မဂၤလာပါ

လႈိက္လွဲစြာ ႏႈတ္ခြန္းဆက္သပါတယ္။ ဒီဘေလာ႔ဂ္က ကၽြန္မရဲ့ ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈ၊ အေတြ႔အၾကံဳ၊ ခံစားမႈအေတြးအျမင္၊ ဗဟုသုတ၊ က်န္းမာေရးပညာေပး စတာေတြကို ကၽြန္မ ေရးတတ္သလို ေရးၿပီး အမ်ားသိေအာင္ ျပန္လည္မွ်ေ၀ရင္းနဲ႔ မွတ္တမ္းအျဖစ္ သိမ္းဆည္းထားရာ ေနရာတခုသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တျခားဆိုက္ေတြက ႏွစ္သက္သေဘာက်တဲ့ ပို႔စ္တခ်ိဳ႔ကို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖၚျပထားတဲ့ပို႔စ္ အနည္းငယ္လည္း ရွိပါတယ္။ C-Box ေဘးမွာ ကပ္လွ်က္ ဆိုက္ဘားမွာ က႑အလိုက္ Labels ေတြ ခြဲထားတဲ့အထဲမွာလည္း ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာကို ေရြးဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ လာလည္သူ အားလံုးကို ေက်းဇူးအထူး တင္ရွိပါတယ္။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ..


ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေမတၱာတရား

ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေမတၱာတရား
(ေအာက္က ေမတၱာပို႔သီခ်င္းနဲ႔ စာသား ပါဠိ၊ အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ ကို ပိုမိုျပည့္စံုစြာ ေလ့လာခ်င္သူမ်ားအတြက္ ပို႔စ္ကိုဒီေနရာမွာ Click ၿပီး ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။

ရွားပါးေသာ ပဋိပတၱိသာသနာျပဳ ဘုရားသားေတာ္ အစစ္အမွန္



Nge Naing's photo.

ဖားေအာက္ေတာရ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ (၈၂) ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန႔အထိမ္းအမွတ္

ဒီေန႔ ဖားေအာက္ေတာရ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ ျမန္မာသကၠရာဇ္နဲ႔ ၈၂ ႏွစ္ျပည့္တဲ့ေန႔၊ ဓမၼစၾကၤာအဖိတ္ေန႔မွာ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး သက္ေတာ္ရာေက်ာ္တိုင္ေအာင္ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာပါေစ၊ ဘုရားလက္ထက္က ဘုရားေပးတဲ့နည္းအတိုင္း အေမြခံၿပီး သာသနာျပဳေနတဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ အထူးသျဖင့္ ပဋိပတၱိသာသနာေရာင္၀ါ ျမန္မာျပည္တလႊား၊ ကမာၻတလႊား ပိုမိုထြန္းလင္းေတာက္ပပါေစလို႔ ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ တရားကို ကၽြန္မနာဖူးတာ ဆရာၾကီးေဒါက္တာမင္းတင္မြန္ရဲ့ အဘိဓမၼာသင္တန္းမွာ ပို႔ခ်တဲ့ တရားေခြေတြကို နာရၿပီးေနာက္ပိုင္း ဆရာၾကီးတရားေဟာတိုင္း မၾကာခဏ ညြန္းေနလို႔ လြန္ခဲ့တဲ့ တလႏွစ္လကာလကမွ တစိုက္မတ္မတ္ စတင္နားေထာင္ျဖစ္ပါတယ္။ အစပထမ နားေထာင္ခဲ့တာ ဆရာေတာ္ဘုရားက တရားထဲမွာ ပါ႒ိရႊတ္တာ သိပ္မ်ားေတာ့ ကၽြန္မ စိတ္၀င္စားမႈ သိပ္မရွိခဲ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ နိဗၺာန္သို႔သြားရာ တေၾကာင္းတည္းေသာလမ္း ဆိုတဲ့စကၤာပူမွာ ေဟာထားတဲ့ သံုးနာရီနီးပါးၾကာ တရားေခြကိုေတာ့ ကၽြန္မအတြက္ အသစ္အဆန္းေတြခ်ည္းလို ျဖစ္ေနေတာ့ နားေထာင္ၿပီး ရပ္လို႔မရ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာ သူ႔တရာေတြမွာ ပါဠိေတြ မ်ားေနတာက သမထဟာ သာသနာတြင္းအလုပ္မဟုတ္ သာသနာပအလုပ္ဆိုၿပီး ဘုရားဘာေတြေဟာခဲ့မွန္း မသိဘဲ ေ၀ဖန္သူေတြ ရိွေနလို႔ ဒီတရားေတြဟာ သူဖန္တီးထားတာမဟုတ္၊ ဘုရားေဟာတာကို ျပန္ေဟာတာကို ျပန္လည္ေဟာၾကားၿပီး ဘုရားေပးတဲ့နည္းကို အသံုးျပဳတဲ့အေၾကာင္း ေပၚလြင္ေစခ်င္လို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာထားေတာ့ သီးခံၿပီးနားေထာင္ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ အေမးအေျဖက႑ေတြမွာ ေမးတဲ့ေမးခြန္းကို ေျဖဆိုထားတာကို နားေထာင္ရတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ ပရိယတ္ေရာ ပဋိပတ္နယ္ပယ္ ႏွစ္ခုစလံုးမွာ ကၽြမ္းက်င္စြာ ေျဖဆိုပံုေတြကို ေတြ႔ရလို႔ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကိးကို ပိုၿပီးစိတ္၀င္စားသြားၿပီး သူေဟာတဲ့ တရားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေလ့လာသိရွိခြင့္ရတာ ကၽြန္မကို တကယ္ပဲ ေက်နပ္အားရေစပါတယ္။

