မဂၤလာပါ

လႈိက္လွဲစြာ ႏႈတ္ခြန္းဆက္သပါတယ္။ ဒီဘေလာ႔ဂ္က ကၽြန္မရဲ့ ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈ၊ အေတြ႔အၾကံဳ၊ ခံစားမႈအေတြးအျမင္၊ ဗဟုသုတ၊ က်န္းမာေရးပညာေပး စတာေတြကို ကၽြန္မ ေရးတတ္သလို ေရးၿပီး အမ်ားသိေအာင္ ျပန္လည္မွ်ေ၀ရင္းနဲ႔ မွတ္တမ္းအျဖစ္ သိမ္းဆည္းထားရာ ေနရာတခုသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တျခားဆိုက္ေတြက ႏွစ္သက္သေဘာက်တဲ့ ပို႔စ္တခ်ိဳ႔ကို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖၚျပထားတဲ့ပို႔စ္ အနည္းငယ္လည္း ရွိပါတယ္။ C-Box ေဘးမွာ ကပ္လွ်က္ ဆိုက္ဘားမွာ က႑အလိုက္ Labels ေတြ ခြဲထားတဲ့အထဲမွာလည္း ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာကို ေရြးဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ လာလည္သူ အားလံုးကို ေက်းဇူးအထူး တင္ရွိပါတယ္။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ..


ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေမတၱာတရား

ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေမတၱာတရား
(ေအာက္က ေမတၱာပို႔သီခ်င္းနဲ႔ စာသား ပါဠိ၊ အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ ကို ပိုမိုျပည့္စံုစြာ ေလ့လာခ်င္သူမ်ားအတြက္ ပို႔စ္ကိုဒီေနရာမွာ Click ၿပီး ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။

မၿပီးဆံုးေသးေသာ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရး (ျမ၀တီ ရဲေါခါင္)


 ဒီမိုကေရစီေခတ္က စာျပင္ဆရာ လုပ္ဖူးသူ ျဖစ္တဲ့အျပင္ ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း ပိဋကတ္သံုးပံုကို ဘာသာျပန္လာသူ တေယာက္အေနနဲ႔ အဘ ဦးရဲေခါင္ဟာ မဆလေခတ္က ေျပာင္းထားတဲ့ ျမန္မာစာ သတ္ပံုက်မ္းကို လံုး၀လက္မခံဘဲ သူ႔စာမူေတြ အားလံုးဟာ ဟိုေခတ္က သတ္ပံုအတိုင္း ေရးထားတာကို ေတြ႔ရၿပီး ၀ါက်ၾကီးေတြကလည္း ရွည္လို႔ ၀ါက်တေၾကာင္း စာတပိုဒ္လို ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီလို ထူးထူးဆန္းဆန္းႏိုင္လွတဲ့ သတ္ပံုနဲ႔ ရွည္လ်ားလွတဲ့ ၀ါက်ၾကီးေတြကို ဖတ္ၿပီး ရိုက္ရတာဟာ မဆလေခတ္မွာ ၾကီးၿပီး မဆလေခတ္မွာ ေျပာင္းထားတဲ့ သတ္ပံုေတြကိုပဲ အဟုတ္ထင္လာခဲ့တဲ့ ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ အဘစာမူေတြကို ရိုက္ေနစဥ္မွာ ခံစားမႈက  ကမာၻၾကီးဟာ ေက်ာင္းမွာလံုးၿပီး အိမ္မွာျပားေနပါသည္ ဆိုသလိုပါပဲ အဘ သတ္ပံုေတြ ဘယ္လိုပဲ ေရးထားေရးထား ကၽြန္မ ကြန္ျပဴတာေပၚေရာက္ေတာ့ ကၽြန္မနားလည္ထားတဲ့ သတ္ပံုအတိုင္း ျဖစ္ကုန္ပါတယ္။

