အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ဦးတင္ဦးက ရိုဟင္ဂ်ာေတြဟာ ဘဂၤလားက ခိုး၀င္လာသူေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာခဲ့တဲ့အတြက္ ျပည္ပေရာက္ ရိုဟင္ဂ်ာပညာရွင္ တဦးက ျပန္လည္ေတာင္းပန္ရမယ္လို႔ ေျပာခဲ့ဖူးတာကို ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ကသတင္းေတြမွာ ဟိုးေလးတေၾကာ္ေၾကာ္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ကပဲ ရိုဟင္ဂ်ာေတြက အာရပ္ဘက္ကေန ေရာက္လာၿပီး ျမန္မာျပည္ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ
ေရွးရခိုင္ဘုရင္ေတြ လက္ထက္ကတည္းက ရခိုင္ေတြနဲ႔အတူ ေနထိုင္လာခဲ့သူေတြ ျဖစ္တယ္၊ ဘဂၤလားနဲ႔ ဘာမွမဆိုင္ဘူးလို႔ သတင္းမီဒီယာေတြက အင္တာဗ်ဴးတခုမွာ ေျဖထားတာကိုလည္း နားေထာင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ရခိုင္သမိုင္းပညာရွင္ ေဒါက္တာ ေအးခ်မ္းကေတာ့ ရိုဟင္ဂ်ာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေအာက္ကအတိုင္း ေျပာထားပါတယ္။ ဘီဘီစီ ျမန္မာပိုင္းအစီစဥ္ ေက်းတမာနဲ႔ ေပဖူးလႊာ က႑ကို ေဒါက္တာ ေအးခ်မ္းက ေပးပို႔တဲ့ ရိုဟင္ဂ်ာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေပးစာကို Face Book က ကူးယူၿပီး ဘာသာျပန္ကာ ေဖၚျပလိုက္လိုက္ပါတယ္။ (ပို႔စ္ကို ဖတ္ၿပီးရင္ေတာ့ ပို႔စ္နဲ႔ မဆိုင္ေပမဲ့ ရိုဟင္ဂ်ာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လက္ရွိ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အေျခအေနရဲ့ လိုအပ္ခ်က္အရ ဒီေနရာမွာ ၀င္ၿပီး လက္မွတ္ေလး ထိုးေပးၾကဖို႔ အားလံုးကို ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။)
ခ်စ္စြာေသာ ဘီဘီစီ
၂၀၁၀ ခု၊ စက္တင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔ မနက္က ဘီဘီစီ ျမန္မာပိုင္းအစီစဥ္မွာ ၿဗိတိန္ရိုဟင္ဂ်ာ အစည္းအရံုးရဲ့ ဥကၠဌ ျဖစ္သူ ဦးထြန္းခင္နဲ႔ အင္တာဗ်ဴးကို ကၽြန္ေတာ္ နားေထာင္လိုက္ရပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ရႈေဒါင့္ႏွစ္မ်ိဳး ရွိပါတယ္။ ရခိုင္ျပည္နယ္ရဲ့ ေျမာက္ပိုင္းမွာ မူစလင္ေတြဟာ ျမန္မာစစ္အုပ္စုရဲ့ အလြန္အမင္း ဖိႏွိပ္ခံေနရတာကို ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ မျငင္းလိုပါဘူး။ သို႔ေပမဲ့လည္း သူတို႔ဟာ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ့ စစ္အုပ္စုရဲ့ ဖိႏွိပ္ခံေနရတဲ့ တခုတည္းေသာ လူမ်ိဳးစုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကမာၻ႔ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားတဲ့ မီဒီယာေတြဟာ ဘာျဖစ္လို႔ တျခား လူမ်ိဳးစုေတြအေရးထက္ ရိုဟင္ဂ်ာအေရးကို ပိုၿပီးစိုးရိမ္ပူပင္ေနရတာလဲဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ နားမလည္ ျဖစ္မိပါတယ္။
ရိုဟင္ဂ်ာကို ဌာေနတိုင္းရင္းသားတခုအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳဖို႔ ဆိုရင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖံုဖံု ကြဲျပားတဲ့ အေၾကင္းအရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလူေတြ (ရိုဟင္ဂ်ာေတြ) ေတြဟာ ၿဗိတိသွ်အုပ္စိုးတဲ့ေခတ္မွာ ဘဂၤလားကေနၿပီးေတာ့ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရး လုပ္သားေတြအျဖစ္ ျမန္မာျပည္ကို ေရာက္လာၾကတဲ့သူေတြ ျဖစ္တယ္။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္ သမိုင္းအေထာက္အထားနဲ႔ သက္ေသျပဳႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေရးတဲ့ ""SOAS Bulletin of Burma Research 3-2." ထဲမွာ ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္ပညာရွင္နဲ႔မဆို ၿပိဳင္ၿပီး ဒီဘိတ္လုပ္ ေျပာဆုိျငင္းခုန္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္က အဆင္အသင့္ရွိပါတယ္။ သူတို႔ (ဘဂၤါလီေတြ) ဟာ ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီ လက္ထက္မွာမွ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ လာေရာက္ေနထိုင္သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ရခိုင္ေတြက သူတို႔ကို ေကာင္းစြာႀကိဳဆိုခဲ့ပါတယ္။ ဒုတိယကမာၻစစ္ အၿပီး လြတ္လပ္ေရး မေၾကညာခင္ကာလမွာေတာ့ သူတို႔ဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ လူဦးေရပိုမိုမ်ားျပားလာၿပီးေတာ့ သူတို႔အမ်ားစု ေျခခ်ေနထုိင္လ်က္ရွိတဲ့ နယ္ေျမကို အရင္ကအေခၚ အေရွ႔ပါကစၥတန္ အခုအေခၚ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံ ပိုက္နက္ထဲမွာ ပါ၀င္ဖို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့ပါတယ္။ ပါကစၥတန္ ေခါင္းေဆာင္ေတြက သူတို႔ရဲ့ ေတာင္းဆိုမႈကို အားမေပးေတာ့ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ Jihad စစ္ကို ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ Jihad စစ္ပြဲမွာ သူတို႔ရႈံုးႏွိပ္ေတာ့ သူတို႔နယ္ေျမကို ရိုဟင္ဂ်ာျပည္နယ္လို႔ ေခၚတြင္ေစဖို႔အတြက္ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့ အမည္နာမ တခုကို စတင္ဖန္တီးၿပီး ကင္ပြန္းတပ္လိုက္ပါတယ္။ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာေတာ့ ဒီလိုနာမည္နဲ႔ လူမ်ိဳးစုတစု ဆိုတာ ဘယ္တုန္းကမွ မရွိခဲ့ဖူးပါဘူး။
ကြန္ကရက္အမတ္ Smith ေျပာတဲ့ ပါကစၥတန္၊ အာရပ္နဲ႔ အိႏၵိယ လူမ်ိဳးေတြရဲ့ မ်ိဳးဆက္ေတြ ၿဗိတိန္မွာ အေျခခ်ေနထိုင္လာၿပီးတဲ့အခါမွာ ၿဗိတိန္လူမ်ိဳးေတြပဲ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီေျပာင္းေရႊ႔ေနထိုင္လာသူေတြဟာ သူတို႔ရဲ့ အမ်ိဳးသား နယ္ေျမပိုင္နက္ ေတာင္းဆိုေနတာ မရွိဘူး ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္လံုး၀ လက္ခံပါတယ္။ သူတို႔ေတြဟာ စေကာ့တလန္ အိုင္ယာလန္ ေ၀လတို႔လိုမ်ိဳး သီးျခားလူမ်ိဳးစုအျဖစ္ ေတာင္းဆိုေနတာ မရွိဘူး။ သူတို႔ဟာ သီးျခားနယ္ေျမပိုင္ဆိုင္မႈ ေတာင္းဆိုေနတာလည္း ေျမာက္ပင္လယ္မွာေတာင္ မရွိပါဘူး။ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ၿဗိတိသွ်လို႔ပဲ ေခၚၾကတယ္။ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္မွာ အဲဒီ စစ္တေကာင္းသား ဘဂၤါလီေတြဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္ကို ႏွစ္ခု ျဖစ္ေအာင္လုပ္ၿပီး သူတို႔အတြက္ျပည္နယ္ ပိုင္ဆိုင္မႈနယ္ေျမ ေတာင္းဆိုခဲ့ပါတယ္။ မူလပိုင္ရွင္ ျဖစ္တဲ့ရခိုင္ေတြက ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ကတည္းက သူတို႔ပိုင္တဲ့ ျပည္နယ္ကို ႏိုင္ငံျခားက ေျပာင္းေရႊ႔လာေရာက္ေနထိုင္တဲ့ အဂၤါလီေတြအတြက္ ခြဲထုတ္ေပးရမယ္ဆိုရင္ ေဒသခံ ရခိုင္ေတြအေနနဲ႔ ဘယ္လိုခံစားရမလဲ။ ဘီဘီစီနဲ႔ ဦးထြန္းခင္ကို ကၽြန္ေတာ္ ေမးခ်င္ပါတယ္။
ေလးစားစြာျဖင့္
Aye Chan
Professor of History
Department of International Cultures
Kanda University of International Studies
1-4-1 Wakaba, Mihamaku, Chiba 261-0014
Japan
မူရင္းကို Face Book က ဒီေနရာမွာ တင္ထားတာကို ကူးၿပီး ဘာသာျပန္ဆိုခဲ့ပါတယ္။
မူရင္း အဂၤလိပ္လို
Dear BBC: I listened to your interview with U Tun Khin, the Chairman of the Rohingya Association of Britain on the morning Burmese program of September 1st, 2010. There are two dimensions in this case. We don't deny these Muslims have faced severe suppressions in the northern Arakan by the Burmese military. However, they are not only ethnic group under brutal oppression of the junta. We are wondering why the world's famous medias are more concerned with Rohingya than other ethnic minorities.
To recognize "Rohingya" as a national indigenous people is a different issue. These people were descendents of the Bengali agricultural laborers in the British colonial period. I have historically proved that. You can read my article in "SOAS Bulletin of Burma Research 3-2." I am ready to debate with any scholar on this topic. They came to live in Arakan State in the colonial period. The Arakanese people welcomed. After the Second World War, they were the majority in that area and before the declaration of independence they demanded the area to be incorporated into East Pakistan that is now Bangladesh. When the Pakistani leaders discouraged their demand they declared Jihad on the Union of Burma. When they lost the jungle war, they created the term "Rohingya," calling for the "Rohingya State" for them. There has never been such an ethnic group in Burmese history.
I agree what the Congressman Smith said that after living for generations these Pakistani, Arabs and Indians became British Citizens. But these immigrants in Britain are not demanding a national territory. They are not demanding a separate ethnic identity, like Scottish, Irish or Whales. They are not calling for a national area of themselves even in the North Sea. They call themselves British. In 1947 these Chittagonian Bengalis demanded the partition of Arakan into two states. How would the native Arakanese feel if their ancestral land is divided to give away a part to the immigrants? I want to ask BBC and U Tun Khin.
Sincerely,
Aye Chan
Professor of History
Department of International Cultures
Kanda University of International Studies
1-4-1 Wakaba, Mihamaku, Chiba 261-0014
Japan
Tel. (Office)
http://arakanindobhasaa.blogspot.com/2011/11/sky-high-liar-bbcs-kye-tha-ma-on-sunday.htm
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ။
၂၀၁၀ ခု၊ စက္တင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔ မနက္က ဘီဘီစီ ျမန္မာပိုင္းအစီစဥ္မွာ ၿဗိတိန္ရိုဟင္ဂ်ာ အစည္းအရံုးရဲ့ ဥကၠဌ ျဖစ္သူ ဦးထြန္းခင္နဲ႔ အင္တာဗ်ဴးကို ကၽြန္ေတာ္ နားေထာင္လိုက္ရပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ရႈေဒါင့္ႏွစ္မ်ိဳး ရွိပါတယ္။ ရခိုင္ျပည္နယ္ရဲ့ ေျမာက္ပိုင္းမွာ မူစလင္ေတြဟာ ျမန္မာစစ္အုပ္စုရဲ့ အလြန္အမင္း ဖိႏွိပ္ခံေနရတာကို ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ မျငင္းလိုပါဘူး။ သို႔ေပမဲ့လည္း သူတို႔ဟာ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ့ စစ္အုပ္စုရဲ့ ဖိႏွိပ္ခံေနရတဲ့ တခုတည္းေသာ လူမ်ိဳးစုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကမာၻ႔ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားတဲ့ မီဒီယာေတြဟာ ဘာျဖစ္လို႔ တျခား လူမ်ိဳးစုေတြအေရးထက္ ရိုဟင္ဂ်ာအေရးကို ပိုၿပီးစိုးရိမ္ပူပင္ေနရတာလဲဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ နားမလည္ ျဖစ္မိပါတယ္။
ရိုဟင္ဂ်ာကို ဌာေနတိုင္းရင္းသားတခုအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳဖို႔ ဆိုရင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖံုဖံု ကြဲျပားတဲ့ အေၾကင္းအရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလူေတြ (ရိုဟင္ဂ်ာေတြ) ေတြဟာ ၿဗိတိသွ်အုပ္စိုးတဲ့ေခတ္မွာ ဘဂၤလားကေနၿပီးေတာ့ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရး လုပ္သားေတြအျဖစ္ ျမန္မာျပည္ကို ေရာက္လာၾကတဲ့သူေတြ ျဖစ္တယ္။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္ သမိုင္းအေထာက္အထားနဲ႔ သက္ေသျပဳႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေရးတဲ့ ""SOAS Bulletin of Burma Research 3-2." ထဲမွာ ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္ပညာရွင္နဲ႔မဆို ၿပိဳင္ၿပီး ဒီဘိတ္လုပ္ ေျပာဆုိျငင္းခုန္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္က အဆင္အသင့္ရွိပါတယ္။ သူတို႔ (ဘဂၤါလီေတြ) ဟာ ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီ လက္ထက္မွာမွ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ လာေရာက္ေနထိုင္သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ရခိုင္ေတြက သူတို႔ကို ေကာင္းစြာႀကိဳဆိုခဲ့ပါတယ္။ ဒုတိယကမာၻစစ္ အၿပီး လြတ္လပ္ေရး မေၾကညာခင္ကာလမွာေတာ့ သူတို႔ဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ လူဦးေရပိုမိုမ်ားျပားလာၿပီးေတာ့ သူတို႔အမ်ားစု ေျခခ်ေနထုိင္လ်က္ရွိတဲ့ နယ္ေျမကို အရင္ကအေခၚ အေရွ႔ပါကစၥတန္ အခုအေခၚ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံ ပိုက္နက္ထဲမွာ ပါ၀င္ဖို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့ပါတယ္။ ပါကစၥတန္ ေခါင္းေဆာင္ေတြက သူတို႔ရဲ့ ေတာင္းဆိုမႈကို အားမေပးေတာ့ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ Jihad စစ္ကို ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ Jihad စစ္ပြဲမွာ သူတို႔ရႈံုးႏွိပ္ေတာ့ သူတို႔နယ္ေျမကို ရိုဟင္ဂ်ာျပည္နယ္လို႔ ေခၚတြင္ေစဖို႔အတြက္ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့ အမည္နာမ တခုကို စတင္ဖန္တီးၿပီး ကင္ပြန္းတပ္လိုက္ပါတယ္။ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာေတာ့ ဒီလိုနာမည္နဲ႔ လူမ်ိဳးစုတစု ဆိုတာ ဘယ္တုန္းကမွ မရွိခဲ့ဖူးပါဘူး။
ကြန္ကရက္အမတ္ Smith ေျပာတဲ့ ပါကစၥတန္၊ အာရပ္နဲ႔ အိႏၵိယ လူမ်ိဳးေတြရဲ့ မ်ိဳးဆက္ေတြ ၿဗိတိန္မွာ အေျခခ်ေနထိုင္လာၿပီးတဲ့အခါမွာ ၿဗိတိန္လူမ်ိဳးေတြပဲ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီေျပာင္းေရႊ႔ေနထိုင္လာသူေတြဟာ သူတို႔ရဲ့ အမ်ိဳးသား နယ္ေျမပိုင္နက္ ေတာင္းဆိုေနတာ မရွိဘူး ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္လံုး၀ လက္ခံပါတယ္။ သူတို႔ေတြဟာ စေကာ့တလန္ အိုင္ယာလန္ ေ၀လတို႔လိုမ်ိဳး သီးျခားလူမ်ိဳးစုအျဖစ္ ေတာင္းဆိုေနတာ မရွိဘူး။ သူတို႔ဟာ သီးျခားနယ္ေျမပိုင္ဆိုင္မႈ ေတာင္းဆိုေနတာလည္း ေျမာက္ပင္လယ္မွာေတာင္ မရွိပါဘူး။ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ၿဗိတိသွ်လို႔ပဲ ေခၚၾကတယ္။ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္မွာ အဲဒီ စစ္တေကာင္းသား ဘဂၤါလီေတြဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္ကို ႏွစ္ခု ျဖစ္ေအာင္လုပ္ၿပီး သူတို႔အတြက္ျပည္နယ္ ပိုင္ဆိုင္မႈနယ္ေျမ ေတာင္းဆိုခဲ့ပါတယ္။ မူလပိုင္ရွင္ ျဖစ္တဲ့ရခိုင္ေတြက ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ကတည္းက သူတို႔ပိုင္တဲ့ ျပည္နယ္ကို ႏိုင္ငံျခားက ေျပာင္းေရႊ႔လာေရာက္ေနထိုင္တဲ့ အဂၤါလီေတြအတြက္ ခြဲထုတ္ေပးရမယ္ဆိုရင္ ေဒသခံ ရခိုင္ေတြအေနနဲ႔ ဘယ္လိုခံစားရမလဲ။ ဘီဘီစီနဲ႔ ဦးထြန္းခင္ကို ကၽြန္ေတာ္ ေမးခ်င္ပါတယ္။
ေလးစားစြာျဖင့္
Aye Chan
Professor of History
Department of International Cultures
Kanda University of International Studies
1-4-1 Wakaba, Mihamaku, Chiba 261-0014
Japan
မူရင္းကို Face Book က ဒီေနရာမွာ တင္ထားတာကို ကူးၿပီး ဘာသာျပန္ဆိုခဲ့ပါတယ္။
မူရင္း အဂၤလိပ္လို
Dear BBC: I listened to your interview with U Tun Khin, the Chairman of the Rohingya Association of Britain on the morning Burmese program of September 1st, 2010. There are two dimensions in this case. We don't deny these Muslims have faced severe suppressions in the northern Arakan by the Burmese military. However, they are not only ethnic group under brutal oppression of the junta. We are wondering why the world's famous medias are more concerned with Rohingya than other ethnic minorities.