ဘုရားလက္ထက္က ေယာဂီေတြ ရတဲ့တရားရဲ့အရသာအတိုင္း ရေအာင္ ဘုရားလက္ထက္က နည္းအတိုင္း အဘိဓမၼာထဲမွာ ဘုရားေဟာထားတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႔အညီ ပဋိစၥသမုပဒ္ကို အတိတ္၊ ပစဳၥပၸန္၊ အနာဂတ္အားလံုး ျမင္ေအာင္ ရႈလို႔ရတာ၊ သမာဓိ ခိုင္မာစြာ ထူေထာင္ၿပီး ရုပ္ကမၼ႒ာန္းရႈရာမွာ ရုပ္ကလပ္အမႈန္တခုစီကို ျမင္ႏိုင္ၿပီး အဲဒီရုပ္ကလပ္အမႈန္တခုစီမွာပါတဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြ အားလံုးကိုလည္းပဲ သိပၸံဓာတ္ခြဲခန္းမ်ာ ဓတာ္သတၱဳတခုစီကို သီးျခားျဖစ္ေအာင္ ခြဲထုတ္သလိုမ်ိဳး ရုပ္ကလပ္အမႈန္ တခုကို ပထ၀ီ၊ ေတေဇာ၊ အာေပါ၊ ၀ါေယာ၊ ၀ဏၰ၊ ဂႏၶ၊ ရသ၊ ၾသဇာဆိုၿပီး အစိတ္အပိုင္းရွစ္ခုကို ျပန္လည္ဓာတ္ခြဲၿပီး ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ေအာင္ ရႈလို႔ရတာ၊ စိတ္ပိုင္းကိုရႈရာမွာ စိတ္တခဏမွာ ကုေဋတသိန္းျဖစ္သြားတဲ့ စိတ္အစဥ္ကို ျမင္ေအာင္ရႈလို႔ရတယ္ဆိုတဲ့ တခါမွမၾကားဖူးတဲ့ တရားေတြကို နာရေတာ့ ကၽြန္မကို ေတာ္ေတာ္ေလး အံ့ၾသပီတိျဖစ္ေစပါတယ္။

 နိဗၺာန္သို႔ သြားတဲ့လမ္းက တေၾကာင္းတည္းသာ ရွိတဲ့အတြက္ ဟိုလူကတမ်ိဳး ဒီလူကမ်ိဳး ဟိုလမ္းဒီလမ္း ေရြးလို႔မရႏိုင္ေၾကာင္း၊ လမ္းကဘုရားျပတဲ့ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာက်င့္စဥ္သံုးပါးကို အေျခခံၿပီး မဇၩိမပဋိပဋာဆိုတဲ့ အစြန္းႏွစ္ဘက္ကို ေရွာင္ကာ က်င့္ၾကံအားထုတ္ရတဲ့ မဂၢင္ရွစ္ပါး လမ္းတေၾကာင္းတည္းကိုပဲ အားလံုးေလွ်ာက္ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒီလိုမဂၢင္ရွစ္ပါးလမ္းကို ေလွ်ာက္တဲ့ေနရာမွာ သမၼာသမာဓိကို ေကာင္းစြာမထူေထာင္ဘဲနဲ႔ ပညတ္ေတြကို ၀ိပႆနာဆိုၿပီး လိုက္မွတ္ေန လိုက္ရႈေနရင္ ပရမတ္ကို မျမင္ႏိုင္၊ ပရမတ္မျမင္ရင္ အနတၱလကၡာကို ဘယ္လိုမွ ျမင္ႏိုင္မွာမဟုတ္ေၾကာင္း၊ အနတၱလကၡဏာမျမင္ႏိုင္၊ ပဋိစၥသမုပၸဒ္ကို မျမင္ႏိုင္ မရႈႏိုင္ရင္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ဆိုတာ အိပ္မက္ထဲမွာေတာင္ မရႏိုင္ေၾကာင္း၊ မဂ္ဖိုနိဗၺာန္ကို ဆိုက္ဖို႔ အဘိဓမၼနဲ႔ သုတၱာန္ေတြမွာ ဘုရားေဟာထားတဲ့ အခ်က္ေတြကို တိတိက်က် လိုက္နာၿပီး ဘုရားေပးတဲ့နည္းအတိုင္း ရႈဖို႔လိုေၾကာင္း ဒီလိုတိက်ခိုင္မာလွတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ တရားေတြကို နာရေတာ့ ဒီတရားေတြကို နားေထာင္ရၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကို ၾကည္ညိဳတဲ့စိတ္ ကၽြန္မ ရင္ထဲမွာ တဖြားဖြားျဖစ္လာေစပါတယ္။

ႏိုင္ငံျခားက တရားပြဲတခုမွာ ေမးခြန္းတခုကို ေျဖေပးသြားတာလည္း ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ တရားအေပၚ ယံုၾကည္မႈ အျပည့္အ၀ရွိပံုကို ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ `"အရွင္ဘုရား ခုနက စိတ္ပိုင္းရႈတဲ့ေနရာမွာ ဆရာေတာ္ အမိန္႔ရွိသြားတဲ့ ၀ီထိနိယာမ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ရႈရမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္မွတ္သားဖူးတာက ဒီ၀ိထိ ၁၇ ခ်က္ျဖစ္တဲ့ သႏၱိရဏ၊ ၀ုေ႒ာ၊ ေဇာခုႏွစ္တန္ ဒီစိတ္အစဥ္က ဘုရားမွပဲ ျမင္ႏိုင္တယ္ သာမာန္ပုထုစဥ္ေတြ ျမင္ဖို႔ကမလြယ္ဘူး၊ သိလိုက္ၿပီဆိုကည္းက ဒီ၀ီထိ စိတ္တခဏမွာ တခါတည္း ျဖစ္သြားတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ဒီ၀ီထိ နိယာမ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ရႈရမယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုရႈရမလဲဘုရား" ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးေျဖထားတာ တကယ္ကို ရဲတင္းျပတ္သားလွပါတယ္။ သမာဓိကို စတုတၳဈာန္သမာဓိ အဆင့္ထိ ထူေထာင္ထားႏိုင္သူဟာ ရႈလို႔ရႏိုင္ေၾကာင္းကို ၀ိသုႏၶီမဂ္အကိုးအကားေတြကို ညြန္းဆိုၿပီး ဘယ္လိုရႈရတယ္ဆိုတာကို ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက အက်ယ္တ၀င့္ရွင္းျပထားပါတယ္။ ရုပ္ကမၼ႒ာန္းျဖစ္တဲ့ စကၡဳအၾကည္၊ ဘ၀င္မေနာအၾကည္၊ ဟဒယ၀တၱဳဆိုတာေတြကို ဘာလဲမသိဘဲနဲ႔ေတာ့ ၀ီထိအစဥ္ကို ရႈလို႔မရႏိုင္တဲ့အတြက္ ရုပ္ကမၼ႒ာန္းကို ေအာင္ျမင္ၿပီးမွ စိတ္ပိုင္း ၀ီထိအစဥ္ကို ရႈလို႔ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကေတာ့ေပါက္က ငါးေစာင့္တဲ့ ဗ်ိဳင္းဟာ ငါးဘယ္နားမွာ ရွိတယ္ဆိုတာ အတိအက်သိလို႔ ေရာက္လာတဲ့ငါးေတြကို တေကာင္ၿပီးတေကာင္ ဖမ္းႏိုင္သလို ၀ီထိစိတ္အစဥ္ကိုလည္း ဘယ္နားမွာရွိတယ္ဆိုတာကို အရင္သိေအာင္ လုပ္ဖို႔လိုေၾကာင္း၊ အဲဒီလိုသိေအာင္ ရႈႏိုင္ဖို႔အတြက္ သမာဓိအားေကာင္းၿပီး အလင္းလံုေလာက္ဖို႔လိုေၾကာင္း အလင္းမလံုေလာက္ရင္ သမာဓိကုိ ျပန္ထူၿပီးျပန္ရႈရမွာျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖေပးထားပါတယ္။

 ၿပီးေတာ့ ဆက္ေျပာတာက "ခုနက ရႈလို႔ မရႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာတဲ့ပုဂၢိဳလ္က မရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္လို႔ ေျပာတာ ဒါဘုန္းၾကီးပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရရင္ ရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက အသေခ်ၤနဲ႔ခ်ီၿပီး ကၽြတ္တန္း၀င္ေနၾကတာ ရွိၾကပါတယ္။ ဒကာၾကီး ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔သာ အားထုတ္ပါ၊ ဒကာၾကီးစြန္႔ႏိုင္ဖို႔ပဲ အေရးၾကီးတယ္၊ စြန္႔သာစြန္႔လိုက္ ဘုန္းၾကီးရေအာင္သင္ေပးမယ္" လို႔ ေမးခြန္းေမးသူကို ရဲရဲတင္းတင္း ေျပာၿပီး ေျဖသြားတဲ့အေျဖက ပဋိပတၱိ သာသနာအတြက္ တကယ္ကို ရဲရဲေတာက္ စကားပါပဲလို႔ မွတ္ခ်က္ခ်မိတယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကား သီလ၊ သမာဓိ ပညာႏွင့္ ျပည့္စံု၍ ပရိယတၱိေရာ ပဋိပတၱိပါ ႏွံ႔စပ္ၿပီး အနာဂတ္မ်ိဳးဆက္ေတြအတြက္ ပဋိပတၱိသာသနာၾကီး ေပ်ာက္မသြားရေအာင္  ဘုရားေပးတဲ့လမ္းစဥ္အတိုင္း တစိုက္မတ္မတ္ သာသနာျပဳေနသူ ရွားပါးလွတဲ့ ဘုရားသားေတာ္ အစစ္အမွန္တပါး ျဖစ္တယ္။

ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ တရားကို တဆင့္နားေထာင္ရတာေတာင္ ဒီေလာက္ပီတိျဖစ္ရရင္ ကိုုယ္တိုင္တရားနာယူၿပီး အားထုတ္ရရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ားပီတိျဖစ္မလဲဆိုတာကို မွန္းဆမိၿပီး ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကို တေန႔ဖူးေတြ႔ၿပီး တရားနာယူရႈမွတ္ခြင့္ ၾကံဳရပါေစလို႔ ဆုေတာင္းေနမိတယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကို လက္ဆယ္ျဖာမိုးၿပီး ရိုေသေလးျမတ္စြာ ရွိခိုးဦးခိုက္ကန္ေတာ့လိုက္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ေမြးေန႔အႏွစ္တရာေက်ာ္တဲ့အထိ ဘ၀တေလွ်ာက္လံုး က်န္းမာရႊင္လန္းခ်မ္းေျမစြာနဲ႔ ျဖတ္သန္းႏိုင္ပါေစ။