အဘ ဦးရဲေခါင္တေယာက္ ေဆးရံုဆင္းၿပီးေနာက္ Long term care အေနနဲ႔ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ရန္အတြက္ ျပည္နယ္အစိုးရရဲ့ Public Health ေအာက္မွာ ရွိတဲ့ ေဆးရံုကေန ဖက္ဒရယ္ အစိုးရရဲ့ Community Service ေအာက္မွာ ရွိတဲ့ Nursing Home ကိုေျပာင္းေပးလိုက္ေတာ့ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆုိင္ပဲ သူေရာက္လာတဲ့ လူအိုရံုက ကၽြန္မ အလုပ္လုပ္တဲ့ ရပ္ကြက္မွာ ျဖစ္ေနၿပီး အလုပ္နဲ႔လည္း သိပ္မေ၀းေတာ့ ကံေကာင္းေထာက္မစြာျဖင့္ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးအတြက္ေရာ ဒီမိုကေရစီအေရးအတြက္ပါ မတရားတဲ့ အစိုးရမွန္သမွ်ကို တက္တက္ၾကြၾကြ တိုက္ပြဲ၀င္ၿပီး ႏိုင္ငံအက်ိဳးျပဳခဲ့သူ၊ ေခတ္အလိုက္ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနေတြကို စာေပေတြ ကဗ်ာကာရန္ေတြနဲ႔ တင္ျပၿပီး စာေပအက်ိဳးျပဳခဲ့သူ၊  ပိဋကတ္ သံုးပံုကို ျမန္မာလို ဘာသာျပန္ဆိုစဥ္က ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးႏုဦးေဆာင္တဲ့ ပိဋကတ္သံုးပံု ဘာသာျပန္အဖြဲ႔မွာ ပါ၀င္ၿပီး သာသာနာအက်ိဳး ျပဳခဲ့သူ လြတ္လပ္ေရး ေမာ္ကြန္း၀င္ ပထမအဆင့္ သမိုင္း၀င္ ပုဂိဳလ္ၾကီးတဦး နာမက်န္းျဖစ္ေနစဥ္မွာ ကုသိုလ္ျပဳခြင့္ရေနတာကိုက မိမိကိုယ္ကို တကယ့္ကံထူးရွင္လို႔ ခံစားရပါတယ္။ အလုပ္က မနက္ပိုင္းမွာ စတဲ့ေန႔ျဖစ္ရင္ အဘဆီ ေန႔လည္အလုပ္ဆင္းခ်ိန္သြားလိုက္၊ အလုပ္က ေန႔လည္မွာစတဲ့ေန႔ျဖစ္ရင္ အဘဆၤီ အလုပ္မစခင္ မနက္ပိုင္းသြားလိုက္နဲ႔ အခုတေလာ အဘကို ေန႔တိုင္းသြားၾကည့္ျဖစ္ၿပီး ကၽြန္မဟာ အိမ္၊ အလုပ္နဲ႔၊ အဘဆီ ေျပးလိုက္လႊားလိုက္နဲ႔ အစားအေသာက္ကို ေဆးရံုစာေတြစားလိုက္ အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္လည္း ဘာမွမလုပ္ခ်င္၊ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ ေယာက္်ားခ်က္ထားတဲ့ ဟင္းနဲ႔ပဲ စားရင္စား၊ သူဘာမွမခ်က္ထားရင္လည္း ၀ယ္ထားတဲ့ ငါးေသတၱာတို႔ ၾကက္ဥတို႔နဲ႔ပဲ ထမင္းစားျဖစ္သြားတဲ့ ေန႔ေတြပဲ မ်ားပါတယ္။ အဘအရင္က ေရးထားတဲ့ ပို႔စ္ေတြကို အဘ အသက္ရွိထင္ရွား ရွိေနဆဲမွာ ၿပီးသေလာက္ေလး ဘေလာ့ဂ္မွာ တင္ခ်င္လို႔ စာမူေတြကိုရိုက္တာ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မၿပီးဘူး။  ရိုက္ရင္းတန္းလန္းနဲ႔ ဆိုဖာေပၚမွာ ထိုင္လ်က္ အိပ္ေပ်ာ္သြားလို႔ သတိရတာနဲ႔ ကတန္းကမန္းနဲ႔ ဘုရားရွိခိုးကို အတိုခ်ဳပ္ပဲ ရွိခိုးၿပီး အိပ္ရတဲ့ေန႔ေတြပဲ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရိုက္လက္စ ပို႔စ္တခုအဆံုးသတ္ ၿပီးဖို႔အေရး ေတာ္ေတာ္ေလးကို အခ်ိန္ယူရပါတယ္။
ဒီေန႔ေတာ့ အဘေရးခဲ့တဲ့ စာမူတခုကို အဘကို သြားၾကည့္ရင္းနဲ႔ပဲ ၿပီးေအာင္ ရိုက္ၿပီး လက္စသပ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ေန႔လည္က အလုပ္ၿပီးလို႔ အဘဆီ ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ  အဘကုတင္ေျခရင္းက လူနာစားစရာတင္တဲ့ စားပြဲခံုေပၚမွာ Laptop ကိုတင္ၿပီး အဘကို မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ သစၥာေလးပါး တရားေတာ္ CD ကို ဖြင့္ေပးၿပီး နားေထာင္ခိုင္းထားတဲ့အခ်ိန္မွာပဲ ရိုက္လက္စ စာေတြကို အဲဒီ Laptop မွာပဲ ဆက္ရိုက္လိုက္တာ ၿပီးသြားပါတယ္။ ဒီပို႔စ္မွာ အဲဒီအခ်ိန္ကာလက ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေျခအေနနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး  တန္ဖိုးရွိတဲ့ အခ်က္အလက္ေလးေတြ အမ်ားၾကီးကိုေတြ႔ရပါတယ္။ သို႔ေပမဲ့ ၁၉၄၇ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို သာသာထိုးထိုး ေျပာၿပီးအမြမ္းတင္ထားတာ အပါအ၀င္ တခ်ိဳ႔အခ်က္ေတြမွာ အဘနဲ႔ကၽြန္မနဲ႔ လံုး၀သေဘာထားကြဲလြဲတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ျပန္ေဖၚျပတဲ့သူတေယာက္အေနနဲ႔  ရိုးသားစြာ အသိေပးထားခ်င္ပါတယ္။ ပို႔စ္နာမည္က “မၿပီးဆံုးေသးေသာ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရး” တဲ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ ေဖေဖၚ၀ါရီက ေရးထားတဲ့ ေရးထားတဲ့ စာမူပါ။ ေျပာရင္းဆိုရင္း အခု ကၽြန္မေရးေနတဲ့ စာမိတ္ဆက္ကို အစကေန အဆံုးျပန္ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ မထင္မွတ္ဘဲ ကၽြန္မ၀ါက်ေတြက အဘ၀ါက်ေတြနဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္ စာပိုဒ္အရွည္ၾကီးေတြ ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ ဒီေနရာမွာက်ေတာ့ ကမာၻၾကီးဟာ ေက်ာင္းမွာလံုးၿပီး အိမ္မွာ ျပားတယ္ဆိုတဲ့ စကားပံုကို မယူေတာ့ဘူး ေရာမေရာက္ ေရာမလိုက်င့္ဆိုတာကိုပဲ ယူလိုက္ေတာ့မယ္။ သူ႔စာကို မိတ္ဆက္မွေတာ့ သူ႔စာနဲ႔ အေတာ္အသင့္တူတာ ျပန္မျပင္ေတာ့ဘူး ဒီအတိုင္းပဲ တင္လိုက္ေတာ့မယ္။

ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ။





မၿပီးဆံုးေသးေသာ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံ တည္ေဆာက္ေရး

အစိုးရအဖြဲ႔ ထားရွိ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ႏိုင္ငံမွန္သမွ် အေျခခံအားျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ လူတန္းစားႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ခံ လူတန္းစားဟူ၍ လူတန္းစားႏွစ္ရပ္ ရွိျမဲျဖစ္ရာ ဤလူတန္းစား ႏွစ္ရပ္တြင္ ေယဘုယ် အားျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားမ်ားသည္ မိမိတို႔ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ လြယ္ကူေခ်ာေမာေရး၊ မိမိတို႔ ထုတ္ျပန္ထားသည့္ အမိန္႔ႏွင့္ ဥပေဒမ်ား တည္တံ့ခိုင္ျမဲေရး၊ ႏိုင္ငံေတာ္ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားေရး၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ အတိုက္အခံမ်ား မေပၚေပါက္ေရး၊ အခ်ိန္မကုန္ဆံုးဘဲ မိမိတို႔ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား ေအာင္ျမင္ေရး  အထူးသျဖင့္ မိမိတို႔ရရွိထားေသာ အာဏာအခြင့္အေရး ဟူသမွ်အား မိမိတို႔ သားစဥ္ေျမးဆက္ (သို႔မဟုတ္) မိမိတို႔ပါတီ၀င္အခ်င္းခ်င္း (သို႔မဟုတ္) မိမိတို႔အမ်ိဳးႏြယ္တူ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားအခ်င္းခ်င္း သာလွ်င္အလံကိုင္ေျပးပြဲႏွင့္မျခား အာဏာကို လက္ဆက္ကမ္းသြားလွ်က္  ရာသက္ပန္ အုပ္ခ်ဳပ္လိုစိတ္ ရွိခဲ့သည္ကို ႏွစ္ေပါင္းေျခာက္ေထာင္ခရီးအတြင္း ျဖစ္ေပၚလာသမွ် သက္ဦးဆံပိုင္ ဘုရင္မ်ား ၾကီးစိုးသည့္ေခတ္၊ တပါတီအာဏာရွင္မ်ား ခ်ယ္လွယ္သြားသည့္ေခတ္၊ စစ္အာဏာရွင္ၾကီးမ်ား အာဏာလုယက္ တက္ေရာက္လာၾကသည့္ေခတ္ဟူ၍ လူ႔သမိုင္းတခြင္ မ်က္ျမင္ထင္ရွား ေတြ႔ၾကံဳေနရၿပီျဖစ္၏။

အမွန္စင္စစ္ ထိုဘုရင္ေခတ္၊ ကြန္ျမဴနစ္ေခတ္ႏွင့္ စစ္အာဏာရွင္ေခတ္တို႔သည္ တည္ေဆာက္မႈ အသြင္သ႑န္၊ ဖြဲ႔စည္းျဖစ္ေပၚလာပံု၊ ေခတ္အလိုက္ ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႔မႈမ်ား၌ မည္သို႔ပင္ ကြဲျပားေနေစကာမူ လူ႔အခြင့္အေရးကို အျပည့္အ၀ ေဖၚထုတ္ေပးရာ၌လည္းေကာင္း၊ အစိုးရမဟုတ္ေသာ အတိုက္အခံမ်ားကို တရား၀င္တည္ရွိခြင့္ ေပးရာ၌လည္းေကာင္း၊ တရားစီရင္ေရးအာဏာ၊ ဥပေဒျပဳမႈ အာဏာႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာတည္းဟူေသာ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ သံုးရပ္အတြင္း၌ ပါတီေပါင္းစံုမွ ျပည္သူလူထုအား မိမိတို႔အရည္အခ်င္းအေလ်ာက္ ပါ၀င္ခြင့္ျပဳရာ၌လည္းေကာင္း၊ အထူးသျဖင့္ ျပည္သူလူထု၏ တရား၀င္ဆႏၵျပ သပိတ္ေမွာက္ျခင္းမ်ားကို ဆူပူေသာင္းက်န္းမႈ၊ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားေရးကို ေႏွာင့္ယွက္မႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ဖ်က္ဆီးမႈဟူ၍ လႊဲမွားစြာ အဓိပၸာယ္မေကာက္ဘဲ  ၾကည္သာစြာ အားေပးခြင့္ျ့ပဳရာ၌လည္းေကာင္း ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီစနစ္အား မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် ရင္ဆိုင္ယွဥ္ၿပိဳင္ျခင္း မျပဳႏိုင္ခဲ့ၾကသျဖင့္ မည္မွ်ပင္ အသံေကာင္းဟစ္ကာ လိမ္လည္လာၾကေစကာမူ လူ႔သဘာ၀ႏွင့္ လူ႔အလိုဆႏၵကို ဆန္႔က်င္ေသာ ထိုေခတ္ဆိုးစနစ္ဆိုးမ်ားသည္သာ လူ႔သမိုင္းတေလွ်ာက္ တခုၿပီးတခု က်ဆံုးပ်က္စီးသြားၾကသည္ကို ၾကံဳေတြ႔ေနရၿပီ ျဖစ္ပါ၏။

ထို႔ေၾကာင့္လည္း ကြယ္လြန္သူ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ တဦးတည္းေသာ အတုမရွိေခါင္းေဆာင္ၾကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ကို ေတာ္လွန္ၿပီးသည့္ေနာက္ နယ္ခ်ဲ႔အဂၤလိပ္မ်ား ျပန္၀င္လာခ်ိန္၌ ကႏၷီစာခ်ဳပ္အရ ေနာက္ထပ္ျပန္ဖြဲ႔သည့္ ဗမာ့တပ္မေတာ္တြင္ ေျမၾကီးလက္ခတ္မလြဲ ရႏိုင္ေသာ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး ရာထူးကို လက္မခံဘဲ တပ္မွထြက္ကာ ဖဆပလ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကို ႏိုင္ငံေရးအရ ဆင္းရဲပင္ပမ္းစြာ ဦးေဆာင္ခဲ့ရရွာသည္။ ဤအခ်က္ကပင္လွ်င္ မည္မွ်ဘုက်၍ အေပါက္ဆိုးသူဟု ထင္ၾကေစကာမူ ရာထူးငတ္သူ အာဏာရူးသူမဟုတ္ေၾကာင္း၊ အခ်ဳပ္အခ်ယ္ကင္း၍ ဒိုမီနီယန္မဟုတ္ေသာ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး စစ္စစ္ကို တခ်ိန္တည္း အလွ်င္ျမန္ လိုခ်င္သူသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ သူသည္ ယူနီေဖါင္း၀တ္၍ လက္နက္ကိုင္ေဆာင္ထားသည့္ စစ္မႈထမ္းမွန္သမွ် ႏိုင္ငံေရးမလုပ္ရ ဟူေသာ ဒီမိုကေရစီ အစဥ္အလာကို ေလးစားလိုက္နာသူ ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားလြန္းလွပါသည္။

တဖန္ သူႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္ထဲ ေျခစံုပစ္၀င္လိုက္သည့္ အခ်ိန္ကလည္း သူအေျမာ္ျမင္ရွိရွိ ေစတနာအျပည့္ ထားခဲ့ေသာ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားတြင္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ေၾကာင့္ မိမိတို႔ေစာ္ဘြားမ်ား၏ အာဏာႏွင့္ အခြင့္အေရးမ်ား လက္လြတ္ဆံုးရံႈးသြားမည္ကို စိုးရိမ္ေသာက ျဖစ္ေနၾကသည့္ ရွမ္းေစာ္ဘြားတခ်ိဳ႔ကတမ်ိဳး၊ ေျမမ်က္ႏွာျပင္ အေနအထား အခက္အခဲမ်ားၾကားမွ သီးျခားျပည္နယ္ ထူေထာင္လိုေသာ ဒူး၀ါးတခ်ိဳ႔ကတဖံု၊ ဒိုမီနီယန္ယူ၍ ျဗိတိသွ်အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ေအာက္၌ပင္ ေနသြားခ်င္ၾကသည့္ ေတာင္ေပၚေခါင္းေဆာင္တခ်ိဳ႔ကတ၀၊ “သူတို႔ေဒသသည္ ျမန္မာဘုရင္မ်ား လက္ထက္ႏွင့္ အဂၤလိပ္အစိုးရ လက္ထက္ကပင္ ထိုအစိုးရမ်ားက သီးျခား ကင္းလြတ္ခြင့္ ျပဳထားသည့္ လြတ္လပ္နယ္ေျမျဖစ္သည္၊ ကၽြန္ႏိုင္ငံမဟုတ္၊ ျမန္မာေျမထဲ၌မပါ” ဟု ဆိုသူကဆို၊ တနသၤာရီတိုင္း တခုလံုး ကရင္ျပည္နယ္အတြင္း အတင္းသြတ္သြင္းၿပီး သီးျခားႏိုင္ငံ ထူေထာင္ရန္ ၾကံသူကၾကံ၊ ဗမာျပည္မ အစိုးရႏွင့္ လံုး၀မဆိုင္သည့္ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားကို  စုစည္း၍ တခုတည္းေသာ ‘ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု’ ကိုထူေထာင္ရန္ စိတ္ကူးယဥ္ အိပ္မက္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံု ဗရုတ္သုတ္ခ ျဖစ္ေနၾကေသာ ေတာင္ေပၚေဒသ အသီးသီးရွိ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ားအား စုစည္းလွ်က္ တခုတည္းေသာ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံၾကီး စေပၚလာေရးအတြက္ မနားမေန ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္ခဲ့ရသည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းခမ်ာ တဘက္ေတြင္ တႏွစ္အတြင္း လြတ္လပ္ေရး ေသခ်ာရန္အျပင္ ထိုလြတ္လပ္ေရး ဂြင္ထဲ၌ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားကို ခ်န္မထားဘဲ ထည့္သြင္းေပးရန္  အဂၤလန္သို႔သြား၍ ျဗိတိသွ် ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ အက္တလီအစိုးရအဖြဲ႔၀င္မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးေျပာဆိုေနသည့္ အခ်ိန္၌ပင္ အင္ဒီယားမွ မဟာရာဂ်ာမ်ားကို အားက်ေနေသာ ရွမ္းေစာ္ဘြားတစုက ယခုအဂၤလန္သို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အေရးဆိုရန္ ေရာက္ေနသူမ်ားသည္ ေတာင္တန္းေဒသ၏ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား မဟုတ္ဟု သံၾကိဳးရိုက္လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ထိုအခ်က္ကို ျပန္လွန္ေခ်ပသည့္အေနျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ က်န္ရစ္ေသာ ဖဆပလအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဒုဥကၠဌ သခင္ႏု၊ ဗမာမူစလင္ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဥကၠဌႏွင့္ ဖဆပလေတာင္တန္းနယ္ေဒသေရးရာ အတြင္းေရးမွဴး ဦးေဖခင္၊ ရွမ္းျပည္လြတ္ေျမာက္ေရး အဖြဲ႔ခ်ဴပ္ အမႈေဆာင္လူၾကီးႏွင့္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုတင္ျမ၊ ကိုထြန္းျမင့္္ စသည္တို႔က စသူတို႔က ေတာင္ၾကီးၿမိဳ႔ေစ်းေန႔၌ လူထုအစည္းအေ၀း က်င္းပၿပီး ဗမာျပည္မနဲ႔အတူ ရွမ္းျပည္အား တခ်ိန္တည္း လြတ္လပ္ေရး ေပးရန္ကိုလည္းေကာင္း လန္ဒန္ေရာက္ ဗိုလ္ခ်ဴပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ အဖြဲ႔အား တညီညြတ္တည္း ေထာက္ခံေၾကာင္းကိုလည္းေကာင္း၊ အဆိုျပဳဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ကာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ၿဗိတိသွ်၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ အက္တလီထံ သံၾကိဳးစာေပးပို႔လုိက္ေတာ့မွ ျပႆနာအားလံုး အဆင္ေျပေခ်ာေမာသြားပါေတာ့သည္။

ထိုမွတပါး ပထမအၾကိမ္ ပင္လံုညီလာခံသို႔  အဂၤလန္မွအျပန္ အေရးၾကီးေသာ ကိစၥတခုေၾကာင့္ ရခိုင္ဘက္ကို ခရီးလြန္ေနသည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း မတက္ေရာက္ႏိုင္ခဲ့ဘဲ သၡင္ႏုႏွင့္ ဂဠဳန္ေစာတို႔၏ ထိပ္တိုက္ပြဲျဖစ္သြားရာ ထိုေဟာေျပာပြဲတြင္ ေရွ႔ဆံုးမွ ထြက္သူ သခင္ႏုက အသာစည္းရသြားခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဒုတိယအၾကိမ္ က်င္းပသည့္ ပင္လံုညီလာခံကုိမူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုယ္တိုင္ တက္ေရာက္၍ တႏွစ္အတြင္း လြတ္လပ္ေရးကို ၾကိဳးပမ္းရာ၌ ေတာင္တန္းေဒသ ပါ၀င္သည္ျဖစ္ေစ၊ မပါ၀င္သည္ျဖစ္ေစ မိမိတို႔သေဘာထားကို ေျပာင္းလဲေနာက္ဆုတ္သြားလိမ့္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း သို႔ေသာ္ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားမပါဘဲ ျပည္မသက္သက္ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးမွာလည္း ေရွ႔အဖို႔ရာတြင္ နယ္ခ်ဲ႕ၿဗိတိသွ် အစိုးရ၏ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ေသြးထိုးေႏွာက္ယွက္မႈမ်ားေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ စီးပြားေရး၊ ၾကီးပြားေရးတို႔ထက္ စစ္ေရးႏွင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ဆံုး လူလံုးမလွဖြယ္ရွိ၍ ထိုအျဖစ္ကို မိမိတို႔မလိုလားေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔အေနျဖင့္ ယၡဳေလာေလာဆယ္၌ ရွမ္း၊ ခ်င္း၊ ကခ်င္၊ ကရင္၊ ကယား ပါ၀င္ေသာ ျပည္နယ္ငါးခုႏွင့္ ျမန္မာျပည္မ ေျမျပန္႔ေဒသကို ေပါင္း၍ အတတ္ႏိုင္ဆံုး လိုက္ေလ်ာမႈျဖင့္ ျမန္မာျပည္ေထာင္စုကို ဖြဲ႔စည္းသြားမည္ျဖစ္ရာ ဤေနရာတြင္ ကခ်င္ျပည္၏ လက္ရွိအေနအထားမွာ ၿဗိတိသွ်အစိုးရ ေတာင္တန္းေဒသ ဖြဲ႔စည္းသတ္မွတ္ပံုမ်ားအရ အလြန္က်ဥ္းေျမာင္းေနျခင္းေၾကာင့္ အျခားျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ တန္းတူညီမွ်မႈ လူအျမင္လွေအာင္ ျမစ္ၾကီးနား၊ ဗန္းေမာ္ႏွင့္ ကသာခရိုင္အတြင္းရွိ ေျမျပန္႔ေဒသတခ်ိဳ႕ကို ထည့္သြင္းေပးေရးအတြက္ မိိမိအေနျဖင့္ ဖဆပလအစည္းအေ၀းတြင္ တင္ျပေဆြးေႏြးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ နယ္ခ်ဲ႔သမားမ်ား၏ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္ထားမႈေၾကာင့္ ယေန႔အထိ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ဗမာမ်ားအေပၚတြင္ အေကာင္းမျမင္ဘဲ အဆိုးထင္ေနေသာ အဂၤလိပ္ေခတ္ေတြင္ေမြး၍ ခရစ္ယာန္ေသြး၀င္ေနသည့္ စစ္မႈထမ္းေဟာင္း ေတာင္တန္းသားမ်ား၏ စိုးရိမ္ၾကီးမား သံသယမ်ား သက္သာရာ ရေရးအတြက္ သူတို႔တေတြ အလိုရွိေနသည့္ ခြဲထြက္လိုက ခြဲထြက္ခြင့္ကိုလည္း အခ်ိန္ကာလ အပိုင္းအျခားျဖင့္ ခြင့္ျပဳမည္ျဖစ္ေၾကာင္း တို႔ကို ရိုးသား၊ ပြင့္လင္း အျမင္ရွင္းေအာင္ တင္ျပေဆြးေႏြးကာ ေတာင္တန္းသားမ်ား ညီညြတ္ေရး ေကာင္စီအား ေက်ႏွပ္ႏွစ္သိမ့္ ဦးေခါင္းညိတ္ေစရံုမွ်မက (၁၂-၂-၄၇) ရက္ေန႔တြင္ ဒုတိယအၾကိမ္ ပင္လံုညီလာခံၾကီးကို ေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပၿပီးစီးလွ်က္ ျပည္ေထာင္စုဖြဲ႔စည္းေရးအတြက္ အေျခခံမူမ်ား ပါ၀င္ေသာ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ၾကီးကို ကန္႔ကြက္ဆန္႔က်င္သူမရွိ အတည္ျပဳ လက္မွတ္ေရးထိုးႏိုင္ခဲ့ၾကပါ၏။
ထိုႏွင့္ ငါးလခန္႔မွ်အကြာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွင့္တကြ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ား က်ဆံုးသြားၿပီးေနာက္ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ဦးႏု၏ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီေခတ္တြင္ ပီပီျပင္ျပင္ အသက္၀င္လာေသာ ၄၇ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္ ျပည္နယ္ငါးခု ျပည္မတခုပါ၀င္သည့္ ေျခာက္ျပည္ေထာင္စု မူၾကီးသည္လည္း ထီးထီးမားမား ေပၚေပါက္လာပါ၏။ သို႔ေသာ္ ျပည္ေထာင္စု ျပႆနာကား မၿပီးေသးပါ။ ဖဆပလလက္ထက္ တာ၀န္ေၾကြးတရပ္အျဖစ္ က်န္ရွိေနေသးေသာ ေရွးအခါကပင္ ဗမာဘုရင္မ်ားႏွင့္ ထီးၿပိဳင္၊ နန္းၿပိဳင္ျဖစ္ခဲ့သည့္ မြန္ႏွင့္ရခိုင္တို႔ကိုပါ မဆလအစိုးရလက္ထက္တြင္ ျပည္နယ္စာရင္း သြတ္သြင္းေပးလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ျပည္နယ္ ၇ ခု တိုင္း ၇ တိုင္းမူျဖင့္ ပိုမိုတရားမွ်တ သဘာ၀က်သြားသည္ မွန္ေသာ္လည္း ျပည္ေထာင္စု ျပႆနာကား မၿပီးဆံုးေသးပါ။  လက္ရွိ ျပည္ေထာင္စုၾကီးကို ၿပိဳကြဲပ်က္စီးေအာင္ လုပ္လိမ့္မည္ဟု စစ္ဘက္က စြပ္စြဲထားေသာ ပံုၾကမ္းေရးဆြဲရံုအဆင့္မွ်သာ ရွိေသးသည့္ ေတာ္လွန္ေရး အင္အားစုမ်ား၏ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုမူႏွင့္ ယၡဳန၀တတို႔က ပံုစံခ်ေနသည့္ စစ္အာဏာရွင္မ်ား ၾကီးစိုးသြားမည့္ ဘုရားကားေအာက္ ေမ်ာက္ကားအထက္ ျပည္ေထာင္စုမူအျပင္ NLD ကေရးဆြဲတင္ျပမည့္ ျပည္ေထာင္စုမူလည္း ရွိပါလိမ့္ဦးမည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ မည္သည့္မူပင္ျဖစ္ေစ၊ စာပြဲ၀ိုင္းနည္းအရ မဟုတ္ဘဲ၊ ဒီမိုကေရစီနည္းအတိုင္း ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ လိုအင္ဆႏၵႏွင့္ ျပည္သူလူထုမ်ား၏ သေဘာထားမပါဘဲ လက္နက္ရွိသူ စစ္အစိုးရႏွင့္ သူပုန္မ်ားက ၿငိမ္းေခ်ာက္ေစခိုင္းသမွ် လက္ညိုးေထာင္ လက္မွတ္ထိုးေခါင္းညီတ္ရသည့္ ၿမိဳ႔ေရာေတာပါ  ျပည္ေထာင္စုမူမ်ိဳး ျဖစ္ပါမူ ၿပီးသြားလိမ့္ဦးမည္ မဟုတ္ေခ် ဆက္ရန္ရွိိေပလိမ့္ဦးမည္။

