABSDF ရဲ့ ပထမဦးဆံုး အမ်ိဳးသမီး ဗဟိုေကာ္အတီ၀င္ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ညီလာခံ မၿပီးခင္ကာလ ပိတ္တဲ့ Weekend တေန႔မွာေတာ့ မသက္က မိန္းကေလးေတြ ကိစၥ ေဆြးေႏြးစရာရွိလို႔ဆိုၿပီး စခန္းမွာ မိန္းကေလးေတြ အားလံုးနဲ႔ဆံုဖို႔ ခ်ိန္းလိုက္ၿပီး ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးစည္းအရံုးကို ဖြဲ႔ဖို႔ ေဆြးေႏြးဖူးပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ဘုရားသံုးဆူ တပ္ရင္း ၁၀၁ က ရဲေမတဦးျဖစ္သူ အတာလည္း ေရာက္ေနေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို တက္ၾကြၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ တပ္ရင္းမွာ ေဆးအဖြဲ႔၊ ဆက္သြယ္ေရးအဖြဲ႔နဲ႔ ရံုးအဖြဲ႔က မိန္းကေလးေတြ အားလံုးက အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရးဆိုတာကို သူတို႔ေလာက္လည္း စိတ္မ၀င္စားခဲ့သလို ဒီေလာက္ကိုယ့္အလုပ္နဲ႔ကိုယ္ လက္မလည္ျဖစ္ေနတာ သူတို႔ေျပာတဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြကို ဘယ္လိုအခ်ိန္ေပးၿပီး သြားလုပ္မလဲဆိုလို႔ေတာင္ ေတြးေနခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာလည္း အမ်ိဳးသမီးအမ်ိဳးသား တန္းတူအခြင့္အေရး ဆိုတာပါေတာ့ ကၽြန္မတို႔တပ္ရင္းမွာ စစ္သင္တန္း မတက္ရေသးလို႔ မိန္းကေလးေတြ ေရွ႔တန္းမဆင္းရတာကလြဲလို႔ ဘယ္ေနရာမွာမွ တန္းတူအခြင့္အေရး မေပးတာ မရွိပါဘူးဆိုၿပီး ထင္ေနတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီတုန္းက ကၽြန္မတို႔မွာ ေရွ႔တန္းသြားရဖို႔အေရးကလြဲၿပီး တျခားဘာမွစိတ္မ၀င္စားသလို မသက္တို႔ အတာတို႔ လာခ်ျပတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေရးကိစၥဆိုတာကို ကၽြန္မတို႔ သိပ္ၿပီး နားမလည္ေသးသလို ဒီေလာက္အထိ စိတ္မ၀င္စားခဲ့တာ အမွန္ပဲ။ ဒါေပမဲ့လည္း မိန္းကေလးေတြ ဘ၀တိုးတက္ေရးအတြက္ ဆိုေတာ့ အားလံုးက သေဘာတူၿပီး လက္မွတ္ေတြ ထိုးေပးခဲ့ပါတယ္။