Bibliography:
http://thitsarparamisingapore.com/…/08%20PaAukSayadaw11-04-…
https://www.youtube.com/watch?v=gNTOgQQd0kU
http://www.paaukforestmonastery.org/…/sa…/images/sayadaw.jpg

ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ၈၂ ႏွစ္ျပည့္ေမြးေန႔ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ Face Book မွာ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၀ါဆိုလဆန္း (၁၄) ရက္၊ (18/07/16) က တင္ခဲ့တဲ့ပို႔စ္ကို ျပန္လည္ေဖၚျပျခင္းျဖစ္တယ္။

2 comments:

ယခုအခါ ျမန္မာနိုင္ငံသို႔ နိုင္ငံျခားသားေတြ အဆက္မျပတ္ ေရာက္လာေနၾကတယ္။

ေရာက္လာရင္ အမ်ားအားျဖင့္ ေရႊတိဂုံဘုရား ပုဂံဘုရားမ်ား မႏၲေလးမဟာျမတ္မုနိဘုရား စစ္ကိုင္းဘုရားမ်ားကို လည္ပတ္ဖူးေျမာ္ျပီး အဆင္သင့္ရင္ ေတာင္ၾကီးနဲ႔ အင္းေလးကန္သို႔ တစ္ရက္သြားလည္ၾကတယ္။

ျပီးေတာ့ျပန္ၾကတာပဲ။

မၾကာေသးမီအခိ်န္က အဂၤလိပ္ ပါေမာကၡ နွစ္ေယာက္နဲ႔ အေမရိကန္ ပါေမာကၡတို႔ ျမန္မာနိုင္ငံသို႔ ေရာက္လာၾကတယ္။

ထုံးစံအတိုင္း ဘုရားဖူးၾကတ့ဲအခါ 'အုတ္ပုံေစတီကို လူတို႔က ပန္းပူေဇာ္တာ မီးပူေဇာ္တာ ရွိခိုးတာေတြဟာ ဘာအကိ်ဳးေက်းဇူးရွိသလဲ'လို႔ ေတြ႔တ့ဲလူၾကီးေတြကို ေမးၾကတယ္။

အဂၤလိပ္လိုေမးတယ္ဆိုေတာ့ ျမန္မာေဂါပကလူၾကီးတို႔က ေျဖဖို႔ခက္ေနၾကတယ္။

အဲ ... ဆူးေလးဘုရားကို ပါေမာကၡအဖြဲ႔ ေရာက္လာၾကတယ္။

ထုံးစံအတိုင္း သူတို႔ရဲ႕ေမးခြန္းကို ေဂါပကလူၾကီးမ်ားကို ေမးတယ္။

လူၾကီးေတြ ေစတီရင္ျပင္မွာ ေန႔စဥ္ တစ္ေနကုန္ ေဝယ်ာဝစၥျပဳ လုပ္ေနတ့ဲ မစၥတာဘဲလူး ကို အေခၚခိုင္းလိုက္ၾကတယ္။

မစၥတာ ဘဲလူးဟာ ဘရုတ္ကင္း အဂၤလိပ္ရွ္ (Broken English) ေတာ္ေတာ္ေျပာနိုင္တာကိုး။

မစၥတာဘဲလူး ေရာက္လာတ့ဲအခါ အေမရိကန္ပါေမာကၡက ေမးတယ္။

Why do you worship this Pagoda?
ဒီေစတီကို သင္တို႔ဘာေၾကာင့္ ကိုးကြယ္ၾကသလဲ။

This Pagoda is made of bricks.
ဒီေစတီဟာ အုတ္နဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတယ္။

Your houses are made of bricks.
သင္တို႔ရဲ႕အိမ္မ်ားကို အုတ္နဲ႔ပဲ ျပဳ လုပ္ထားၾကတယ္။

And your offices are made of bricks.
ျပီေတာ့ သင္တို႔ရဲ႕ရုံးမ်ားကိုလဲ အုတ္နဲ႔ပဲ ျပဳ လုပ္ထားၾကတယ္။

What is the difference?
ဘာျခားနားမႈရွိသလဲတ့ဲ။

အဲဒီအခါ မစၥတာဘဲလူးက အေမရိကန္ပါေမာကၡကို ျပန္ေမးတယ္။

Do you have a wife, mister?
ဆရာ ... သင့္မွာ ဇနီးမယား ရွိသလား။

Oh yes. အိုး ... ရွိတာေပါ့။

Do you have mother?
သင့္မွာ အေမရွိရဲ႕လား။

Oh yes, I have.
ဟ ... ရွိတာေပါ့ကြာ။

Do you have sister?
သင့္မွာ ညီမေကာ ရွိသလား။

Oh yes. အိုး ... ရွိပါတယ္။

Now at night with whom do you sleep?
ကဲ... မိုးခ်ဳပ္တ့ဲအခါ သင္ ဘယ္သူနဲ႔ အိပ္သလဲ။

Of course, I sleep with my wife.
ဟာကြာ ... ငါ့ဇနီးနဲ႔အတူ ငါအိပ္တာေပါ့။

Why don't you sleep with your mother?
သင့္အေမနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ အတူမအိပ္သလဲ။

Why don't you sleep with your sister?
သင့္နွမနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ အတူမအိပ္သလဲ။

Your mother is woman.
သင့္ရဲ႕အေမဟာ မိန္းမပဲ။

Your sister is also woman.
သင့္နွမကလဲ မိန္းမပဲ။

And your wife is woman.
ျပီးေတာ့ သင့္ဇနီးကလဲ မိန္းမပဲ။

What is the difference?
ဘာျခားနားမႈရွိသလဲ။

အဲဒီအခါ အေမရိကန္ပါေမာကၡက မ်က္လုံးမ်က္ဆံျပဴးျပီး ေျပာလိုက္တယ္။

Oh boy, I get your point.
ဟုတ္ျပီကြာ မင္းဆိုလိုတာကို ငါနားလည္ျပီ။

မစၥတာဘဲလူး နွာနွပ္ေပးလိုက္တာ အေမရိကန္ အဂၤလိပ္ပါေမာကၡေတြ ေမးခြန္းထပ္မေမးနိုင္ၾကေတာ့ဘဲ ႏႈတ္ပိတ္ျပီး ေခါင္းတညိတ္ညိတ္နဲ႔ ထြက္ခြာသြားၾကေတာ့တယ္။

အျခားဘာသာအယူရွိၾကတ့ဲ နိုင္ငံျခားသားတို႔ဟာ ေစတီကို အုတ္ပုံလို႔ျမင္ေနၾကတယ္။

သစၥာေလးပါးကိုျမင္သိတ့ဲ ဗုဒၶဉာဏ္ေတာ္နဲ႔ သဗၺညဳ တဉာဏ္ေတာ္ကို ကိုယ္စားျပဳ တ့ဲအထိမ္းအမွတ္ျဖစ္တာကို သူတို႔ မျမင္နိုင္ၾကဘူး။

ဒီဉာဏ္ေတာ္တို႔ဟာ ထိပ္တန္းအက်ဆုံး အျမတ္ဆုံး ဉာဏ္ေတာ္မ်ားျဖစ္ၾကလို႔ ဒီဉာဏ္ေတာ္ဆီသို႔ အာရုံညႊတ္သြားနိုင္တယ္ဆုိရင္ပဲ ၾကည္ညိဳ စိတ္ျဖစ္သြားတယ္ဆိုရင္ပဲ ၾကီးက်ယ္တ့ဲ ကုသိုလ္ကံေစတနာေတြ ကုေဋခ်ီျပီး ျဖစ္ေပၚလာၾကတာကို သူတို႔မသိၾကဘူး။

(ေဒါက္တာမင္းတင္မြန္)
ျမတ္ဗုဒၶ စာအုပ္မွ