ျမ၀တီ ရဲေခါင္ (လြတ္လပ္ေရးေမာ္ကြန္း၀င္ ပထမအဆင့္)
(၁၆-၂-၉၇)
 


5 comments:

အန္တီငယ္

ေခတ္ ၄ ေခတ္မွာ လြတ္လပ္ေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရး အတြက္ တိုက္ပြဲဝင္လာခဲ့တဲ့၊ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ အက်ိဳးကို သယ္ပိုးလာခဲ့တဲ့၊ ႏိုင္ငံေရးစာေပတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္လာခဲ့တဲ့ လြတ္လပ္ေရးေမာ္ကြန္းဝင္ပထမအဆင့္ရ အဘ ျမဝတီ ဦးရဲေခါင္ကို အန္တီငယ္က လူအို၊ လူနာ ျပဳစုေရးေဂဟာမွာ ေန႕တိုင္း သြားၾကည့္ ျပဳစု တရားေခြဖြင့္ေပးတာအတြက္ေရာ၊ အဘရဲ႕ တန္ဖိုးရွိတဲ့ စာမူေတြကို ျပန္ရိုက္ျပီး ဘေလာ့မွာ တင္ေပးေနတာအတြက္ပါ အန္တီငယ္ကို ေလးစား ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

သားထူး

.
အခ်ိန္ကား ၁၉၄၂ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လအတြင္း၌ ျဖစ္သည္။

ေရႊေတာင္ၾကားလမ္းရွိ တပ္မေတာ္အရာရွိႀကီး "ဗိုလ္မွဴးေအာင္ (ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ) ၏ ၿခံဝရွိ ကင္းဂိတ္တြင္ "ျမဝတီရဲေခါင္" ဆိုေသာ ရဲေဘာ္ေလး ကင္းေစာင့္ေနသည္။

မိုးတဖြဲဖြဲ ရြာေနသည့္ၾကားမွ ထီးမပါ၊ အကာမပါႏွင့္ ဦးေခါင္းငံု႔၍ စဥ္းစားလာသူ တစ္ေယာက္ ၿခံဂိတ္ဝသုိ႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။ ရဲေဘာ္ရဲေခါင္ေရွ႕မွ ျဖတ္၍ တက္မည္ျပဳ၍ လွံစြပ္ တပ္ထားေသာ ႐ုိင္ဖယ္ေသနတ္ႏွင့္ သူ၏ရင္ဘတ္ကို ကန္႔လန္႔ျဖတ္ တားထားလုိက္ရသည္။