သို႔ေပမဲ့လည္း ကၽြန္မတို႔ တပ္ရင္းက ကိုယ္စားလွယ္ေတြကပဲ အားမေပးလို႔လား၊ ကၽြန္မတို႔ ကိုယ္တိုင္ကပဲ သိပ္စိ္တ္မ၀င္စားတာကို မသက္ကလည္း သေဘာေပါက္လို႔လား မသိဘူး အမ်ိဳးသမီးအစည္းအရံုး ဖြဲ႔ဖို႔ကိစၥ မေအာင္ျမင္ခဲ့ဘူး။ ဒုတိယအႀကိမ္ ညီလာခံမွာ မသက္ကဗဟိုေကာ္မတီ၀င္ ျဖစ္လာခဲ့ၿပီး ေထာက္ပံ့ေ၇းကိစၥေတြနဲ႔ တပ္ရင္းကုိ မၾကာခဏ ေရာက္လာတာေတာင္ ဒီအေၾကာင္း သိပ္မေျပာျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ကၽြန္မတို႔ တပ္ရင္းက မိန္းကေလးေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားလည္း စစ္သင္တန္းေတြ ၿပီးသြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ေရွ႔တန္းဆင္းဖို႔ကိုပဲ အားသန္ေနၿပီး ေရွ႔တန္းဆင္းခြင့္ရဖို႔အတြက္ စခန္းေကာ္မတီေတြဆီမွာ အျပင္းအထန္ ဆႏၵျပေတာင္းဆို ေနခဲ့တယ္။ စခန္းေကာ္မတီဥကၠဌက ပထမအႀကိမ္ ညီလာခံသက္တမ္းတုန္းက ဗဟိုေကာ္အတီ၀င္တေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ဒုတိယအႀကိမ္ ညီလာခံမွာ ဗဟုိကျပဳတ္လာၿပီး စခန္းေကာ္အတီေရြးပြဲမွာ ဥကၠဌအျဖစ္ အေရြးခ်ယ္ခံရသူ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ပထမအႀကိမ္ ညီလာခံသက္တမ္းက ဗဟိုဥကၠဌ ဦးထြန္းေအာင္ေက်ာ္က ကၽြန္မတို႔ စခန္းဥကၠဌနဲ႔ ခင္မင္ရင္းႏွီးသူ ျဖစ္ၿပီး ဗဟိုမွာ ဥကၠဌအျဖစ္ ျပဳတ္လာခ်ိန္မွာ သူ႔မိခင္တပ္ရင္းကို မျပန္ဘဲ ကၽြန္မတို႔တပ္ရင္းကို တပ္ဖြဲ႔၀င္တေယာက္အျဖစ္ ၀င္ေရာက္လာပါတယ္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုးက မသက္နဲ႔ သိပ္ၿပီး မ်က္ႏွာေက်ာတည့္ပံု မရဘူး။ ကၽြန္မတို႔က ေရွ႔တန္းဆင္းခြင့္ရဖို႔ ဆႏၵျပၾကတာေတြ ရွိလာေတာ့ စခန္းဥကၠဌက ေရွ႔တန္းဆင္းခြင့္ေပးမယ္လို႔ ကၽြန္မတို႔ကို လိုက္ေလ်ာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုလို ဆႏၵျပေတာင္းဆုိတာကို ဥကၠဌက ကၽြန္မတို႔ကို မသက္ေျမွာက္ေပးလို႔ပဲ ထင္ေနၿပီး "ကိုထြန္းေရ အရင္ကဘာမွ နားမလည္တဲ့ က်ေနာ့္တပ္ရင္းက မိန္းကေလးေတြေတာ့ သက္သက္လြင္ ပညာေတြ သင္ေပးထားခဲ့လို႔ ပညာတတ္ကုန္ၿပီး ဘာပညာေတြ ေပးထားခဲ့လဲမသိဘူး အရင္ကနည္း လံုး၀မတူေတာ့ဘူး" ဆိုၿပီး ကၽြန္မတို႔က ေရွ႔တန္းဆင္းခြင့္မေပးလို႔ ကလန္ခဲ့တာကို ရည္ညြန္းၿပီး ဦးထြန္းေအာင္ေက်ာ္ကို ကၽြန္မေရွ႔ွမွာ ေျပာျပေနလို႔ ကၽြန္မက "မသက္နဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး အရင္ဥကၠဌလက္ထက္တုန္းကလည္း ေရွ႔တန္းထြက္ဖို႔ ကၽြန္မတို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့ေပမဲ့ စစ္သင္တန္း မတက္ရေသးဘဲနဲ႔ ေရွ႔တန္းထြက္လို႔ မရဘူးဆိုလို႔ ၿငိမ္ေနတာ အခုေတာ့ စစ္သင္တန္းၿပီးၿပီမို႔ ျပန္ေတာင္းဆိုတာ မသက္နဲ႔ ဘာမွကိုမဆိုင္ဘူး" လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ ဒါကို ကၽြန္မက မသက္ဘက္က နာၿပီး ကာေျပာေနတယ္ထင္ေနၾကတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္က စခန္းဥကၠဌေရာ ဦးထြန္းေအာင္ေက်ာ္ပါ ကၽြန္မနဲ႔ သိပ္ရင္းႏွီးေတာ့ ေျပာစရာရွိတာကို ကၽြန္မက ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပဲ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မက မသက္ဟာ ဥကၠဌတို႔ ဦးထြန္းတို႔ ထင္ေနသလို မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ဘယ္လိုေတာ္ေၾကာင္း ဗဟုသုတရွိေၾကာင္း၊ သူ႔တပ္ရင္းက လာတဲ့ကိုယ္စားလွယ္ေတြကလည္း သူ႔ကိုတေလးတစားရိွေၾကာင္း ေျပာေတာ့ ကၽြန္မတို႔စခန္းဥကၠဌက "သက္သက္လြင္ကို အထင္ႀကီးၿပီး ညည္းတို႔ ဘာမွအတုယူဖို႔ မစဥ္းစားနဲ႔ သူကေကာင္းတာ မဟုတ္ဘူး မိန္းကေလးတန္မဲ့ အရက္ေသာက္လိုေသာက္နဲ႔ နင္တုိ႔အတုယူရင္ နင္တုိ႔ပါ ပ်က္စီးသြားမယ္ မယံုရင္ ကိုထြန္းကိုေမးၾကည့္ပါလား" လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ ဦးထြန္းေအာင္ေက်ာ္ကလည္း ဒါကို ေထာက္ခံၿပီး ဘန္ေကာက္မွာ မသက္ဘယ္လိုမူးေၾကာင္း ေျပာျပပါတယ္။ မသက္က ကၽြန္မတို႔ တပ္ရင္းမွာသာ မေသာက္ေပမဲ့ ကၽြန္မတို႔တပ္ရင္းနဲ႔ အဲဒီတုန္းက ပေလာပီနံ စိုက္ခင္းတခင္းပဲ ျခားတဲ့ တပ္ရင္း ၂၀၃ မွာေတာင္ ေသာက္ေၾကာင္း ေျပာျပတယ္။ ကၽြန္မတို႔တပ္ရင္းမွာေတာ့ တပ္ရင္း ၀င္းထဲမွာ လာေသာက္ရင္ ဗဟိုေကာ္အတီေတြဘာေတြ နားမလည္ဘူး အကုန္လံုး ျမက္ရွင္း၊ ေတာရွင္း၊ အိမ္သာက်င္းတူး တခုခုနဲ႔ အျပစ္ေပးခံရမွာ ေသခ်ာတယ္။ ကၽြန္မလည္း ကၽြန္မတို႔ တပ္ရင္းက ဥကၠဌ တေယာက္တည္း ေျပာတာဆုိရင္ေတာ့ သူကအျမင္ကပ္လို႔ ေျပာတာပဲ ျဖစ္မယ္လုိ႔ သတ္မွတ္ၿပီး ယံုမွာမဟုတ္ေပမဲ့ ဘုရားဆုပန္ထားၿပီး ဘာသာေရး အင္မတန္ကိုင္းရႈိင္းတယ္လို႔ ကၽြန္မယူဆထားတဲ့ ဦးထြန္းေအာင္ေက်ာ္ ကိုယ္တိုင္ေျပာတယ္ဆိုေတာ့ မသက္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူတို႔ ေျပာတာေတြကို ယံုလိုက္တယ္။ မသက္ အရက္ေသာက္တယ္ဆုိတာ သိၿပီးေနာက္ပိုင္း မသက္ကို ကၽြန္မအပါအ၀င္ ကၽြန္မတို႔တပ္ရင္းက မိန္းကေလးတခ်ိဳ႔က သိပ္မၾကည္ေတာ့ေပမဲ့ မသက္က ဟာသေလးေတြ သိပ္ေျပာတတ္ၿပီး ေထြရာေလးပါး ဗဟုသုတေလးေတြလည္း ေျပာျပတတ္ေတာ့ အေဆာင္ကို ေရာက္လာရင္ သူ႔ကို တေယာက္မွမခင္ဘဲ မေနႏိုင္ဘူး။