To recognize "Rohingya" as a national indigenous people is a different issue. These people were descendents of the Bengali agricultural laborers in the British colonial period. I have historically proved that. You can read my article in "SOAS Bulletin of Burma Research 3-2." I am ready to debate with any scholar on this topic. They came to live in Arakan State in the colonial period. The Arakanese people welcomed. After the Second World War, they were the majority in that area and before the declaration of independence they demanded the area to be incorporated into East Pakistan that is now Bangladesh. When the Pakistani leaders discouraged their demand they declared Jihad on the Union of Burma. When they lost the jungle war, they created the term "Rohingya," calling for the "Rohingya State" for them. There has never been such an ethnic group in Burmese history.
I agree what the Congressman Smith said that after living for generations these Pakistani, Arabs and Indians became British Citizens. But these immigrants in Britain are not demanding a national territory. They are not demanding a separate ethnic identity, like Scottish, Irish or Whales. They are not calling for a national area of themselves even in the North Sea. They call themselves British. In 1947 these Chittagonian Bengalis demanded the partition of Arakan into two states. How would the native Arakanese feel if their ancestral land is divided to give away a part to the immigrants? I want to ask BBC and U Tun Khin.
Sincerely,
Aye Chan
Professor of History
Department of International Cultures
Kanda University of International Studies
1-4-1 Wakaba, Mihamaku, Chiba 261-0014
Japan
Tel. (Office)
http://arakanindobhasaa.blogspot.com/2011/11/sky-high-liar-bbcs-kye-tha-ma-on-sunday.htm
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ။
13 comments:
ေျပာစမ္း ေပါက္ကရ
ေတာ္ပါေတာ့
ဟုတ္လည္း ဟုတ္တာမဟုတ္ပဲနဲ႔
ဟိုမွာက ေသတဲ့လူေသ၊ ျပာျဖစ္တဲ့ရြာေတြ ျပာျဖစ္ေနၿပီ
အခုခ်ိန္က ရိုဟင္ဂ်ာ ဘယ္လိုစ အျမစ္တြယ္လဲ အေျဖရွာေနရမယ့္အခ်ိန္မဟုတ္ေတာ့ဘူး
Good post! And above writer, open ur eye wider n think about future. Do not focus only on current affair. I repeat, open ur eye wider n think about the future! Thx
, mg moe thae
တေရးနိုးမွ ေယာင္ေသာမငယ္နိုင္ ျပန္အိပ္လိုက္ပါဦး...အိမ္မွာေနရင္းအလိုလိုရတ့ဲ နိုဘယ္လ္ဆု ဆိုေသာဘာမွန္းမသိတ့ဲဆု ကိုယူရန္ ေဒၚစုၾကည္ကေတာ့ RANGOON မွေနာ္ေ၀သို႕ ထြက္ခြာသြားပါပီ...မငယ္နိုင္blog မွ ထိုအေၾကာင္းကို တင္ဆက္မည့္ အခ်ိန္ကို ေစာင့္ေမွ်ာ္လ်က္...
With love,
စစ္ေခြး
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေပါင္း(၁၃၅)မ်ဳိးရိွတယ္ဆိုတာကိုအားလံုးကိသိၾကပါတယ္။လူမ်ဳိးေပ်ာက္မွာေၾကာက္ရပါတယ္။
ကိုယ့္လူမ်ဳိးကိုယ္တိုင္းျပည္အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာကိုေစာင့္ေရွာက္ၾကပါ။
ဟစ္တလာကဂ်ဴးလူမ်ိဳးကိုဘာေၾကာင့္အေသမုန္းတာအခုမွနားလယ္ေတာ့တယ္ကမၻာႀကီးမွာနယ္နိမိတ္သတ္မွတ္ၿပီးသာပါအခုခ်ိန္မွာဘယ္နိုင္ငံမွကိုေျမကို
ဘာအေျကာင္းနဲ႔မွက်ဴးေက်ာ္မခံေတာ့ဘူး။
မင္းကဘယ္ေလာက္သိလို ေျပာ
((((မင္းကဘယ္ေလာက္သိလို ေျပာ)))
ဘယ္ေလာက္မွ မသိလို႔ သိတဲ့ပညာရွင္ ေဒါက္တာေအးခ်မ္းက အဂၤလိပ္လိုနဲ႔ေျပာထားတာကို ဗမာလိုတိုက္ရုိက္ဘာသာျပန္ျပန္ၿပီး ျပန္ေဖၚျပေပးထားပါတယ္။ မရွင္းရင္ အစကေန အဆံုးထိ တေခါက္ျပန္ဖတ္သြားဖို႔ အၾကံျပဳပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႕ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ကိုယ့္လူမ်ိဳး၊ ကိုယ့္ဘာသာ၊ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာကို ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ႀကရင္း လူမ်ိဳးေပါင္းစံု၊ ဘာသာေပါင္းစံု ျငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူလက္တြဲေနထိုင္ႏိုင္တဲ့ ေအးခ်မ္းသာယာတိုးတက္တဲ့ ႏိုင္ငံ ျဖစ္ဖို႕ ျပည္သူတိုင္း ပါဝင္ကူညီမွ ျဖစ္ပါမယ္
သူမ်ားေယာင္လို႕ေယာင္ရတယ္၊
၉၆၉၊ မဘသ၊ မ်ိဳးခ်စ္ ဆိုသူ ဘာသာေရးမိႈင္းတိုက္သူ အေမာင္ေတြရဲ႕
ေတာင္မွန္းေျမာက္မွန္း မသိတဲ့ ဘဝ
"အရိုးကို စည္းရိုးထိုးမယ္" လို႕ ေအာ္ေနတုန္း
တရုတ္ေတြက သစ္ပင္ေတြ ဝင္ခုတ္သြားပါတယ္။
"က်ဳပ္ႏွမေလး ကုလားနဲ႕ ညားမွာစိုးလို႕ မ်ိဳးေစာင့္ရတာ" လို႕ ေအာ္ရင္း
ဓားထမ္းျပီး သူ႕ျခင္ေထာင္နား ထိုင္ေစာင့္ေနတာ
တရုတ္ၾကီးနဲ႕ ဗိုက္တလံုး ထြက္လာမွ
သူ အိမ္ေဖာ္ သြားလုပ္ေနတာ သိလိုက္ရတယ္။
"ကုလားပစၥည္းေတြကို အားမေပးၾကနဲ႕" လို႕ ေအာ္ေနတုန္း
အေပၚ ေမာ့ၾကည့္မွ
တဝီဝီနဲ႕ အာရပ္က ေလယာဥ္ေတြ ပ်ံေနတာ ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္ဗ်ာ။
ေဒၚစုကို "ကုလားမယား၊ သာသနာဖ်က္၊ အမ်ိဳးဖ်က္" လို႕ ေအာ္ေနတုန္း
အစိုးရက မဟာသႏၱိသုခ ေက်ာင္းတိုက္ကို သိမ္း၊
သံဃာေတာ္ေတြကို ေထာင္ခ်၊
လယ္တီသိမ္ေတာ္ကို ျဖိဳခ်လိုက္ပါေတာ့တယ္။
Raven Black
သူမ်ားေယာင္လို႕ေယာင္ရတယ္၊
၉၆၉၊ မဘသ၊ မ်ိဳးခ်စ္ ဆိုသူ ဘာသာေရးမိႈင္းတိုက္သူ အေမာင္ေတြရဲ႕
ေတာင္မွန္းေျမာက္မွန္း မသိတဲ့ ဘဝ
၄-၁၀-၁၅ ရက္မွာ ရန္ကုန္ျမိဳ႕၊ သုဝဏၰအားကစားကြင္းမွာ အမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ ေအာင္ပြဲအခမ္းအနားကို စည္ကားသိုက္ျမိဳက္စြာ က်င္းပခဲ့တယ္ ဆိုပါလား
နယ္လွည့္ပါးရိုက္ အုန္းျမင့္က ဘာသာေရးမီး ေမႊးေနပါလား
(( Ohn Myint wrote -
အမ်ဳိးဘာသာသာသနာ
ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္နိုင္ၾကပါေစ။
သာဓု သာဓု သာဓု ပါ။
ဂုဏ္ယူမဆုံး တစ္မ်ဳိးသားလုံး။
ေအာင္ပြဲအလီလီ ထပ္ဆင့္ခ်ီ
ေအာင္ၿပီ ေအာင္ၿပီ ေအာင္ၿပီ။ ))
အေဟေဟ......
ေမာင္အုန္းျမင့္တို႔ကေတာ့ မ်ဳိထား ဆို႔ထားတာေတြ အစိုးရသစ္လက္ထက္မွာ ျပန္အန္ထုတ္ရမွာစိုးတာရယ္.... ထပ္မခိုးရေတာ့မွာရယ္ေတြးေၾကာက္ျပီး... ကေယာင္ကတန္း ဘာသာေရးမီးေတြ ထ ေမႊးေနေတာ့တာပဲ....
ေျပာင္ၾကီး - ကိုလည္း အတင္း မ လို မ နဲ႔...ျမင္မေကာင္းဘူး.........
သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး မိန္႔ၾကားခ်က္ နားေထာင္ျပီးျပီလား.. ေမာင္အုန္းျမင့္ ဟဲဟဲဟဲ
ရန္ကုန္မွာရွိတဲ့ စြမ္းအားရွင္နဲ့ ၾကံ့ခုိင္ေရးအင္အားကုိ ဘယ္ေလာက္ရွိလဲ ဆုိျပီး ထုတ္ျပသြားတဲ့ပဲြကုိ ဘာပဲြလုိ့ေခၚလဲ သိလား
မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒေအာင္ပဲြတဲ့
၄-၁၀-၁၅၊ ရန္ကုန္၊ သုဝဏၰအားကစားကြင္း
မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒေအာင္ပဲြတဲ့
ၾကံ့ဖြတ္ရုံးက သြားလုိက္ျကတာ သြားလုိက္ျကတာ
လုိက္ထရပ္ေတြ ဒုိင္နာေတြနဲ့ သာသနာ့အလံတစ္ဖက္ ႏုိင္ငံေတာ္အလံတစ္ဖက္
သူ့ခ်ည္းပဲလား ဆုိေတာ့ ဟုတ္ေသးဘူး
ကုိသိန္းစိန္ ပုံျကီးလည္း ပါလုိ့
ဘာသာ သာသနာကုိ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မယ္တဲ့
မသိလုိ့ ေမးပါရေစ
လယ္တီသိမ္ကုိ ဖ်က္ဆီးျပီး ဘုန္းျကီးေတြကုိ တုတ္စာေကြ်း မီးေလာင္ဗုံးေကြ်းတဲ့သူက ဘယ္လုိ ေစာင့္ေရွာက္မွာလဲဟင္
ဆႏၵျပပဲြ ဝင္ပါတဲ့ သံဃာက တုတ္စာမိျပီး အနာခံရတယ္
ကုလားအေၾကာင္း ေျပာျပီး အမ်ဳိးခ်စ္ျပ ၾကံ့ဖြတ္အတြက္ မဲဆြယ္တဲ့ ဆရာေတာ္က် အာရဖတ္ကားၾကီး စီးျပီး အသာစံရတယ္
ေနာက္ကြယ္က ေထာက္ပံ့မွုက ျကီးတာကိုး
ရုိဟင္ဂ်ာဘုန္း မုိးသုိ႔ခ်ဳန္း
ရုိဟင္ဂ်ာဘုန္း မုိးသုိ႔ခ်ဳန္း
Aung Tin ေဒါက္တာဇာနည္ ထံမွျဖစ္တယ္။
ရုိဟင္ဂ်ာ ရွိတယ္။ မရွိဘူး ဆုိတာ အသာထား
ရုိဟင္ဂ်ာ ဆုုိတဲ့ စကားလုုံးေလး ၾကားရင္ေတာင္
လိပ္ျပာလြင့္မတတ္ အသည္းငယ္ျပီး
ေၾကာက္လန္႔ေျခာက္ျခား ေနတတ္တဲ့ႏုိင္ငံပါ။
ရုိဟင္ဂ်ာ လူမ်ိဳးစု ပုံ(၁) ေဒါက္တာဇာနည္ ထံမွျဖစ္တယ္။
ရုိဟင္ဂ်ာသည္ တုိင္းရင္းသားျဖစ္သျဖင့္ ႏုိင္ငံသား ထပ္ေလ်ာက္ထားရန္ မလုိေၾကာင္း ရခုုိင္တရားသူႀကီး ဦးေမာင္သာဇံ (ဦးေဇာ္ေအးေမာင္၏ အဖုိး) က ၁၉၄၉ တြင္ ဆုံးျဖတ္ျပန္ၾကားခ်က္။ ပုံ(၂)
ရုိဟင္ဂ်ာ တုိင္းရင္းသားျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္း အတဲြ(၉)တြင္ မွတ္တမ္းတင္ထားသည္။ ပုုံ(၃)
အေဝးသင္တကၠသုိလ္ သမုိင္းေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ပထဝီဌာနက ျပဳစုုထားေသာ လက္ရွိျပဌာန္းသင္ရုုိးစာအုပ္ အဖုုံး။ ထိုသင္ရုိးတြင္ ရုုိဟင္ဂ်ာအေၾကာင္း ေရးထားသည္။ ပုံ(၄)
ထိုတကၠသုိလ္ျပဌာန္းစာအုပ္တြင္ ရုုိဟင္ဂ်ာမ်ားသည္ ဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္းေတာေဒသတြင္ ေရွးဦးကာလကတည္းက အေျခစုုိက္ေနထုုိင္ခဲ့ၾကေၾကာင္းကုိ ျမန္မာျပည္ရွိ အျခားတုိင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ တန္းတူယွဥ္တဲြ ေရးသားထားသည္။ ပုံ(၅)
ေဒါက္တာသန္းထြန္းရဲ့ ရုိဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးနဲ႔ ရုိဟင္ဂ်ာဘုရင္။ ပုံ(၆)
ရခုိင္ပါတီႀကီးႏွစ္ခုျဖစ္ေသာ ALPႏွင့္ RNPတုိ႔က ရုိဟင္ဂ်ာကုိ တုုိင္းရင္းသားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳျပီး၊ ရုိဟင္ဂ်ာပါတီ ARIFႏွင့္ လက္တဲြတုုိက္ပြဲဝင္သြားမည့္ သုံးပါတီ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ ၁၉၈၉။ ပုံ(၇)
ရခုိင္တုိင္းရင္းသား သမုိင္းေလ့လာသူ တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ ေရွ႕ေနႀကီး ဦးေအာင္ေက်ာ္စိန္က ရိုဟင္ဂ်ာမ်ားသည္ ေရွးကာလမ်ားကတည္းက ရခုိင္ျပည္နယ္တြင္ အေျခစုိက္ေနထုိင္ခဲ့ၾကေသာ မြတ္စလင္မ်ားျဖစ္သည္ဟု ၂၀၁၃ခုထုုတ္ အာရကန္လႈိင္းစာေစာင္ အမွတ္(၇)တြင္ ေရးသားထားသည္။ ပုံ(၈)
Dr. Francis Buchanan က ၁၇၉၉ ခုႏွစ္မွာ ရုိဟင္ဂ်ာေတြ ရွိေၾကာင္း မွတ္တမ္းတင္ခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ဒီမွတ္တမ္းမွာ ရုိဟင္ဂ်ာေတြဟာ မြတ္စလင္ေတြျဖစ္တယ္လုုိ႔ အတိအလင္းေရးထားတယ္။ ေဒါက္တာေအးခ်မ္းနဲ႔ ဦးေဇာ္ေအးေမာင္တုုိ႔က ရုုိဟင္ဂ်ာဆုုိတာ မရွိဘူးဆုုိေနရာက ဒီမွတ္တမ္းထြက္လာေတာ့ ရုုိဟင္ဂ်ာက ရခုုိင္ျဖစ္တယ္လုုိ႔ ဆုုိျပန္တယ္။ ဒါဆုုိ ရခုုိင္ေတြရဲ့ ဘုုိးေဘးေတြဟာ အရင္က မြတ္စလင္ေတြျဖစ္ခဲ့လားဆုုိတာကုုိ ေျဖႏုိင္ဖုုိ႔လုုိပါလိမ့္မယ္။ ပုုံ(၉)
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ့ လြတ္လပ္ေရးတုိက္ပဲြဝင္ တုိင္းျပဳျပည္ျပဴလႊတ္ေတာ္မွာ ရုုိဟင္ဂ်ာအမတ္ေတြ တက္ခဲ့ၾတတယ္။ ဖဲြ႔စည္းအုုပ္ခ်ဳပ္ပုုံကုုိ ေရးဆဲြခဲ့ၾကတယ္။ ပုံ(၁၀)
မဆလေခတ္အဆက္ဆက္ လႊတ္ေတာ္အဆင့္ဆင့္၊ ပါတီေကာင္စီအဆင့္ဆင့္မွာ ရုိဟင္ဂ်ာေတြ ပါဝင္ခဲ့ၾကတယ္။ ပုံ(၁၁)
မွတ္ခ်က္။ အျမင္တူစရာ မလုုိဘူး။ မိမိအျမင္ကုုိ လြတ္လပ္စြာ ေျပာႏုုိင္ပါတယ္။ မရုုိင္းနဲ႔။ ရုုိင္းရင္ ဘေလာ့ခံရမယ္။
Post a Comment