ေခါင္းေမႊးစုတ္ဖြား၊ ေမး႐ိုးကားကား၊ မ်က္ေပါက္က်ဥ္းက်ဥ္း၊ စြပ္က်ယ္လက္တို၊ တစ္ပတ္ရစ္ ေယာပုဆိုး၊ သဲႀကဳိးနီ ေလယာဥ္ပ်ံဖိနပ္ ႏွင့္ ပိန္ကပ္ကပ္ မြဲေျခာက္ေျခာက္ လူတစ္ေယာက္မုိ႔ -
"ခင္ဗ်ား ဘယ္သူလဲ၊ ဘယ္သြားမလို႔လဲ"
ဟု ရဲေဘာ္ရဲေခါင္က ေမးလုိက္သည္။
"က်ဳပ္ ဗိုလ္ေအာင္နဲ႔ ေတြ႕ခ်င္လုိ႔ပါ"
"႐ံုးကိစၥ လား၊ အိမ္ကိစၥလား"
"အိမ္မွာေတြ႕ၿပီး ေျပာမွျဖစ္မဲ့ ႐ုံးကိစၥပဲ"
ဟုဆိုၿပီး ၿခံတြင္း ဇြတ္ဝင္လာ၍ ရဲေဘာ္ရဲေခါင္က ထုိသူကို လက္ေမာင္းရင္းကို ဆြဲကိုင္ကာ ၿခံဝသို႔ ဆြဲထုတ္လုိက္သည္။ ရဲေဘာ္ရဲေခါင္ က ထိုသူကို မာန္မဲႀကိမ္းေမာင္းရာ ထိုသူက အၿပံဳးမပ်က္ နားထာင္ေနရွာသည္။

"ခင္ဗ်ား ဘယ္လိုလူလဲ၊ ခင္ဗ်ား ဘာေကာင္လဲ"
"ဒီလို ဗိုလ္မွဴးတစ္ေယာက္ရဲ႕ အိမ္ထဲကို အရမ္း ဝင္ခ်င္တိုင္း ဝင္လုိ႔ရလား"
"ခင္ဗ်ားးကို ဘယ္သူက ဝင္ခြင့္ေပးလို႔လဲ"
"က်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းပါ၊ ရဲေဘာ္တို႔ ကင္းဗိုလ္ကို ေခၚလုိက္ပါ။ က်ဳပ္ သူနဲ႔ ေတြ႕မယ္"

.
"ေအာင္ဆန္း" ဆို၍ ေခါင္းနပန္းႀကီးသြားၿပီး ကင္းဗိုလ္ကိုေျပး၍ ေခၚရသည္။

ကင္းဗိုလ္လည္း ဒေရာေသာပါး ေရာက္လာၿပီး ထိုသူကို ၾကည့္လုိက္သည္။ ကင္းဗိုလ္သည္ ျပာျပာသလဲ -
"ဟာ... ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေရေတြစိုလုိ႔ပါလား၊ ႂကြပါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ အထဲကိုႂကြပါ" ဟု ခရီးဦးႀကဳိျပဳလုိက္သည္။

ရဲေဘာ္ရဲေခါင္အဖုိ႔ ျမင္ကြင္းအားလံုး ခ်ာလပတ္လည္သြားသည္။ နားထင္နားရင္းေတြ ပူလာၿပီး၊ ေသနတ္ကိုင္ထားေသာ လက္မွာ တဆတ္ဆတ္ တုန္ေန၏။ "ငါမွားေလျခင္း၊ ငါ မုိက္ေလျခင္း" ဟု ရဲေဘာ္ရဲေခါင္ သူ႔ကုိယ္သူ အျပစ္တင္၍ မဆံုးေတာ့။ သူတို႔ ထြက္သြားၿပီး မၾကာမီ ကင္းဗိုလ္ "ဗိုလ္ေက်ာ္ဒင္" ျပန္ေရာက္လာၿပီး ရဲေဘာ္ရဲေခါင္ကို ဆူပူ ႀကိမ္းေမာင္းေလေတာ့သည္။
"မင္း ငါ နဲ႔ လုိက္ခဲ့ဦး၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က မင္းကို ေခၚခုိင္းလုိ႔"

ရဲေဘာ္ရဲေခါင္အဖုိ႔ ကမာၻႀကီးတစ္ခုလံုး ခ်ာခ်ာလည္သြားၿပီဟု ထင္လုိက္ရသည္။ နဖူးကို လက္ဝါးႏွင့္ ႐ုိက္၍ "ငါေတာ့ သြားၿပီ" ဟု ေရရြတ္ ညည္းတြားလုိက္သည္။ ဧည့္ခန္းအတြင္းတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ စႏၵယားခံုကိုမွီ၍ လက္ပိုက္ၿပီး ရပ္ေနသည္။ ေခါင္းငံု႔ၿပီး တစ္စံုတစ္ခုကိုလည္း ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားေနသည္။ အနီးတြင္ ဗိုလ္မွဴးေအာင္ က တည္ၿငိမ္ေသာ အၿပံဳးျဖင့္ ဆိုဖာေပၚ ထိုင္ေနသည္။
ဗိုလ္ေက်ာ္ဒင္၏ စစ္သံႏွင့္ ေအာ္ဟစ္ သတင္းေပးမႈေၾကာင့္ ေက်ာက္႐ုပ္ပမာ ၿငိမ္ခ်က္သား ေကာင္းေနေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ ေခါင္းေမာ့လာသည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ရဲေခါင္ကိုၾကည့္၍ -
"ရဲေဘာ္ နာမည္"
"ရဲေခါင္"
"တပ္ထဲဝင္တာ မၾကာေသးဘူး ထင္တယ္"
"ဟုတ္ကဲ့"
"ရဲေဘာ္ရဲ႕ တာဝန္ေက်ပြန္မႈကို ခ်ီးက်ဴးပါတယ္၊ ေစာေစာက ကိစၥ ဘာမွ ေခါင္းထဲ မထည့္နဲ႔ေတာ့၊ ဒီ အခ်ိန္မွာ ဒီလိုပဲ လုပ္ရမွာပဲ၊ ရဲေဘာ္ မွန္တယ္၊ ေအး တစ္ခုေတာ့ သတိထား၊ စိတ္လုိက္မာန္ပါေတာ့ မလုပ္နဲ႔၊ အဲဒါပဲ၊ ကဲ... ကဲ... သြားႏုိင္ပါၿပီ"

ရဲေဘာ္ ရဲေခါင္သည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္စကားကို မယံုသလို သံသယ ျဖစ္ေနရင္း ဟုတ္ၿပီ ဆိုမွ ကေလးငယ္ တစ္ဦးလို ခုန္ေပါက္ ျမဴးထူးစြာ မူလ တာဝန္က်ရာ ေနရာသုိ႔ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ျပန္သြားခဲ့သည္။
ရဲေဘာ္ေလး ျမဝတီရဲေခါင္၏ ရင္ထဲတြင္ သူႀကံဳခဲ့ရေသာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို ဘယ္လိုမွ ေမ့လုိ႔ ရႏုိင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ အျခားဗိုလ္မ်ားႏွင့္ဆိုလွ်င္ အနည္းဆံုး ပါး႐ုိက္ခံရမွာေတာ့ ေသခ်ာသည္။ ရဲေဘာ္အေပါင္းႏွင့္ ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လံုး၏ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ သေဘာထားႀကီးေသာ၊ အေျမာ္အျမင္ရွိေသာ၊ ျပႆနာတစ္ရပ္ကို တရားနည္းလမ္းက်က် ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းတတ္ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ပင္ မဟုတ္ပါေလာ။ စိတ္သေဘာထား ျမင့္ျမတ္မွန္ကန္သူပင္ မဟုတ္ပါေလာ။


(မေရႊစင္ဦး ဘေလာ့တြင္ တင္ထားေသာ "စာေရးဆရာ ကိုေအာင္ဆန္း အပိုင္း (၃ဝ)" post မွ ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပသည္။)

.
(ဒီ ကြန္မန္႕ရဲ႕ ေခါင္းစဥ္ (အျပာေရာင္စာသား) ကို ႏွိပ္ျပီး "အဘ ျမ၀တီရဲေခါင္ ၏ နာေရးသတင္း အစီအစဥ္" ကို ဖတ္နိုင္ပါတယ္။)


အဘ ျမ၀တီရဲေခါင္ ဈာပန-

ဩစေၾတလ်ႏိုင္ငံ၊ ဆစ္ဒနီျမိဳ႕ေန အဘ ျမ၀တီရဲေခါင္ (၈၉ ႏွစ္) သည္ အဆုတ္ကင္ဆာ ေရာဂါျဖင့္ ၇-၃-၁၃ ရက္ေန႕တြင္ ဘဝတပါးသို႕ ကူးေျပာင္းသြားပါျပီ။

အဘ ျမ၀တီရဲေခါင္ ၏ ရုပ္ကလပ္ကို ၉-၃-၁၃ ရက္ေန႕ တြင္ ဩစေၾတလ်ႏိုင္ငံ၊ ဆစ္ဒနီျမိဳ႕အေနာက္ပိုင္း၊ Rockwood ဆင္ေျခဖံုးရွိ Rockwood သုသာန္ (Lidcombe ဘူတာအနီး) တြင္ မီးသျဂိဳဟ္ပါမည္။

.
(ဒီ ကြန္မန္႕ရဲ႕ ေခါင္းစဥ္ (အျပာေရာင္စာသား) ကို ႏွိပ္ျပီး အဘ ျမ၀တီရဲေခါင္ အေၾကာင္းကို ဖတ္ရႈေလ့လာနိုင္ပါတယ္။)


အဘ ဦးရဲေခါင္ (ျမ၀တီရဲေခါင္) ဟာ BIA (ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးတပ္မေတာ္)၊ BDA (ဗမာ့ကာကြယ္ေရးတပ္မေတာ္)၊ ျပည္ခ်စ္တပ္မေတာ္၊ ABSDF (ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္) တပ္မေတာ္ ၄ ခုမွာ ပါ၀င္ျပီး ျမန္မာျပည္သူေတြကို မတရား ဖိႏွိပ္ျပီး အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္အစိုးရ၊ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္အစိုးရ၊ အာဏာရွင္ေနဝင္း စစ္အစိုးရ၊ အာဏာရွင္သန္းေရႊ စစ္အစိုးရကို ေတာ္လွန္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။

အဘ ဦးရဲေခါင္ဟာ လြတ္လပ္ေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရး အတြက္ တိုက္ပြဲဝင္လာခဲ့တဲ့၊ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ အက်ိဳးကို သယ္ပိုးလာခဲ့တဲ့၊ ႏိုင္ငံေရးစာေပတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္လာခဲ့ျပီး လြတ္လပ္ေရးေမာ္ကြန္းဝင္ ပထမအဆင့္ ခ်ီးျမွင့္ခံခဲ့ရသူ ျဖစ္ပါတယ္။

ေခတ္ ၄ ေခတ္ အစိုးရ ၄ ဆက္ ေတာ္လွန္ေရးသမားၾကီး အဘ ဦးရဲေခါင္ (ျမ၀တီရဲေခါင္) အေၾကာင္း ကို ျမန္မာတိုင္း သိသင့္ပါတယ္။