အဲဒီအခ်ိန္က ကၽြန္မတို႔တပ္ရင္းမွာ ရွိတဲ့ မိန္းကေလးေတြ တေယာက္မွ အိမ္ေထာင္မက်ေသးဘူး။ ေတာ္လွန္ေရးမေအာင္ခင္ အိမ္ေထာင္က်တာဟာ တကိုယ္ေကာင္းဆန္တယ္ ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးျဖစ္တယ္လို႔ သေဘာထားေနၿပီး ကၽြန္မတို႔ အားလံုးဟာ တကယ္ကို ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ ရဲရဲေတာက္ တက္ၾကြေနတဲ့အခ်ိန္လည္း ျဖစ္တယ္။ မို႔ေတာင္က်ၿပီး တပ္ရင္း (၂၀၃) က ကၽြန္မတို႔မင္းသမီးကို စေရာက္ခါစအခ်ိန္လည္း ျဖစ္ေတာ့ ကေလးပုစုေကြးတြဲေလာင္းေတြနဲ႔ ၂၀၃ ကအဖြဲ႔ေတြကို ေတြ႔ရတာ ကၽြန္မတို႔ မင္းသမီးစခန္းက ရဲေမေတြကို အေတာ္ေလး အံ့ၾသေစခဲ့ပါတယ္။ တေန႔ေတာ့ တပ္နဲ႔မတူဘဲ အရပ္နဲ႔တူေနတဲ့ ၂၀၃ အဖြဲ႔ေတြကို စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္နဲ႔ ၾကည့္ရင္း ကၽြန္မ သက္ျပင္းခ်ေနတာကို ေတြ႔ၿပီး မသက္က "မငယ္ ဘာေတြျဖစ္ေနလဲ" ေမးလို႔ "ဒီလိုပံုစံနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရး ေအာင္မွ ေအာင္ပါေတာ့မလား မသက္" လို႔ ေျပာၿပီး ေတာ္လွန္ေရးမွာ ဒီလိုကေလးတြဲေလာင္းနဲ႔ ျဖစ္ေနရင္ အခုလိုခ်ိန္ ရန္သူတက္လာရင္ အဲဒီမိသားစုေတြ ကေလးေတြကို ကာကြယ္ေပးရင္းနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ ရန္သူကို ဘယ္လိုျပန္တိုက္မလဲ။ ေရွ႔တန္းကို ဘယ္လိုထြက္မလဲလို႔ ေျပာေတာ့ "အဲဒါလည္း ေတာ္လွန္ေရးပဲေလ မငယ္ ပကတိအေျခအေနကို လက္ခံရမွာေပါ့ မငယ္တို႔တပ္ရင္းလည္း တခ်ိန္က်ရင္ အဲလိုျဖစ္လာမွာပဲ" လို႔ ေျပာလို႔ "မသက္ ကၽြန္မတို႔တပ္ရင္း အဲလို လံုး၀မျဖစ္ေစရဘူး" လို႔ အသံခပ္မာမာနဲ႔ ျပန္ေျပာတာကို မသက္က ရယ္ၿပီးေတာ့ ထားလိုက္ပါ Family ေတြကို ၾကည့္ၿပီး စိတ္ပ်က္ေနေသာ ရဲေမႀကီးပါလားလို႔ စေနာက္ၿပီး ၂၀၃ အဖြဲ႔ေတြဆီ အားေပးစကားေျပာဖုိ႔ သြားလိုက္ပါတယ္။

အဲဒီေနာက္ပိုင္းေတာ့ မသက္က မင္းသမီးကို ေရာက္တိုင္း ကၽြန္မတို႔အေဆာင္မွာ မအိပ္ဘဲ ၂၀၃ က အမ်ိဳးသမီးအေဆာင္မွာပဲ သြားအိပ္ေတာ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ တပ္မဟာ (၄) ကို မသက္ မေရာက္လာေတာ့တာ အေတာ္ၾကာသြားတယ္။ ဒီအေတာအတြင္း ကၽြန္မတို႔တပ္ရင္းမွာ ပထမဦးဆံုးအေနနဲ႔ ရဲေမထဲက တေယာက္က တပ္ရင္း (၂၀၃) ကေန ကၽြန္မတို႔တပ္ရင္းကို ေျပာင္းလာတဲ့ ရဲေဘာ္တဦးနဲ႔ မဂၤလာေဆာင္ၿပီး အိမ္ေထာင္စျပဳေတာ့ အေဆာင္က မိန္းကေလးေတြ အားလံုးက ေတာ္လွန္ေရးကာလမွာ အိမ္ေထာင္ျပဳလို႔ဆိုၿပီး အျပစ္ျမင္ၿပီး မေက်မခ်မ္းျဖစ္ၾကပါတယ္။ (ဒီအေၾကာင္းကို ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔ အိမ္ေထာင္ေရး ပို႔စ္မွာ ေရးထားတာ ရွိပါတယ္။) အဲဒီၿပီး သိပ္မၾကာခင္မွာ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ပဲ မသက္က ဗဟိုကလာတဲ့ လူၾကံဳနဲ႔အတူ မင္းသမီးစခန္းက ရဲေမမ်ား ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ရယ္ေမာႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ေရးၿပီး ကာတြန္းရုပ္ေျပာင္ေလးတခုကုိ ပို႔ေပးလိုက္တယ္။ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ကာတြန္းပံုမွာ အေဖက စည္းကမ္းခ်က္စာရြက္တခုကို ခ်ထားၿပီး သမီးကဟိုဘက္လွည့္ၿပီး အေဖ့စည္းကမ္းပဲ အေဖပဲလိုက္နာ သမီးလိုက္မနာႏိုင္ဘူးလို႔ ေက်ာခိုင္းၿပီး ေျပာေနတဲ့ပံုကို ေတြ႔ရတယ္။

အဲဒါကို အေဆာင္မွာ ညဘက္ လူစံုခ်ိန္ ၀ိုင္းၾကည့္ၾကၿပီး မသက္က ကၽြန္မတို႔တပ္ရင္းက ရဲေမတေယာက္ အိမ္ေထာင္ျပဳသြားလို႔ ကၽြန္မတို႔ကို မသက္က တမင္သေရာ္တယ္လို႔ အားလံုးက ထင္ၾကတယ္။ အဲဒါကို မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ကာ ၀ိုင္းၿပီး မသက္ကို စာျပန္ေရးပို႔ၾကတယ္။ ကၽြန္မကလည္း "မသက္ရယ္ေစခ်င္လို႔ ပို႔ေပးလိုက္တဲ့ ရုပ္ေျပာင္ကို ရယ္ဖို႔ေနေနသာသာ မခ်ိျပံဳးေလးေတာင္ မျပံဳးမိဘူး၊ ကၽြန္မတို႔တပ္ရင္းမွာ ေတာ္လွန္ေရးသက္တမ္း ႏွစ္ႏွစ္ျပည့္ၿပီးမွ မဂၤလာေဆာင္တာ သက္တမ္းျပည့္ခင္ တပ္စည္းကမ္း ခ်ိဳးေဖါက္ၿပီး အိမ္ေထာင္ျပဳတာ မဟုတ္လို႔ အဲဒါကို မသက္သေရာ္စရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး" လို႔ ေရးလိုက္တယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း မသက္နဲ႔ မေတြ႔ေတာ့တာ ၁၉၉၃ ကုန္ခါနီး ကၽြန္မတို႔ ေဒါင္းဂြင္ဗဟိုဌာနခ်ဳပ္ကို ေရာက္မွပဲ ျပန္ေတြ႔ေတာ့တယ္။ ဒါေတြကေတာ့ သူမနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ကၽြန္မမွာ ရွိေနတဲ့ အေစာပိုင္းကာလ အမွတ္တရေတြပါ။
ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္။

မေန႔က မသက္ဆံုးတဲ့ ၉ ႏွစ္ေျမွာက္ေန႔မွာ တင္ခ်ိန္မရလိုက္လုိ႔ ဒီေန႔မွ တင္ျဖစ္ပါတယ္။

0 comments: